• Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4
  • Kransen

    Erik har också åkt pulka, han älskar det. Vi har nog 3 dm snö och 10 grader kallt idag. Erik blir jättearg på em. Bara gråter och har sig. I förrgår testade jag att gå ut och han blev supernöjd. Det var pulkan han ´skulle åka. Så nu vet jag varför han blir så sur...

    Svårt att veta hur man ska klä de när det är så kallt. Erik kan inte sova inne på dagen så jag har inget val. Blev filtar och tröjor mm.

    I dag ska vi på 1-års kontroll och ta den 2:a influensasprutan.

  • Resande

    Usch vad jag är nere idag. Vi gjorde ett frysförsök förra veckan (ostimulerad) och idag kom mensen. Hade spottings i ett par dagar samt negativt test så jag förstod vad som var på gång men det känns ändå surt att få mens en hel vecka innan TD.{#lang_emotions_cry} Vet inte när vi kommer ha möjlighet till nästa försök... Blä!!


    Noah började gå igår. Han har gått med hjälp av möbler, vagn, bil och genom att hålla i ett av våra fingrar men igår vågade han äntligen börja försöka själv. Vi provade pulka i förrigår och han log inte en enda gång men verkade ändå tycka det var rätt ok.
    Roxter jag har aldrig bakat tårta men gjorde en prinsess med hallonmousse och riesenfluff och det blev jätte gott. Vi dekorerade med pingu (lila eftersom vi inte lyckades få honom svart ). Jag gjorde även muffins med dumlefluff som var kanon.
    Focy hoppas E är helt frisk nu. Grattis till lillasyster!
  • Roxter

    Fiji: Fy vad tåkigt, beklagar verkligen!!! Men då hade du TD mer eller mindre på julafton? Det var inte nådigt... Hoppas att ni får möjlighet att försöka snart igen.

    Men tårtbaket var ju långt mer avancerat än jag nånsin gjort så du kan inte säga att du aldrig bakat en tårta Återkommer när jag är klar med allt det i helgen, har en liiiten föraning om att jag kanske tagit mig vatten över huvudet. Men spännande ska det bli

  • Resande

    Roxter- tack! Jag har td den 23:e, vilket är en vecka efter bim så jag förstod att jag skulle veta långt innan dess.


    Jag har aldrig bakat tårta, (jo marängtårta med färdiga bottnar, grädde, rivet äpple och toppad med frusna hallon och blåbär). Gjorde bottnar som blev värdelösa så jag köpte färdiga, sen la jag bara mousse på ett lager, fluff på nästa och överst fluff och sen det köpta locket. Lätt som en plätt.
  • Kransen

    Nej, vad tråkigt Fiji. Har du fler ägg kvar i frysen?
    Erik får bara en gräddtårta när han fyller, får se vad jag dekorerar med.

  • Resande

    Kransen- ja vi har 7 blaston kvar så något av de små rackarna ska väl bli syskon hoppas vi om de bara klarar upptining när vi väl får råd att försöka... 


    Noah fick också en egen mini gräddtårta (av den tårtbotten jag misslyckades med skrapade jag ihop till en minitårta till N) med mangopure, banan och dumlefluff. Han åt massor.
  • Maria123

    Nathalie är mjölkproteinallergisk, så det ska bli en kul utmaning att få ihop en mjölkfri men god tårta, tur det finns recept.

  • Resande

    Maria- då kan man väl ändå använda havremjölk väl? 


    Linda- det är bara grädde med diverse godisar i. Man smälter t.ex dumlekolor i grädden (svag värme) och sen ställer man grädden kallt i minst 6 timmar och visar sen som vanligt. Det är jätte gott! Det finns hela trådar om det här på fl om du söker.
  • Maria123

    Fiji: Jojo, själva botten funkar säkert med havredryck, svårare med grädden. Men jag hittade ett recept på choklad (av kakao, inte choklad) och banantårta så jag får väl göra en test innan bara. Får väl baka några kakor också ifall lillan inte tycker kladdet är populärt. hihi.

  • Resande

    Kan du inte skippa grädde och ha någon mjölkfri mousse/vaniljkräm eller liknande och lite färska bär eller något sånt? 

  • Maria123

    Jo, med receptet jag hittade blev det någon chokladkräm typ och det lät ju riktigt gott och så banan till det, blir säkert smarrigt.

  • Maria123

    Någon som har tid och lust att fixa en ny tråd, denna stängs snart ner, men jag måste nana nu för ögonen går i kors. {#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 4