• littlemisstrouble

    Vi med PCO som har eller ska göra GBP

    Tänkte det kunde vara intressant att prata med er andra tjejer som har pco som har gjort sin operation redan eller ska göra den.

    Välkommen in i tråden


    Planering är a och o......
  • Svar på tråden Vi med PCO som har eller ska göra GBP
  • valkyrie

    Precis. Allt blir bättre. Hehe.

    Roligt att köpa kläder. En gör inget tycker inte jag heller. Har du minskat i storlek?

  • littlemisstrouble
    valkyrie skrev 2011-04-30 19:34:09 följande:
    Precis. Allt blir bättre. Hehe.

    Roligt att köpa kläder. En gör inget tycker inte jag heller. Har du minskat i storlek?
    ja faktiskti så har jag minskat i storlek har ju innan op redan gått ner rätt så mycket och sen ytterligare ett par kilo efter så jag kan ha iaf en storlek mindre i kläder.

    idag har jag rensat ut mina garderober. jösses va kläder jag har. PUH! en släng hög, massor som ska sparas, en del ska säljas på tradera och annat som ska ges bort till en kompis som har min gamla storlek

    har du minskat många storlekar i kläder?
    Planering är a och o......
  • valkyrie

    Va roligt att höra att det går så bra.
    Hehe ja städa gardeoben skulle jag med behöva.

    Jag har gått från 54 till 42 och snart är jag nere på 40 hoppas jag :) så det är några storlekar.

  • littlemisstrouble
    valkyrie skrev 2011-04-30 20:06:16 följande:
    Va roligt att höra att det går så bra.
    Hehe ja städa gardeoben skulle jag med behöva.

    Jag har gått från 54 till 42 och snart är jag nere på 40 hoppas jag :) så det är några storlekar.
    wow det är ju helt otrolig skillnad på kläder nu då med andra ord. en spåtant sa till mig för ungefär ett år sedan att du kommer att göra gbp och bli en storlek 38. hehe hmm jag undrar det ja.  men vid det tillfället när hon sa det hade jag inte ens tänkt tanken operation.
    Planering är a och o......
  • valkyrie

    Hehe ja typ.
    Hehe se där. Vem vet du kan vara där snabbare än du tror. Då hade hon nog rätt med andra ord :) när bestämmde du dej för att göra op?

  • littlemisstrouble
    valkyrie skrev 2011-04-30 22:40:24 följande:
    Hehe ja typ.
    Hehe se där. Vem vet du kan vara där snabbare än du tror. Då hade hon nog rätt med andra ord :) när bestämmde du dej för att göra op?
    hmm ja jag bestämde mig väl i juni förra året och då skickade min läkare en remiss till kirurgen. sen har jag inte bestämt mig på riktigt förräns jag fick en tid tror jag. hehe. den fick jag i december men fortfarande innan dess så var man ju velig och nojjade med alla komplikationer som kan bli och sådär.

    du då?
    Planering är a och o......
  • valkyrie

    Okej. Men du ångrar dej inte?

    Jag har funderat i flera pr på att. Men i januari förra året så fick jag juh reda på att jag har PCOS och min gyn läkare sa till mej att jag måste gå ner. Då tog jag modet till mej och ansökte om det. Å är så glad för det.

  • J L86

    hejsan.
    Har inte läst tråden, men har ni erfarenhet av pcos och att det blivit bättre/blivit gravid efter viktminskning??? jag har nu gått ner snart 40kg och önskar en liten o gjort länge.

    Tacksam för svar =)

  • littlemisstrouble
    valkyrie skrev 2011-05-01 18:28:10 följande:
    Okej. Men du ångrar dej inte?

