• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • snusmumrikens fru
    nyproduktionen skrev 2010-11-03 09:37:56 följande:
    Det blev inte något av den här graviditeten, har fått göra en skrapning. Känner just nu att jag skiter i det här. KRAM på er alla!!
    Hej! Älskade Ängel här.. (Bytt namn). Jag beklagar verkligen . Hann du gå långt? Jag var själv med om ett ma i sep förra året och vet hur tufft det är... Jag tror det är bra att "skita" i det en stund, ta hand om dig själv efter detta som hänt, tror egentligen att man kan bli gravid "när man minst anar det".. Hoppas det iallafall!! Ta hand om dig nuHjärta
  • nyproduktionen

    Tack snälla du, var inte så långt gången men det var alla förväntningar som blev bortblåst. Får väl se om det är någon som finns vill flytta in till oss, orkar inte bry mig utan ser om det händer något.


    Son -94, Son -98, Änglason -10
  • snusmumrikens fru
    nyproduktionen skrev 2010-11-06 16:03:38 följande:
    Tack snälla du, var inte så långt gången men det var alla förväntningar som blev bortblåst. Får väl se om det är någon som finns vill flytta in till oss, orkar inte bry mig utan ser om det händer något.
    Ja försök bara att slappna av.. Tillåt dig att sörja och ta hand om dig nu.. tror allt händer av en mening även om man inte alltid förstår vad det är för mening med mf och annat eländeObestämd.. Men snart flyttar nog en liten in igen ska du se, när man minst anarHjärta. Sköt om dig nu{#emotions_dlg.flower}
  • nyproduktionen

    Jo det där med att det är en mening med allt som händer är jag helt inne på, bara svårt att förstå det när man är mitt uppe i det. Men livet är förutbestämmt. Nu blir det god middag och mys. KRAM


    Son -94, Son -98, Änglason -10
  • snusmumrikens fru

    Om nån är intresserad så säljer jag min fertilitetsmonitor, knappt använd, för 700 kr

  • gina2012

    Halloj!
    Är det någon här som har hög på monitorn i ca två veckor? Nu har jag hög och m.et blinkar samtidigt. vad betyder det? Att äl är över eller? Har aldrig fått max heller.Rynkar på näsan 

  • nyproduktionen
    gina2012 skrev 2011-01-04 13:43:44 följande:
    Halloj!
    Är det någon här som har hög på monitorn i ca två veckor? Nu har jag hög och m.et blinkar samtidigt. vad betyder det? Att äl är över eller? Har aldrig fått max heller.Rynkar på näsan 
    Konstigt, gravid kanske?
    Son -94, Son -98, Änglason -10
  • gina2012

    Nae det tror jag inte.. Har försökt läsa mig till det i manualen men hittar ingen förklaring. Är på dag 28 nu och har haft hög i ca två veckor. 
    Hur går det annars i tråden? Tycker ni att ni har haft hjälp av monitorn?
    Jag har haft min monitor sedan i somras och har ännu inte fått max utslag. Ägglossar väl förmodligen inte :( Men nu får vi förhoppningsvis hjälp då vi äntligen skall utredas på sahlgrenska. Gott!
    Lycka till allihop!

  • Nathie
    gina2012 skrev 2011-01-04 22:53:58 följande:
    Nae det tror jag inte.. Har försökt läsa mig till det i manualen men hittar ingen förklaring. Är på dag 28 nu och har haft hög i ca två veckor. 
    Hur går det annars i tråden? Tycker ni att ni har haft hjälp av monitorn?
    Jag har haft min monitor sedan i somras och har ännu inte fått max utslag. Ägglossar väl förmodligen inte :( Men nu får vi förhoppningsvis hjälp då vi äntligen skall utredas på sahlgrenska. Gott!
    Lycka till allihop!
    Är det första gången du använder monitorn så kan den vara hög i stort sett hela tiden då den lär känna din kropp.
  • gina2012

    Nej jag har använt den sedan maj -10. Den gick ner på låg bara ngn dag efter. Har väldigt oregelbunden mens så det är väl därför den strular.
    Är det någon av er som äter levaxin och använder monitorn? (Kan vara därför den inte funkar också.. Jag har konstiga hormoner)

  • Minnie69
    gina2012 skrev 2011-01-04 22:53:58 följande:
    Nae det tror jag inte.. Har försökt läsa mig till det i manualen men hittar ingen förklaring. Är på dag 28 nu och har haft hög i ca två veckor. 
    Hur går det annars i tråden? Tycker ni att ni har haft hjälp av monitorn?
    Jag har haft min monitor sedan i somras och har ännu inte fått max utslag. Ägglossar väl förmodligen inte :( Men nu får vi förhoppningsvis hjälp då vi äntligen skall utredas på sahlgrenska. Gott!
    Lycka till allihop!
    Monitorn kör på max tjugo stickor som den börjar kräva på dag sex första gånge (ev några dagar senare när den vet att din cykel var lång innan). 6+20=26, hög hela tiden så var det hög hela tiden, efter stickorna är slut så gör den "prognos" baserat på dina värden och var i cykeln du befinner dig. Du bör enligt vanlig 28 dagars redan ha mens så m:et blinkar, ditt östrogenvärde var dock högt, ger högt utslag även nu. Vänta in mensen och se vad den säger nästa cykel då den har det här i "minnet". Räkna med att den begär sticka senare än dag 6 då........ men aldrig senare än dag 9.
  • Louise_88

    Någon som ej för ÄL varje månad här? Körde med ÄL stickor förra månaden och prickade in ÄL på dag 16 men lyckades inte bli gravid. Kör på CL monitor denna månaden och idag är det dag 17 och den står fortfarande på låg. Ska detta bli en månad utan ÄL tror ni? Är det vanligt att det är olika från månad till månad?

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3