• Osqulda

    Januaribebisar i Uppsala 2010 Del 3

    Januaribebisar i Uppsala 2010 Del 3
    Januaribebisar i Uppsala 2010
    Här följs vi i uppsala åt som väntar barn i januari för att samla tankar och stötta varandra häng på i vårat glada gäng

    Bf Listan kommer uppdateras med jämna mellanrum

    TJEJJJEN bf 30/12-2009
    Millalacamilla bf 15/1-2010
    Utopia bf 19/1-2010
    annbom bf 20/1-2010
    Undén bf 22/1-2010
    Socialen bf 27/1-2010, andra barnet
    Osqulda bf 25/1-2010, tredje barnet

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 00:21
    iLarsson BF 13/1-2010
    Annaomasse BF 31/1-2010
    Evasha BF 24/1-2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-07 23:52
    Undén: Nelson född 23/12 -09
    Utopia: Tilia född 2/1 -10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-09 23:54
    Annbom: Pi född 7/1 -10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 22:33
    BF lista
    TJEJJJEN bf 30/12-2009
    iLarsson BF 13/1-2010
    Millalacamilla bf 15/1-2010
    Utopia bf 19/1-2010
    annbom bf 20/1-2010
    Undén bf 22/1-2010
    Evasha BF 24/1-2010
    Osqulda bf 25/1-2010, tredje barnet
    Annaomasse BF 31/1-2010
    Socialen bf 1/2-2010, andra barnet

    FÖDDA
    Undén: Nelson född 23/12 -09
    TJEJJJEN: Linnéa född 31/12
    Utopia: Tilia född 2/1 -10
    Millalacamilla: Line född 2/1
    Annbom: Pi född 7/1 -10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 22:28
    Rättelse
    FÖDDA
    Undén: Nelson född 25/12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 22:28
    iLarsson: Theo född 19/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 14:10
    Socialen: gosse född 25/1
    Osqulda: tös född 25/1
    Evasha: Maya född 26/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 23:24
    Annaomasse: flicka född 31/1
    Tutity: Samuel född 2/2

    Nu är alla i hamn

  • Svar på tråden Januaribebisar i Uppsala 2010 Del 3
  • annbom
    Jag är intresserad!

    Osqulda skrev 2010-02-11 20:55:28 följande:
    De brukar jag också använda, är toppen faktiskt tycker jag.Förresten, är det någon som är sugen på att prova på "mamma-barn-pilates"? Fick tipset av ett par kompisar som gick förra terminen; www.pernillaspilates.se.  Det börjar en kurs den 25:e februari kl 9.30 i Norby. 5 ggr kostar 395:-. Kursledaren är garanterat jätte trevlig, mina barn går på danskurs för henne .
  • Osqulda
    Annbom: vad är det med din text, den blir ju alltid så här grå och syns aldrig när man citerar???
    Kul att du är intresserad av Pilates, ska vi slå till och anmäla oss? Jag lämnar barn kl 9 i Stenhagen, men om jag har bil så borde det itne vara några problem att hinna tycker jag. Man kan ju komma ombytt! Alternativet är att engagera maken i lämningen på torsdagsmorgnar .
  • Osqulda

    såg precis att Pernilla just uppdaterat hemsidan för pilates med att det även finns en kurs på onsdagar kl 10:30 med första kursstart 10:e mars!

  • Eshack

    Hur går det till med mamma-baby pilates? Jag ser mig själv svettas och stressa och en arg bebis bredvid som skriker sig blå..Pilates i sig är toppen, har gjort en del innan. Jag har nära till Norby!

  • annbom

    Klart att vi ska anmäla oss. Jag kan båda tiderna så det är bara att säga till när vi ska börja. Vet någon vilken buss som går förbi? Tidigare gick 2:an förbi men det gör den inte längre.

  • Socialen

    Jag ser inte hur liten bebisen får vara, jag följer gärna med!

  • Socialen

    är det någon som gått på babysim och kan ge tips på vilket man ska välja, Linnéas, Delfinen eller U-a babysim? tderna verkar krocka med mamma-barngympan på friskis tyvärr

  • Eshack

    Undrar oxå hur liten bebisen får vara på pilates+när man börjar med babysim+vilken som är bäst..

