• Saufi

    Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

    Hej!

     Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

  • Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Ninakarolina

    Nästa vecka på ålidhem? Jag är sugen på att haka på.
    Har du flyttat nu MalinNu?

    Jag har bra rutiner tycker jag. Penny somnar mellan 20-22 somnar mest vid kl 20:30 tiden och vaknar vid 06 för mat. Men hon kan vakna på natten av att hon spottat ut tutten men somnar så snabbt man trycker in den. Sen somnar hon oftast om till kl  9. Nu var hon så pratglad haha så hon har jollrat som en tokfia i sängen, men nu är de super tyst så tror hon somnat så jag lägger mig jag med haha.
    Har inga problem med sömnen här :). skönt. Sen är hon så otroligt glad hela dagarna, gråter typ aldrig. Kan gnälla då hon är trött men tar man upp henne och vaggar henne lite blir hon tyst och somnar. Peppar peppar, ska inte säga så haha. Men blir nog jobbigt om man får ett skrikande bebis som andra barn när man har de så bra nu :D,  

  • Ninakarolina
    MalinNu skrev 2011-11-24 09:44:36 följande:
    Ninakarolina: ja nästa vecka tänkte vi gå på Ålidhem. Jo vi har flyttat nu:)
    Måste ju ta en vagn promenad någon dag :).  Okej.
  • Höstflickan83

    Terraberra: Men så skönt att han är så pigg nu! Ska du ha en namngivningsceremoni finns det nog inget som säger när man "ska" ha den, det gör det nog inte med dop heller, så länge de kan ha klänningen ;P Vad kul om vi kan ses nästa vecka!

    Mearlin: Jag har inga tips alls, jag skulle också vilja få Neo att somna tidigare, men vi har ju som sagt inte ens en rutin att han somnar innan 24, de gånger han gör det är jag lycklig! Igår somnade han kl 22 men vaknade halv elva och skrek i en och en halv timma, åt, och somnade om vid 1 igen. Trodde också vi skulle få en bra kväll ;P Så kommer du på något bra, delge det gärna! ;)

    MalinNu: Liam är ju inte så stor ännu, så känn ingen panik över dop eller inte dop. Ni hinner!

    NinaKarolina: Oj vad bra Penny sover! Hon vaknar inte och vill ha mat någon gång alls?

  • MalinNu
    Mearlin skrev 2011-11-23 23:09:00 följande:
    Terraberra: Skönt att höra att han är piggelin nu och kul blir det att ses nästa vecka! 
    Trodde vi skulle få en toppenkväll då B somnade redan halv tio. Men såklart vaknade han efter ett tag och jag hoppas nu på att han somnat på riktigt!!

    Hur går det för er andra med sömnen?

    Kan bara tillstå att jag har ett "tacksamt" problem som säkert många är mest avundsjuka på, men hjag undrar ändå om ni har något tips. Senaste veckan har B lagt sig typ halv tolv. Vaknat ett par-tre gånger under natten för att äta och sedan "sovit klart" vid elva på fm. Sovrutinerna är ju toppen men har någon nån idé på hur man kan tidigarelägga allt ett par-tre timmar? Typ somna vid åtta istället för att vakna vid åtta på morgonen?
    Här har vi äntligen börjat komma ifrån det här med att äta var tredje timme under natten, dom senaste nätterna har Liam vaknat ungefär var 4-5 timme vilket verkligen gör stor skillnad för ens egen sömn.

    Har väl inte direkt heller något tips när de gäller sömnen, det vi har försökt börja med lite smått att göra är att göra samma sak varje kväll inför nattningen, för att han på så sätt ska förstå att det är dags att sova för natten.
  • Höstflickan83

    Hej Tjejer!

    Jag har ingen aning om var ÖF är på Ålidhem, så är det någon som skulle vilja möta mig utanför typ ICA eller nåt så vi kan gå tillsammans? Kanske alla vill mötas? :) 

  • Höstflickan83

    Är det 13.30 det öppnar? I så fall kanske 13.20 blir bra? Eller vad tror du?