    Jag har funderat i flera pr på att. Men i januari förra året så fick jag juh reda på att jag har PCOS och min gyn läkare sa till mej att jag måste gå ner. Då tog jag modet till mej och ansökte om det. Å är så glad för det.
    nej nej jag ångrar mig inte alls men ibland så tycker man lite synd om sig själv när man har ont i musklerna
    men det går ju över.

    det var i samband med att jag hade smält pco som jag började fundera på vad sjuttan jag ska göra för att gå ner till under 30 i bmi
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    J L86 skrev 2011-05-01 19:59:08 följande:
    hejsan.
    Har inte läst tråden, men har ni erfarenhet av pcos och att det blivit bättre/blivit gravid efter viktminskning??? jag har nu gått ner snart 40kg och önskar en liten o gjort länge.

    Tacksam för svar =)
    Välkommen till tråden

    jag har inte erfarenhet av det än så jag kan inte svara. har inga barn ännu. men jag har iaf fått tillbaka mens ett par gånger medans jag går ner i vikt nu och hoppas det fortsätter att vara ett återkommande inslag.

    har du pergotime eller något sådant eller har ni inte sökt hjälp för pco?
    Planering är a och o......
  • valkyrie

    Jo visst tycker man synd om sig själv ibland det har man rätt att göra. Okej. Precis inte bara så där att gå ner.

    J l86: hej o välkommen. Jag har heller ingen erfarenhet av det. Då jag själv kämpar på att få en liten. Har du gjort en GBP?

  • littlemisstrouble
    valkyrie skrev 2011-05-02 00:33:21 följande:
    Jo visst tycker man synd om sig själv ibland det har man rätt att göra. Okej. Precis inte bara så där att gå ner.
    nej det är ju inte bara att bestämma sig för att nu ska jag bli smal så vi kan skaffa barn. jag var som sagt skräckslagen innan op för att göra den men jag gav mig sjuttan på att det skulle gå bra.

    hur många barn vill ni ha? om ni får bestämma och det fungerar som det ska
    Planering är a och o......
  • valkyrie

    Jo precis. Synd att det inte var så lätt. Jo rädd va jag med. Men vad skulle man göra sissta utvägen.

    Tja 2 vill vi ha hälat en pojk och en flicka. Ni da?

  • Katten8989

    Hej tjejer, Jag har pco men vill helst inte göra en op, men behöver verkligen gå ner i vikt, är 1.59 lång och väger 98 kg! Jag började att äta mindre och sluta småäta och slutade med godiset för ett tag sen, men jag började igen, går inte att sluta äta godis jag blir verkligen ledsen när jag vet att jag inte "får" äta chocklad det som är så gott. Hur ska jag göra för att verkligen palla av att gå ner och sen hålla vikten?
    Tacksam för svar!

  • littlemisstrouble
    valkyrie skrev 2011-05-02 12:06:57 följande:
    Jo precis. Synd att det inte var så lätt. Jo rädd va jag med. Men vad skulle man göra sissta utvägen.

    Tja 2 vill vi ha hälat en pojk och en flicka. Ni da?
    samma här. hade varit perfekt med en av varje
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Katten8989 skrev 2011-05-02 12:14:42 följande:
    Hej tjejer, Jag har pco men vill helst inte göra en op, men behöver verkligen gå ner i vikt, är 1.59 lång och väger 98 kg! Jag började att äta mindre och sluta småäta och slutade med godiset för ett tag sen, men jag började igen, går inte att sluta äta godis jag blir verkligen ledsen när jag vet att jag inte "får" äta chocklad det som är så gott. Hur ska jag göra för att verkligen palla av att gå ner och sen hålla vikten?
    Tacksam för svar!
    ja du, viktnedgång är aldrig lätt speciellt inte när man har pco. Jag lyckades gå ner i vikt innan op ganska mycket genom att räkna kalorier. höll mig på 1000-1500kcal om dagen och två veckor innan flytande som var 800kcal.

    du kanske ska testa räkna kalorier? annars säger många att lchf ska vara en bra diet för oss med pco.
    jag har dock testat och det passar inte mig men det funkar ju med olika metoder för olika människor.

    det som är positivt med operationen är ju att sålänge du äter hälsosamt efteråt så behöver man ju inte banta i samma mening som förut. men operation ska ju självklart inte vara ett förstahandsval utan snarare sista.
    Planering är a och o......
Svar på tråden Vi med PCO som har eller ska göra GBP