  • Socialen
    Eshack skrev 2010-02-12 10:46:01 följande:
    Undrar oxå hur liten bebisen får vara på pilates+när man börjar med babysim+vilken som är bäst..
    ålder för babysim: verkar som att linnéas har en undre gräns på 3 månader, på de andra tror jag det var 6 veckor
  • annbom

    Bebisen får inte vara för stor för att vara med. Mamma barn pilates är säkert det samma som mamma barn gympa, dvs bebisen får följa med när mamma har gympa i stället för att vara hos barnvakt.

    Ska vi boka in oss till den 25:e så kanske vi ska bestämma oss ganska snabbt, men några har ju nyss fått och kanske hellre vill vänta tills den 10:e

  • Eshack

    Jag är nog lite inne på onsdagarna som börjar den 10e, så vi hinner komma in i lite mer rutiner.

    Har man bebisen med sig i vagnen, eller hur går det till (ursäkta men har verkligen ingen koll..)?

    Jag gillar pilates, tänkte börja köra här hemma men vet inte när man vågar börja träna magmusklerna..

  • annbom

    å mamma gympa brukar man ha dem på en filt framför sig så jag antar att det är lika på pilates. Jag har aldrig provat pilates så det ska bli intressant.

    Ska vi rikta in oss på onsdagar med början den 10:e?


    Eshack skrev 2010-02-12 12:25:19 följande:
    Jag är nog lite inne på onsdagarna som börjar den 10e, så vi hinner komma in i lite mer rutiner.Har man bebisen med sig i vagnen, eller hur går det till (ursäkta men har verkligen ingen koll..)?Jag gillar pilates, tänkte börja köra här hemma men vet inte när man vågar börja träna magmusklerna..
  • Socialen

    jag gick på mammagympa på uppsalaflickorna med äldsta sonen och där var bebisar välkomna tills de började krypa

  • Osqulda

    När man kollar in hemsidan för Pernillas Pilates så finns det en bild där bebisen ligger på en filt brevid. Jag tror också att det är lämpligast innan bebisen börjar krypa, annars blir det ju till att springa runt och jaga bebbe istället för att göra sina övningar . Någon undre åldersgräns tror jag inte att de har. Jag har aldrig prövat Pilates men har varit sugen på att testa länge. Hade i och för sig gärna börjat redan nu i februari, men om ni andra hellre kör onsdagstiderna så kan jag anpassa mig (eller kanske gå på båda  )

    Vad gäller babysim så gick jag på uppsala Babysimförening med Greta när hon var liten. Tyvärr fick vi en lite dålig start då vi hoppade på någon slags "omsimningsdrive" de hade på sommaren så det var ingen egentlig simkurs då. Blev lite hipp som happ, så jag rekommenderar att verkligen börja när det är ordinarie kursstart. Babysimföreningen är ganska avslappnad. För fem år sedan hade de alternativen gemensamt omklädningsrum för båda könen och damomklädningsrum. Så om man inte är så pryd och gärna vill ha barnets far med när man byter om så är det perfekt. (det gäller ju även att fadern känner sig bekväm med det...)

    Med Arvid gick vi på Linnéas, då är det mer uppstyrt och man får gå en introduktionskurs först, allting är väldigt väl inrutat och välorganiserat. Har testat både på samariterhemmet och på Fyrishov och det fungerar bra på båda ställena tycker jag.

    Linnéa eller U-a babysimförening är en smaksak tycker jag. Inget av våra barn har varit särskilt överförtjusta och har inte gillat att doppa huvudet, men det är ju mysigt ändå... Linnéa är ju betydligt dyrare, men så har de ju avlönad personal ...

  • Osqulda

    Just det har ju precis varit på vägning och mätning av lilla Ingrid (ja, hon har fått ett namn!) och fick godkänt. Hon hade gått upp i vikt och växt 3 cm (hur mycket man nu ska lita på mätningarna ...). Huvudet hade växt 1,5 cm. Fick en tid för läkarbesök den 18 mars och min BVC-sköterska undrade om jag ville väga henne däremellan eller om vi skulle ta nästa mätning då istället! En så´n skillnad det kan vara. BVC-sköterskan fick klart godkänt vid detta första besök. Hon verkar vara den coola typen. Men det kanske hade varit annat ljud i skällan om lillstumpan inte hade följt sin kurva

Svar på tråden Januaribebisar i Uppsala 2010 Del 3