• kärålajn

    Vår & Sommarmammor i Luleå - del 8

    Nu är alla bebisar här! :)

    {#lang_emotions_flower}

    Lisaan74: EBBA 7/2
    Ellva: ELLA 28/3
    Kärålajn: OLIVER 2/4
    Hannapanna72: FOLKE 25/4
    SuziQ: ALVIN 1/5
    Emsson: MELVIN 16/6
    Hjulia: EMILIA 3/7
    Hansdotter: NANCY 8/7

    {#lang_emotions_flower}


    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Svar på tråden Vår & Sommarmammor i Luleå - del 8
  • Hannapanna72

    Hus ja... Vi e också lite sugna på hus, (men inte på priserna ). Vi är dock oense om var i Luleå vi vill bo. Jag vill inte bo alltför långt från stan, max 5 km. Tobbe brukar säga att om det gick så skulle jag väl vilja ha en villa mitt på Storgatan, och jag känner väl att, ja det skulle inte vara så tokigt Nära o bra. Drömmen är ju Östermalm eller Gultzaudden men våra löner är inte därefter precis så Skurholmen är det som jag siktar på nu. 


    Fast visst vore det najs med lite YTA och gärna slippa TRAPPEN och den jobbiga GRANNEN, och att få välja själv vilka golv, tapeter, kök etc. man vill ha... Some day maybe. 
    Å andra sidan är det inte fel att Lulebo kommer o skottar och sandar framför vår ytterdörr varje morgon på vintern, samt klipper gräsplätten på sommaren, ja jag vet inte... LÄTTJA ÄR EN DYGD! Lat lat lat.
    Men men, ska vara "hemmafru" (obs: skämt) även nu i höst, tur man inte har hus då (med tanke på ekonomin) säger jag med lilla mammapengen som inte räcker så långt. Kommer jobba 1 dag/ vecka, på måndagar fram tom 11 januari då F börjar förskolan. 4,5 månader, som kommer gå sååå fort. 
    Vet ni tjejer att PÅ MÅNDAG ÄR DET BARA FYRA MÅNADER KVAR TILL JUL!!! Heeeelt otroligt! Tyckte precis jag plockade bort julsakerna så ska de fram igen till advent som är om TRE månader. Hugaligen, vill ha en resa att se fram emot så man orkar med vintern, hur ska örena räcka...
    Har någon förresten tips på någon (tålmodig) frisör till barn, Folke måste klippas. Har lite overallproblem också, vilken storlek? Desutom vet jag inte vad vi ska äta till middag idag. Är ju bara sugen på en massa onyttigt. kebabrulle, pizza, tacos osv. Fast ceasar-sallad är också gott, dock jobbigt att göra. Ja, vilka svåra beslut en lördagskväll... I-landsproblem mao
    Kram oj detta blev ju långt.
    Hannapanna
    PS. Ska till Piteå havsbad i tre dagar med Kommunal nästa vecka från tis-tors- sköööönt. Men ses gärna på måndag o hittar på nåt, eller så fredag (H är på fsk båda dessa dagar).
  • emsson

    Tjolahopp tjolahej!!!

    Hur e läget?? Tänkte skriva att vår gamla vän här L.A. e här nu tills på måndag em å vill gärna ses...så nån som har förslag på tid å plats??

  • Hannapanna72
    emsson skrev 2009-08-28 19:21:48 följande:
    Tjolahopp tjolahej!!! Hur e läget?? Tänkte skriva att vår gamla vän här L.A. e här nu tills på måndag em å vill gärna ses...så nån som har förslag på tid å plats??
    Måndag på Växhuset? (om det är et "ok" ställe för dem)
  • emsson

    Ja men Hanna de lät ju som en bra idé...där tror ja att dom kan tänka sig vara...ja kan sms:a å kolla!

    Inga fler härifrån som ska haka på då???

  • hjulia

    jag kan nog haka på då Ska en sväng till skolan men tar det före eller efter. Måste ändå vara med emilia mellan 11-13

  • hansdotter

    Inget växhus för oss. Ska förhoppningsvis tatuera mig på måndag, min förra tid ställdes in. Sen måste vi på stan och fixa lite regnkläder åt Nancy.

    Ha det mysigt!

