• AForsström

    Maj mammor 2008 nummer 5

    VI MAJ MAMMOR 2008
    Nummer 5
    snackar vidare....{#lang_emotions_sunny}

    Välkommna in {#lang_emotions_laughing}


    Stolt mamma till Nhea 1 år, Felicia 8 år & Jacob 10 år
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 11:27
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42620180.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 11:28
    La in nummer 4.....
  • Svar på tråden Maj mammor 2008 nummer 5
  • annie80

    Äntligen helg! Inte klokt vad man längtar efter helgen när man jobbar. Imorgon är det busfabriken som står på schemat. Antar att jag måste betala för Casper nu när han går så bra, ingen som tror på att han är 11 månader längre. hihi....

    Trevlig helg!!

  • AForsström
    annie80 skrev 2009-09-04 18:56:28 följande:
    Äntligen helg! Inte klokt vad man längtar efter helgen när man jobbar. Imorgon är det busfabriken som står på schemat. Antar att jag måste betala för Casper nu när han går så bra, ingen som tror på att han är 11 månader längre. hihi.... Trevlig helg!!
    haha!

    här jobbas det hela helgen..
    Stolt mamma till Nhea 1 år, Felicia 8 år & Jacob 10 år
  • Sissi82
    Babybalo skrev 2009-09-03 08:21:41 följande:
    Egentligen har man bara laglig rätt att vara borta från jobbet i 18 månader när man är föräldraledig. Vill man vara hemma längre än så får man komma överens med sin arbetsgivare om det. Jag har flera vänner som inte fått ledigt längre och därför sagt upp sig och sökt vårdnadsbidrag.
    jaha? jag var hemma med min 1.a dotter i 1år 8mån.. jag frågade inte om lov... å andra sidan jobbade jag extra under föräldra ledigheten kanske det som avgjorde saken.
  • Sissi82

    ååå vad avis jag blir på er som ff är hemma med era små... jag hade gärna väntat med dagis... iaf till Jan 2010...

  • Malle85

    Hej alla mammor!!

    Hur är det med era små härliga ungar? Amanda går mer och mer mot möbler, väntar bara att hon ska våga släppa. Såg också att hon nu börjar få en kindtand.

    Har ni några planer på att skaffa syskon??

  • Babybalo
    Malle85 skrev 2009-09-11 09:04:07 följande:
    Hej alla mammor!!Hur är det med era små härliga ungar? Amanda går mer och mer mot möbler, väntar bara att hon ska våga släppa. Såg också att hon nu börjar få en kindtand. Har ni några planer på att skaffa syskon??
    Godmorgon! Vad härligt att Amanda går mer och mer nu! Hon släpper säkert snart!
    Valter är det full fart på! Han älskar att vara ute och leka i sandlådan, titta på alla sorters fordon, samla pinnar, kolla in djur... Jag tycker att det här är underbar ålder!
    Vi har inga planer på syskon! Valter är vår nummer tre
    Däremot var jag redan gravid med tvåan när min äldsta dotter var lika gammal som Valter är nu... Ha en härlig helg allihop!
  • AForsström

    Hej hej!
    Här är man gräsänkling hela helgen, maken är borta på dragracing..
    Nhea far runt som ett vilddjur här hemma, vill inte vara inne alls, bara ute!!
    klättrar på allt!!!
    4 kindtänder har ploppat upp...


    Stolt mamma till Nhea 1 år, Felicia 8 år & Jacob 10 år
  • annie80

    Casper är oxå ett yrväder som far fram som en virvelvind! Ska klättra på att som går att klättra på. Nellie var aldrig så klättrig. Däremot pratade hon tidigare än Casper gör.

    Men han har sagt, mamma pappa titta, dis(fisk), bil, hej. Alltid en början.

  • MiaMarias

    Hejsan

    Vi har det bra och han trivs på dagis om dagarna, han tycker väldigt mycket om sin fröken och blir inte glad när hon behöver en liten kafferast, men de andra fröknarna går också bra när hon inte är där..

    Några syskon blir det inte på ett par år, Gabriel får växa lite till först..
    **************

    Jag frågade hans fröken hur länge hon hade jobbat på dagiset och det hade hon gjort sen 1976, och bara med småbarn.. hon undrade varför jag frågade, men jag var ju bara nyfiken, då hon är så van vid allting. =)


    Malle85 skrev 2009-09-11 09:04:07 följande:
    Hej alla mammor!!Hur är det med era små härliga ungar? Amanda går mer och mer mot möbler, väntar bara att hon ska våga släppa. Såg också att hon nu börjar få en kindtand. Har ni några planer på att skaffa syskon??
  • AForsström

    Här var de tyst!!!

    Nhea har kommit i en utvecklingsfas nu tror jag, arg o ledsen o  skriker om allt inte går som hon vill
    Hur är det med era busar då??


    Stolt mamma till Nhea 1 år, Felicia 8 år & Jacob 10 år
  • Malle85

    Jo, men Amanda är det bra. Det märks att hon gillar dagis. Igår skulle jag lämna henne halv ett, och oj så tjurig och grinig hon var hela förmiddagen. Grät för ingenting. Sen när vi kom till dagis, så skrwn hon upp som en sol. Härligt att hon gillar det så mycket, då blir ju jag lugn.

  • Bruden1

    Vi får inte glömma att lägga upp ny tråd snart!! bara en vecka kvar nu...

    Med Alicia är det bra, vi går hemma o skrotar på dagarna storasyster är på dagis 3 dagar i veckan.

    På onsdagar går vi på kyrkis alla 3 och på torsdagarna går vi till varmbadet.

    Dagis för Alicia blir det antagligen först i augusti 2010.

  • annie80

    Det är bara bra med Casper oxå. Han älskar dagis och lär sig nya saker hela tiden. Går hela tiden och föröker springa så fort han får chansen.

  • MiaMarias

    Idag när jag hämtade Gabriel, så var deras chef där en sväng och Gabriel såg mig och buttade undan chefens ben lite så han skulle komma förbi och krama mig.
    Han blir så jätteglad när jag kommer och skiner upp som en sol. =)

  • AForsström

    Välkommen in i nya tråden NUMMER 6 tjejer


    Stolt mamma till Nhea 1 år, Felicia 8 år & Jacob 10 år
Svar på tråden Maj mammor 2008 nummer 5