• princess77

    Hemutredningen våren 2010

    Hej! Undrar om vi är några stycken som kanske kan följas då vi startar upp våran hemutredning nu våren 2010!!

    Jag och min man har precis blivit färdiga med föräldrarutbildningen och nu går vi alltså vidare i denna långa men underbara process!!

    Här kan vi diskutera allt mellan himmel och gjord inom adoption,många frågor lär det bli under dom här åren...

    Välkommna!

  • Svar på tråden Hemutredningen våren 2010
  • augustibruden

    Sötnos: Vi är klara med allt ved det gäller papperssamlandet förutom filmen. Det är definitivt filmen som tar tid eftersom den ska vara 20 min. Vi har ca 5 min kvar som vi ska filma i helgen och det låter ju inte alls mycket men med tanke på att varje filmsekvens tar ca 2 min är det inte så lätt som man kan tro när man redan har filmat allt man kan komma på. I början var det svårt att vara naturlig framför kameran men det går bättre och bättre och vi kommer definitivt spara en kopia som vi kan skratta åt sen för det är töntigt till max med mig framför spisen och mannen framför bilen!!

  • snötnos

    Augustibruden: oj, vad avancerat att ni måste filma :o) Och 20 minuter är inte så lite heller... Tänk allt som man måste göra i den här processen!  

  • Salacious Crumb

    Vi har fått vårt medgivande Så glad att ha kommit ett steg på vägen.

  • Namaste72
    Salacious Crumb skrev 2010-11-22 22:03:03 följande:
    Vi har fått vårt medgivande Så glad att ha kommit ett steg på vägen.
    Grattis!
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • augustibruden

    Vill önska alla i tråden lycka till med massor av lyckosparkar!!
    Själv lämnar jag tråden eftersom jag otroligt nog blivit gravid och är i v.10.
    Vi hoppas hinna adoptera ett syskon i framtiden om vi hinner.

     

  • snötnos

    Här ramlar det in nyheter... Glad

    Salacious - Grattis till medgivandet! Visst är det en härlig känsla när man har det avklarat?

    Augustibruden - hoppla, vad roligt för er! Önskar stort lycka till med graviditeten!

  • princess77

    Härligt att det verkar rulla på i tråden,grattis till nya medgivande och grattis till graviditeten.Här har vi kommit till vecka 23 och vi vågar kanske nu tro att det kommer ett mirakel till oss i mars efter 6 års kämpande!!Lycka till alla underbara kämpare !!Kram

  • Ninnii

    Nu händer det grejer!!!
    Vi har fått besked om att det finns en liten pojk som väntar på föräldrar i det land dit vi precis skickat v åra adoptionspapper. Vi ska skicka ansökan om att få adoptera denna pojke, men vi vet inte om andra par från andra länder kommer att ansöka om adoption. Så vi vet inte hur det kommer gå. Men vi hoppas, hoppas!!! Att det skulle gå så fort att få denna möjlighet känns otroligt. Vi hade förväntat oss att få vänta i ett par år. Hade aldrig trott att det kunde gå så här fort!

    Vi har fått en bild på pojken och han är otroligt söt!

    Hoppas att det går framåt för er andra också!

    Kramar!

  • Hej och Hopp
    Ninnii skrev 2010-12-05 21:28:57 följande:
    Nu händer det grejer!!!
    Vi har fått besked om att det finns en liten pojk som väntar på föräldrar i det land dit vi precis skickat v åra adoptionspapper. Vi ska skicka ansökan om att få adoptera denna pojke, men vi vet inte om andra par från andra länder kommer att ansöka om adoption. Så vi vet inte hur det kommer gå. Men vi hoppas, hoppas!!! Att det skulle gå så fort att få denna möjlighet känns otroligt. Vi hade förväntat oss att få vänta i ett par år. Hade aldrig trott att det kunde gå så här fort!

    Vi har fått en bild på pojken och han är otroligt söt!

    Hoppas att det går framåt för er andra också!

    Kramar!
    Ååhh - hoppas, hoppas att ni snart får besked om att det är ni som får bli hans föräldrar.
    Vilket land gäller det? (om du vill berätta)
  • Ninnii

    Vi ska adoptera (förhoppningsvis) från Litauen. vi ska skicka ansökan till BFA imorgon med intyg från soc och konsultläk. Hoppas verkligen att vi får svar så snart som möjligt. Det går inte koncentrera sig på något annat just...

  • snötnos
    Ninnii skrev 2010-12-06 18:00:38 följande:
    Vi ska adoptera (förhoppningsvis) från Litauen. vi ska skicka ansökan till BFA imorgon med intyg från soc och konsultläk. Hoppas verkligen att vi får svar så snart som möjligt. Det går inte koncentrera sig på något annat just...
    Åh, jag håller verkligen också alla tummar och tår för er! Hoppas att ni får besked fort så ni slipper vänta.
  • Ninnii

    Tack allihop!
    Det känns väldigt olustigt att ha tagit det här barnet till sitt hjärta men inte vara säker på om han kommer till oss.

  • Qermit

    Så spännande Ninnii! Jag hoppas att ni slipper vänta så länge innan ni får besked att ni kan få adoptera honom.

    Kul att det händer lite grejer .

Svar på tråden Hemutredningen våren 2010