  • SuziQ

    Vi får se om vi dyker upp eller inte... Mest troligt inte eftersom jag borde ta mig till stan å fixa lite saker, åker bort till byn till helgen å sen helgen efter det åker jag å Alvin å hans mormor till Norge till hans kusiner på dop å det ska bli fruktansvärt kul för sist jag var å hälsade på min bror där var säkert fyra år sen minst... Bara han som kommer hit å bor i husvagn under sommaren, hehe... Kanske att det blir en tripp dit till sommaren också å fiska lite havsfiske (eller det kanske är fjordfiske) vad vet jag...

    Hade iaf varit kul å ses imorrn men som sagt var så får vi se

  • emsson

    Elin: de må bli på fm för hon far ju på em...hoppas du kan! =)

  • kärålajn

    Vi hade dykt upp men O är ju förkyld å med elak hosta så.


    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • emsson

    Våran vän kan bara ses en stund på em...så hon kommer iaf inte till växhuset å jag har inte bestämt mig ännu...men snart så! =)

  • emsson

    FAN VAD JAG HATAR ATT LETA HUS NÅ MER!!! Då kan man undra hur de här ska gå...för vi hat letat i vad 1 månad kanske men herre gud de kan ju ta ett år innan man hittat "sitt" hus...ja vid det laget ligger jag som en liten pöl nedanför vår balkong 5 våningar ner!!! Hahahah!!! Närå skämt å sido men fy vad less man blir!!!

    Nån som ska på växhuset i morgon??

  • hjulia

    Men Emma det var ju som sagt rätt nyligen ni kom på att ni ville ha hus.. det kommer ju ut nya varje dag så nått ska nog passa även er familj
    Själv har jag ju dock inte hittat nått som känns helt perfekt senaste året, men det är ju mest pga våran ekono0miskia begränsning

    Ska nog och kolla på ett hus på bergnäset imorgon, men tror inte ens vi vill ha det ändå.. men bra att kika på olika alternativ. Tyvärr finns det inga norbottensgårdar på Bernäset :P Många av de tomterna ligger så tätt inpå varandra också..

  • hansdotter

    Hej alla glada, vad gör ni? Har bara träffat Hanna på sistone! Senast idag då jag gjorde henne väldans snygg (om jag får säga det själv) då hon skulle ut på galej ikväll!
    Här "firas" det 6års dag. Fast just nu så är Robert på toa så då snabbkollar jag lite på datorn.. MEn nu ska jag mysa i soffan med honom!

  • Hannapanna72

    Puh, nu har man läst ikapp allt i tråden, ni får inte skriva så jäkla mkt man hinner ju knappt med


    ÅÅååååå Sofia, tack för igår, make upen blev såå fin och vi hade en härlig kväll igår.
    När ska vi förresten gå ut på galej då? Innan jul väl? 
    Hoppas det går bra med alla nya skolor, jobb, dagisinvänjningar etc etc. Jobbar ju som sagt varje måndag. Hittar gärna på något på tisdag eller onsdag typ. 
    Kram på er världens bästa FL-mammor. 
  • emsson

    Hanna, jag tycker absolut att vi må gå ut snart!!! Inga fler som e på???

    Jag röstar för mammaheladagen -får -bli -baldrottning -och- gå -ut -på -galej!!!

  • FortfarandeEllva

    Jaa! Det är klart vi ska ut nån helg!! Jag ska faktiskt ut på lördag, wohoo :) Var som ett tag sen. Ska på kåren (va fan, har jag blivit en äkta student nu??), billigt och bra

    Hur är det annars då? Julia träffade jag igår men er andra var ett tag sen!

  • hjulia

    Ja mig har du ju träffat nyss :)

    Kan berätta att vi just nu väntar på att få höra om Emilia får gå på Lövskatan ändå..
    De ringde i fredags och sa att det kanske blir så. Egentligen skulle hon börja på Åran på Örnäset i måndags men vi vill ju helst inte ha henne där så vi skjuter mer är gärna upp inskolningen för att hon ska få vara på Lövkstan istället.. Det är nästan tvärs över gatan och ett litet dagis med mysig gård.

    Jag går gärna ut mer er på partaj :D Och så fikar och busar vi gärna också nån dag. Fick ett schema av läraren idag som jag inte hunnit kolla in men ska kolla upp när jag har lite luckor så kanske vi kan ses då.

    Emma inge nya hus eller lägenheter på markplan?
    Fick just höra att en lägenhet i föreningen ska aktioneras ut (vilket kan bli väldigt billigt) så jag fick lust att köpa den för att renovera och sen sälja... men det är ju inte så bara när man har barn :P

Svar på tråden Vår & Sommarmammor i Luleå - del 8