• villhabebbeimagen09

    Har du vaccinerat dina barn? SEEE HIT

    Har du vaccinerat dina barn? hur var det att ta beslutet för någon annan?
    Och något som du inte själv vet något riktigt om!
    Det är inte beprövat på långsikt

    Kolla här



  • Svar på tråden Har du vaccinerat dina barn? SEEE HIT
  • Pallas
    förnuftokänsla skrev 2009-12-10 14:20:06 följande:
    Spela det ngn roll? källorna är uppgivna, bara att kontrollera själv om man är tveksam.
    Ja, det kan spela roll varifrån sammanställningen är hämtad. Själv har jag inte ork att sitta och läas abstracts för tillfället, därför hade jag gärna läst mer på bloggen ifråga.
  • Flickan och kråkan
    förnuftokänsla skrev 2009-12-10 14:15:05 följande:
    Och, då kan man dra slutsatser som att autism, ADHD ect inte kan bero på tex kvicksilver i bla vaccin, för att det inte "hjälpte" med att förbjuda det i just vaccin, dessa diagnoser har fortsatt? Men, mödrar till dessa barn(som då blev vaccinerade med kvicksilver) kan väl rimligtvis ha en hel del sådant lagrat i kroppen som sedemera påverkar fostren?! omöjlig teori? Nu är det ju inte så, att det enkom förekommer i vaccin, helt rätt, MEN då vi är medvetna om all skit omkring oss, bör vi då ta en ytterst medveten risk om än mer DIREKT belastning (inkl övriga ingredienser, bla cancerframkallande formadehyd, skvalen ect), spec med tanke på nytta kontra risk i detta fallet. Nytt från Canada;www.montrealgazette.com/health/H1N1+pandemic+...
    Då borde fortfarande vår generation drabbats hårdare än våra barns med tanke på mängd som användes tidigare + hur länge det har använts i vaccin.

    Nej, man ska självklart inte belasta i onödan, men i praktiken skulle jag kunna avstå fet fisk under en månad eller så och därmed belasta kroppen mindre trots att jag tagit vaccin. Vad gäller att ta medvetna risker. Vi kommer snart alla att ha enbart lågenergilampor hemma. Har man små barn, eller ja barn, hemma kan lampor gå sönder. Visst, blir barnen inte sjuka, eller får en lindrig sjukdom är det självklart att föredra. Det tror jag heller ingen direkt ifrågasätter.
  • förnuftokänsla
    Pallas skrev 2009-12-10 14:22:47 följande:
    Ja, det kan spela roll varifrån sammanställningen är hämtad. Själv har jag inte ork att sitta och läas abstracts för tillfället, därför hade jag gärna läst mer på bloggen ifråga.
    Men det är ju ändå ditt problem i så fall, inte källans!
  • lokisse

    bara ett litet ps
    att ta beslut för nagon annan är likssom det som är att vara förälder.


    Difficile est saturam non scribere
  • Pallas
    förnuftokänsla skrev 2009-12-10 15:59:15 följande:
    Men det är ju ändå ditt problem i så fall, inte källans!
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att källan till citatet inkluderas i inlägget. Det är faktiskt rätt ohyfsat mot författaren att inte göra det.
  • förnuftokänsla

    Socialstyrelsen har offentliggjort den delen av avtalet som tidigare var sekretessbelagd, och precis som kritikerna hävdat hela tiden, så har läkemedelsbolagen avskrivit sig ansvar för vaccinet!

    www.socialstyrelsen.se/pressrum/nyhetsarkiv/vaccinavtal

    Ett liknande scenario i Norge för inte allför länge sedan slutade i att det blev svårare att få kompensation av staten, än av läkemedelsbolagen själv.



  • förnuftokänsla
    Pallas skrev 2009-12-10 16:48:20 följande:
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att källan till citatet inkluderas i inlägget. Det är faktiskt rätt ohyfsat mot författaren att inte göra det.
    Men ganska ovidkommande i denna tråden, men fint av dig att visa sympati för just författaren
  • Pallas
    förnuftokänsla skrev 2009-12-10 16:55:21 följande:
    Men ganska ovidkommande i denna tråden, men fint av dig att visa sympati för just författaren
    Nope, det är inte ovidkommande, det hör till hederlig debattsed att ange ursprungskälla.
  • förnuftokänsla
    Pallas skrev 2009-12-10 17:07:25 följande:
    Nope, det är inte ovidkommande, det hör till hederlig debattsed att ange ursprungskälla.
    Syftet var källor, inte debattsed. Den diskussionen kan du starta en ny tråd om, om det nu intresserar dig att prata vidare om just det. Men i brist på annat, så kan man ju alltid haka upp sig på oväsentligheter, och det, det är definitivt ditt problem om du vill ödsla din tid på det!
  • MansonDust

    Mina tre barn är vaccinerade. Vi tänkte nog i över en månad, inget alternativ kändes helt ok, men det som kändes bäst i magen var att vaccinera. Så så fick det bli. Man vaccinerar mot kikhosta osv också, sånt som inte är direkt dödligt. Så jag försökte tänka så, att det är en nödvändig vaccination. Hur andra gör, det kvittar.

  • Stuff
    MansonDust skrev 2009-12-10 17:15:30 följande:
    Mina tre barn är vaccinerade. Vi tänkte nog i över en månad, inget alternativ kändes helt ok, men det som kändes bäst i magen var att vaccinera. Så så fick det bli. Man vaccinerar mot kikhosta osv också, sånt som inte är direkt dödligt. Så jag försökte tänka så, att det är en nödvändig vaccination. Hur andra gör, det kvittar.
    Tyvärr är inte de "vanliga" vaccinen i närheten av hur farligt svinvaccinet är. Det går inte ens att jämföra dem ( fast jag kommer tänka efter vad gäller vaccin överlag i framtiden ) och du kan inte vara speciellt påläst som använder dem som likheter!
  • Pallas
    Stuff skrev 2009-12-11 20:23:02 följande:
    Tyvärr är inte de "vanliga" vaccinen i närheten av hur farligt svinvaccinet är. Det går inte ens att jämföra dem ( fast jag kommer tänka efter vad gäller vaccin överlag i framtiden ) och du kan inte vara speciellt påläst som använder dem som likheter!
    Vad skiljer dem åt?
  • Rosenöga
    Stuff skrev 2009-12-11 20:23:02 följande:
    Tyvärr är inte de "vanliga" vaccinen i närheten av hur farligt svinvaccinet är. Det går inte ens att jämföra dem ( fast jag kommer tänka efter vad gäller vaccin överlag i framtiden ) och du kan inte vara speciellt påläst som använder dem som likheter!
    ..och hur vet du hur "farligt" svininfluensavaccinet är? Har du forskat eller sammanställt rapporter eller hur har du skaffat dig dessa kunskaper om vaccinets farlighet?
Svar på tråden Har du vaccinerat dina barn? SEEE HIT