  • Mearlin

    Hej!
    För oss har det blivit lite dubbelbokat. Vi ska vara på BVC 13.30 (det hade jag glömt bort totalt), sedan ska jag på ett möte med jobbet nere på stan 15.30 (fick jag förfrågan om igår). Vi har ju BVC på norrlandskliniken så är ju inte så långt till ålidhem. Kan hända att vi kommer förbi en sväng om vi känner att det finns tid. Vilken tid var det sångstund? Så ni behöver inte vänta på oss utanför, utan vi kommer förhoppningsvis förbi en sväng. Annars får vi vara med nästa vecka på Teg.

     

  • Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-29 11:56:24 följande:
    Hej!
    För oss har det blivit lite dubbelbokat. Vi ska vara på BVC 13.30 (det hade jag glömt bort totalt), sedan ska jag på ett möte med jobbet nere på stan 15.30 (fick jag förfrågan om igår). Vi har ju BVC på norrlandskliniken så är ju inte så långt till ålidhem. Kan hända att vi kommer förbi en sväng om vi känner att det finns tid. Vilken tid var det sångstund? Så ni behöver inte vänta på oss utanför, utan vi kommer förhoppningsvis förbi en sväng. Annars får vi vara med nästa vecka på Teg.

     
    Hoppas du hinner förbi, annars får vi ses en annan gång! Det är babyöppet 13,30-15,30 enligt hemsidan, och sångstunden ska tydligen vara 14,15.
    MalinNu skrev 2011-11-29 18:48:58 följande:
    13.20 blir bra utanför Ica :)
    Toppen, då ses vi då. Blir trevligt! =)
     
  • Ninakarolina

    Ska på Ålidhem med en kompis, så vi ses där inne :). Haha jag vet inte hur någon av er ser ut, men ni får gärna komma fram till oss så jag vet vilka ni är :).



     En bild på mig så ni vet hur jag ungefär ser ut haha.
  • gruset

    Var också sugen att hänga på, men igår bestämde vi att vi skulle fixa en del ärenden idag. Hoppas att ni får det trevligt!

    Här har vi haft lite dålig tajming med sovningen på dagtid. Tjejerna sov i skift igår och idag verkar det bli på samma sätt.

  • Mearlin

    Hej!
    Vet inte om det är bestämt något för öppna imorgon på Teg. Jag/vi hade tänkt gå och jag hade verkligen sett fram emot att  göra något med lille prinsen, men såklart är det något som ska sätta stopp för det. Billen gick sönder i fredags och står nu uppallad här hemma i väntan på reservdelar vilket gör att jag och B är strandsatta här hemma... Så blir tyvärr ingen öppna för oss i veckan heller. Men om nån känner för att göra nåt så är ni alltid välkommen hit

  • gruset

    Hej!
    Här har det inte hänt så mycket på sistone. Kanske alla har fullt upp med julförberedelser?
    Jag tog med mig tjejerna här på förmiddagen och köpte några hyacinter och några andra julgrejor, men jag glömde blomjorden. Så själva planteringen får vänta lite. Ska passa på att slå in lite julklappar medan tjejerna sover.
    Mearlin; Hoppas att  reservdelarna till bilen har kommit så att du inte längre är strandsatt.

  • Mearlin
    gruset skrev 2011-12-20 11:55:22 följande:
    Hej!
    Här har det inte hänt så mycket på sistone. Kanske alla har fullt upp med julförberedelser?
    Jag tog med mig tjejerna här på förmiddagen och köpte några hyacinter och några andra julgrejor, men jag glömde blomjorden. Så själva planteringen får vänta lite. Ska passa på att slå in lite julklappar medan tjejerna sover.
    Mearlin; Hoppas att  reservdelarna till bilen har kommit så att du inte längre är strandsatt.
    Bilen är lagad så nu kan vi röra oss dit vi vill, känns så bra!! Ja nu märks det att julen närmar sig.
    Önskar alla en riktigt god och mysig jul med era små älsklingar!! Jag längtar verkligen, lite av julkänslan jag hade som barn har börjat smyga sig tillbaka  
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå