• Smultronbubblan

    Någon som vill följas åt under utredningen?

    Jag och min man har försökt i ett års tid. Jag är 34 och han några år yngre.

    Vi har försökt och försökt, men det tycks helt enkelt inte gå! Ägglossningstest hit och dit, beräkningar och gissningar. Jag är så himla trött på allting, särskilt på att hela tiden undra varför det inte går. Känner mig så dum som trott att man kan bestämma själv när man vill ha barn. Jag planerade att vi skulle bli gravida när vi varit tillsammans i ett år. Tyckte att det var ju bra om man varit tillsammans ett tag samtidigt som vi inte kunde vänta för länge eftersom jag är lite äldre.

    Om det finns någon mer i samma situation, som ska påbörja eller har påbörjat en utredning, skulle jag tycka det vore trevligt att följas åt! Då kan vi stötta varandra och heja på!

  • Svar på tråden Någon som vill följas åt under utredningen?
  • Hedwigg

    Tyvärr är jag dålig på att träna ! Men har köpt ett gåband så jag försöker att gå på det! men får börja skärpa mig med min träning!

  • äralltupptaget

    har också tänkt köpa ett gåband, köpte en crosstrainer, men det har jag använt fåtal gånger,
    Har börjar promenera ute som sagt, och det är faktiskt skönt!

    Igår ställde jag mig på vågen och då visade den 76,4, har varit duktig och INTE käkat massa godis samt tagit mindre mat. :)

  • Sessan 83 K

    Hej alla:) Är det någon här inne som har gjort titthålsoperation???? Jag har fått tid till det nu.... så nervös.

    Snälla ni som gjort detta: Hur mådde ni efteråt? vad blev resultatet? Hade ni ont länge efter op?

  • Kerstin91

    Hej allihopa! Jag och min sambo på började fertilsutredning, september förra året. Än så länge har min sambo tatt spermaprov som va helt normalt. Och jag har tatt två ägglosnings tester. Det ena visade att jag hade ägglosning och ej fått reda på det andra men min läkare skulle höra av sig till mig ifall jag inte hade ägglosning, han har dock inte hört av sig ännu så provet visade nog att jag hade ägglosning.

    Hoppas på ett barn snart!! :)

  • äralltupptaget
    Kerstin91 skrev 2012-05-07 21:22:27 följande:
    Hej allihopa! Jag och min sambo på började fertilsutredning, september förra året. Än så länge har min sambo tatt spermaprov som va helt normalt. Och jag har tatt två ägglosnings tester. Det ena visade att jag hade ägglosning och ej fått reda på det andra men min läkare skulle höra av sig till mig ifall jag inte hade ägglosning, han har dock inte hört av sig ännu så provet visade nog att jag hade ägglosning.

    Hoppas på ett barn snart!! :)
    hej!
    Hur länge har ni försökt ?

    Själv var jag till gynekologen idag och fick veta att min cysta är borta så på onsdag börjar jag med pergotime och hoppas att kroppen reagerar bra och ägglossning sker.
    Vi har försökt i 2 år
  • äralltupptaget

    Jag hoppas och längtar !!! Det har varit tungt många stunder då man velat ge upp, tur att min man har varit ett stort stöd när det varit som värst. Det har ju varit fel på mig , så man har ju kännt sig värdelös. Men nu ser jag lite ljuset i tunneln :) man är inte framme ännu men hoppet finns !!:) Så, egentligen kan du vara gravid nu då , eller ??!!:):) När jag tog blodprov för att se om jag hade ägglossning tog det drygt 2.5 vecka innan svaret kom, en evighet !!! Dock var det neg.

  • Kerstin91

    Ja, den dagen mensen kommer och man inser att man ännu en gång har misslyckat då vill man bara hoppa av livet nån dag för att samla ny kraft. Tufft.. :( jag fick tyvärr min mens idag och jag har ingen lust och göra nåt... :'(

  • Ka Nin

    Det var jag som startade tråden för cirka ett och ett halvt år sedan. Då hade vi försökt bli gravida i ett års tid. I höstas fick vi vår remiss till fertilitetskliniken och efter vår första ivf är jag nu gravid i v 30.

    Ge inte upp alla ni andra för det finns bra hjälp att få! Vi vet fortfarande inte vad som var felet med oss och om vi kommer kunna få barn på egen hand i framtiden. Just nu spelar det ingen roll. Vi är så nöjda med det lilla kryp som blev resultatet av allt slit och alla tårar. Så här i efterhand var det värt allt! Sök hjälp så fort det går för det finns inget att vänta på!

  • AlexandraViberg

    Hallå här inne!

    Jag och min make har försökt bli gravida i ett år nu och har fått vår första tid för utredning den 28/5!
    Vad kan man förvänta sig? Har läst lite på internet men brukar vara bättre att fråga riktigt människor så att säga.
    Vad händer? Får man säga vad man själv kommit fram till och tror?

    När vi hade vårt utomkvedshavandeskap så mättes min slemhinna några gånger och den var mest 3 mm.. Finns såna här journaler på kliniken eller ska man återberätta egna erfarenheter?

    Vore trevligt att få lite tips av sådana i samma situation, känner inte direkt några jag kan prata med som gått igenom en utredning!


    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • äralltupptaget

    när jag sökte så fick jag svaret , du måste vänta tills det har gått 1.5 år..
    åååhhhh så störande det var.

    Jag sökte mig privat och fick komma dit och "prata fram en plan" och efter det var det bara att snällt vänta tills det gått 1.5 år.
    Sedan gick det lite bättre.. eller snabbare, under sista halvåret har jag varit på massa kontroller, fått olika mediciner och nu äter jag min första pergotime kur och hoppas jag får ägglossning av den. Ska på VUL den 16/5 så då får jag veta

    Men när jag var dit första gången gjorde hon en gyn. undersökning, ett VUL samt blodprov och sedan konstaterades det att jag hade PCOS ..

    Det kan ta tid men det är det väl värt den dagen man får ett pluss.
    Fast vägen dit är inte spikrak...

  • Kerstin91

    Blir galen... Har precis haft min mens, slutade idag! Men jag har fått konstiga flytningar, riktigt tjockt och har ont i äggstockarna ( känns som mensvärk ) men jag blöder inte... Nån som kanske vet vad detta är?! :(

  • EnStoltMamma

    Bebis på väg här:) plussade förra veckan och va på vul idag och visade sig att jag var i V5+2, precis som jag trodde;) mycket kontroller framöver då jag fick min tidigare son i v28.. Än har vi inte berättat för släkt och vänner utan tänkte vänta till v 15-20 om jag lyckas dölja magen tills dess;) kommer inte alls ihåg hur tidigt det började synas med sonen... Nu ser vi fram emot en liten bebis:)

  • Ka Nin

    För mig har det gått bra.

    Äter du fortfarande pergotime "äralltupptaget". Jag tror jag åt tre enkelkurer och det blev massa ägg men ingen bebis. Sedan gjorde vi ivf och det gick bättre! Hur ser planen ut framöver för er?

Svar på tråden Någon som vill följas åt under utredningen?