• Sola

    Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->

    Hej

    {#emotions_dlg.flower} Gravida genom IVF
    {#emotions_dlg.flower} Som vill följas på vägen mot BF
    {#emotions_dlg.flower} Här kan vi  som vill dela glädje, funderingar, oro, lycka mm

  • Svar på tråden Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->
  • saramariasofia

    Hej!
    Den 12/8 föddes vår prins! Jag blev igångsatt med prostaglandin inlägg och 24 timmar efter inlägget tog de hål på hinnorna och då satte verkarna igång med besked! 12 timmar därefter föddes det lilla knytet. Jag fick lustgas och en toppen epidural! Vi fick stanna länge på bb, det var svårt med matningen och vi ger ersättning och jag pumpar. Bröstet vill han inte ta. Jag tror jag kommer sluta med pumpningen för det tar för mkt energi och det är svårt att få det att gå ihop. 
    Stort grattis till er andra och era fina bebisar!  
    Nu är det nog snart dax för mat igen....ja man hinner inte med så mkt annat än den lille....gud vad jag älskar honom!!!!
    Puss och kram!  

  • Millionlover

    Grattis Karinsara! :)
    Ja, dagarna går minsann fort när man har en liten bebis! Men sååå underbart det är!! Hjärta

  • liten12

    Vår lilla gullunge kom också den 12/8! :)
    Förlossningen gick inte direkt som jag trott att den skulle utan slutade i snitt, men nu känns det jätte
    bra och vår lilla tjej är helt underbar!

    Grattis Karinsara och ni andra som fått!

  • saramariasofia

    Grattis liten till er lilla tjej1!!!!
    Kramar till alla!!!! 

  • Millionlover

    Hej tjejer! Hur har ni det? Här har vi det bra! :)

    Jag funderar på det här med avslaget.. Jag har nu blött färskt blod i 3 1/2 vecka.. Tycker det borde avta snart eller iaf bli brunfärgat... Hmm.. Hur är det för er?

    Kram

  • saramariasofia

    Hej!
    Ja det märks att vi har fullt upp med våra bebisar nu! Ingen hinner skriva! Ja man kunde ju inte föreställa sig hur mkt jobb det skulle bli att bli förrälder! Det är underbart och hemsk jobbigt på samma gång. Vår lille kille har haft en hel del ont i magen, men har troligen inte kolik. Många säger att det blir bättre efter 3månader. Min kille är snart 2 månader. trodde aldrig jag skulle klaga över att vardagen med sitt lilla barn men gud vad lite man får gjort och vad frustrerad man kan bli när det inte går att trösta!
    Hur har ni det ni andra?
    Kramar!  

  • Svea Maria

    Hej på er alla! Hur har ni det? Här hos oss är allt bra. Lilltjejen är glad och nöjd (oftast) och storebror är stolt och glad (oftast). Hela familjen har vait flunssiga hela förra veckan så det var lite jobbigt, inte kul när bebisar blir snoriga men vi köpte en "näsfrida" och den har nog varit bra. Snart blir lilltjejen 3 månader, tiden går så otroligt snabbt...Ha det så bra alla!!!

  • Vårblomman7

    Hej tjejer!
    Tråkigt att man tappar trådarna här inne.
    Grattis till alla er som fått era små.

    Här e fullt upp med våra lilla Alwa som redan är 3 månader imorgon.

    Kram kram på er

  • saramariasofia

    Hej! Vår kille har börjat må lite bättre i magen nu, har dock åkt på en förkylning så han snörvlar och hostar och har lite svårt att sova troligen för att det är svårt att andas.

    Vårblomman7: Tänk vad tiden gått fort. Alwa, vilket fint namn!
    SveaMaria: Ja en nässug är guld värt, här kör vi med koksalt oxå!
    Kram på er alla!  

  • Sola

    Hej.
    Vill bara tala om att våran älskade dotter är äntligen här Hjärta
    21/10 så blev jag tvåbarnsmamma och lyckan är total Hjärta
    Kram Sola

  • Villbli3

    Grattis sola! Underbart! :) Våran lilla Almar är snart 3 mån! Världens snällaste kille här vi fått!

  • Vårblomman7

    Sola; stort grattis!
    Hoppas ni alla mår bra. Hur gick andra förlossningen, bättre eller sämre.
    Jag är klart nöjdare denna gången och tyckte allt gick mycket lättare.

  • Sola

    Vårblomman: Första förlossningen med sonen gick i turbofart, samma dag som BF så gick slemproppen. Jag höll ut i det längsta hemma när förvärkarna körde igång, men sen gick allt så fort. Väl inne på förlossningen så var han ute på 18 minuter. Nu med tösen så gick vattnet strax före midnatt 2 v före BF, efter samtal med förlossningen så åkte vi in. Kollade ctg-kurvan och lämnade urinprov, inga värkar så vi åkte hem för att sen återkomma dagen efter. Ctg-kurva igen och hem. På dygn två blev jag igångsatt och fy vale för det droppet!! Konstgjorda värkar som var så onda, men det gick fort även denna gång för på 2 tim var hon ute. Hon föddes till Coldplay's Paradise

  • Vårblomman7

    Solo;
    Haha vilken historia. Ja tänk vad olika det är. Förstår att coldplay har en alldeles särskild plats i hjärtat nu då tihi!!!
    Skönt att allt gick bra iallafall.
    Min första dotter tog38h på sig att komma ut, också igångsättning (håller med om att de värkarna är värre) medan andra dottern nu bara tog 12h på sig.

Svar på tråden Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->