• Tjohalia

    5-åring och 2 vuxna dog

    Idag skulle jag och mina barn och deras morfar åka till grannstaden Luleå, vi hann inte särkilt långt förren det var stopp i trafiken och det var uppenbart att det hade hänt en olycka, ju längre tiden gick desto mer uppenbart blev det att det var en väldigt allvarlig olycka, en buss och en personbil hade frontalkrockat fick vi höra. Efter ca 1,5 timme vände vi och åkte hemmåt, och när vi kom hem gick jag in och läste på aftonbladet, 3 personer hade dött stod det, nu när jag läser visar det sig att det fanns 5 personer i bilen, dom två vuxna och en 5-åring dog, 2 barn överlevde men ett är allvarligt skadat och fört till Universitetssjukhuset i Umeå.
    Det känns som en väldigt svart dag, och jag kan inte låta bli att fundera på om 5-åringen är nån vi känner eller känner till. Jag har själv en 5-åring här hemma, och jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mej för att beskriva hur jag känner, hjärtat snörper liksom ihop i kroppen på mig och jag känner så med dom anhöriga, vilken fruktansvärd dag det måste vara för dem.
    Jag ville nog mest skriva av mig, man blir så illa berörd av sånt här, och att själv ha varit på olycksplatsen bidrar nog till att jag tänker så mycket kring detta. Tänk, där satt vi i bilen, barnen tittade på filk och vi spekulerade lite kring vad som kunde ha hänt, samtidigt som ett barn, lika gammalt som min dotter i baksätet, precis hade dött 200 meter framför oss...
    Nu läser jag dessutom i lokaltidningen att kommunen kämpat i flera år för att få mitträcke på den sträckan (den enda mellan piteå och luleå som inte har mitträcke tror jag), det handlar om 1,5 mil utan räcke och enligt den ursprungliga planen skulle arbetet ha varit klart nu, då hade detta kunnat förhindras, men vägverket har bromsat.


    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Svar på tråden 5-åring och 2 vuxna dog
  • Queenie70

    Usch....sånt där får en onekligen att tänka till.

  • lieva

    Fy så sorgligt! Det gick en rysning genom min kropp. O tänk att sånt här händer hela tiden. En av anledningarna till att jag inte åker bil så mycket. Ifs kan det lika gärna hända på gatan eller var som helst att man dör..men bilar e så läskiga tycker jag på  nått sätt.O speciellt sen man fick barn själv..
     Skickar en tanke till alla som dog och dom anhöriga..Rynkar på näsan

  • lövet2

    Ja, jag läste det nyss på nätet. Och som vanligt går man i tankarna i genom alla familjer man känner med 3 barn där ett är 5 år. Det är så många som far till Piteå/Luleå för att bada, shoppa eller hälsa på släktingar. Nej, usch, det här var hemskt ...

  • Tjohalia

    Ja det är så tragiskt, jag är så glad ikväll att jag kan krypa upp med min dotter i soffan och kramas, men tankarna bara snurrar känns det som, dessutom frågar min dotter en hel del och jag vet ju inte mer än det som står i tidningarna, hon blev ganska förskräckt när hon fick höra att det var ett barn som hade dött, ett barn som var lika gammal som henne dessutom... Det är svårt att veta hur man ska bemöta hennes frågor, det känns viktigt att låta henne förstå allvaret utan att skrämma upp henne så att hon får mardrömmar. Men vi har pratat en del kring det, nu väntar jag och ser om hon tar upp det själv igen.


    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Tjohalia
    lövet2 skrev 2010-07-25 21:31:50 följande:
    Ja, jag läste det nyss på nätet. Och som vanligt går man i tankarna i genom alla familjer man känner med 3 barn där ett är 5 år. Det är så många som far till Piteå/Luleå för att bada, shoppa eller hälsa på släktingar. Nej, usch, det här var hemskt ...
    Det är precis det jag gör nu, funderar om nån stämmer in i ålder och antal barn... Jag går igenom mina vänner, ytligt bekanta och dagisbarn. Det är ju väldigt många som åker mellan, det tar ju bara 30-40 minuter, och vi var ju själva på väg på en improviserad shoppingtur. Igår åkte vi åt andra hållet (skellefteå), vi åker ofta mellan städerna, och det är väldigt sällan jag är rädd/orolig, iaf inte sommartid.
    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Alcarinque

    Usch ja... Det är så otroligt tragiskt! Här är det begravning för en 7-åring på torsdag (också bilolycka) och det värker i hjärtat


    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Tjohalia

    Har lyckats läsa mig till på facebook att det mest troligt är en familj från en by, grannby till där jag växte upp. Men jag har fortfarande ingen aning om vem det är. Usch, det känns så tragiskt!


    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • lövet2
    Tjohalia skrev 2010-07-25 22:52:21 följande:
    Har lyckats läsa mig till på facebook att det mest troligt är en familj från en by, grannby till där jag växte upp. Men jag har fortfarande ingen aning om vem det är. Usch, det känns så tragiskt!
    Kan du inboxa mig om namnet på byn? Jag biter på naglarna här hemma ...


  • lövet2
    lövet2 skrev 2010-07-25 23:01:23 följande:
    Kan du inboxa mig om namnet på byn? Jag biter på naglarna här hemma ...
    Det behövs inte förresten. Jag uppdaterade P-T och såg varifrån de kom ...


  • Tjohalia

    Ok, jag såg det själv just, hade fått höra det ryktesvägen men det stämde inte riktigt det jag hört, men nära nog... jag är uppvuxen inte långt ifrån dom trakterna, ungdomar från den byn gick samma högstadie som mig, men jag är yngre så jag tror inte jag vet vem det är.


    JOLINE 050414 * ALEX 070309
Svar på tråden 5-åring och 2 vuxna dog