• dillon

    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011

    Hej!!

    Finns det några fler från Västerås som väntar barn i höst eller i vinter? Vi ska förhoppningsvis få barn i oktober/november (31 okt). Vi har även 2 barn sen innan, vore kul om det finns fler där ute....  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-08 13:20
    Här är länken till vår fika- och träfftråd!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m60196980.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 23:03
    BF-lista
    7/10 Nessie99
    12/10 Skyrocket
    15/10 CeciliaK
    25/10 miraklet
    25/10 Mamaizon
    31/10 Dillon
    16/11 Linnie74
    18/11 Jordnöten
    9/12 Lois81
    7/1 moe

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 13:01
    BF-lista
    7/10 Nessie99
    12/10 Skyrocket
    15/10 CeciliaK
    25/10 miraklet
    25/10 Mamaizon
    31/10 Dillon
    16/11 Linnie74
    18/11 Jordnöten
    7/12 Rulltantulltan
    7/12 Tanja Thim
    9/12 Lois81
    7/1 moe

  • Svar på tråden Västeråsbebisar hösten/vintern 2011
  • CeciliaSt

    Vad härligt Tanja! Stoort grattis! Då har dina tjejer och min mellantjej samma födelsedag, 10/11

  • Tanja Thim

    Jaha grattis till henne då har hon ju precis fyllt:) Höll på att bli 11-11-11 hör men dom hade så bråttom och föddes kl 23;)

  • m o e

    Jag gick till läkaren igår. Jag gick därifrån lätt chockad och väldigt mycket sjukskriven. Närmare bestämt på heltid tills bebisen är född. AT-läkare H såg mig vagga in i sitt rum, lyssnade på hur mina dagar ser ut, gjorde en noggrann koll av mitt hjärta och lungor (främst eftersom jag haft lite svårt att andas senaste veckorna), kände och lyssnade på bebisen och sa sen att han skulle skriva ihop ett brev. ”Du måste vila.” var diagnosen. Enligt honom så kan kraftig foglossning och stress leda till en för tidig förlossning, vilket är extra viktigt att försöka förhindra i mitt fall då våra tidigare barn inte vuxit så bra i slutet och man förmodar att det är stor risk för att det sker även den här gången. Jag började föreställa mig att jobba halvtid och kände att det skulle vara en stor förbättring för mig, när Dr H sa: ”En del kan ju tänka sig att fortsätta jobba på till exempel halvtid, men i ditt fall är det ju inte någon bra ide. Eftersom du aldrig vet hur dagarna kommer att bli så är det dumt att lova något. Du behöver vila för att inte riskera att du försämras eller att barnet föds för tidigt.” Jag blev rätt ställd först (och försökte nog till och med protestera lite, som den envisa tant jag är), men Dr H lät mig inte vinna.

    När jag kom till jobbet fick jag det bekräftat, att det nog inte var så dumt beslut av läkaren ändå. När jag berättade för chefen så fick jag inte ett snällt ord, utan en lång lista med frågor om jag inte kunde ”trappa ner” istället för att gå hem och hur jag hade tänkt avsluta/lämna över mitt arbete. Jag hade ju kunnat vända på klacken och säga att jag inte vill göra något alls. Mina egna förslag om att jag skulle komma in någon extra dag och knyta ihop mitt jobb och delegera vidare den information som bara jag har, ansåg hon var det minsta jag kunde göra. Inte ett enda ”ta det i din takt” och inte ett snällt ord om att hon var glad att jag är villig att göra vad jag kan för att avsluta med flaggan i topp.

    Nu hoppas vi bara att FK inte tänker krångla om skmjukersättningen. Men läkaren var väldigt bra där och sa att jag bara skulle ringa om något behövde kompletteras, så skulle han ordna det.

    Så nu väntar ett par dagars städande och fixande på jobbet och sen är det mysbyxorna på. Det var min bm som bokade tiden när jag var hos henne i torsdags och nästa gång jag träffar henne ska hon få ett tack!


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Lois81

    Moe; vad skönt för dig!!! Och vilken bra läkare! Skit nu i din chef och vad hon tycker, huvudsaken är att du mår bra och att bebis mår bra. Ser fram emot att få se dig på träff nästa vecka!!!

  • Lois81

    Tack för idag lika trevligt som vanligt!
    Dillon; glömde helt bort dina pengar, förlåt.

  • dillon

    Moe: Skönt, vila och njut nu av lediga dagar! Hoppas FK inte ställer till bekymmer!

    Lois: Det är lugnt, hade inte en tanke på det jag heller - men vi ses ju fler gånger

    Tack för lunchen idag, var bara 5 minuter sen till dagis denna gång!! Hoppas vi får till en träff även nästa vecka, vi får skriva om datum i träftråden...vi kan vara hemma hos oss iaf!

     

  • CeciliaSt

    Härligt moe! Vad skönt för dig! Skulle jag ha en sån tråkchef skulle jag känna för att bara gå direkt utan att fixa o trixa. Usch för sånna typer!

    Lois: Sånna är vi allihopa, amningshjärna/graviditetshjärna sama same but diffrent!

  • dillon

    Cecilia: Haha, så söt Joel

    Vi har fått tid nästa vecka för att ta bort fibrom på Lovisas öra, det sker under lokalbedövning. Bara hålla tummarna att allt går bra!! Det görs nu när de är så små för att slippa söva ett äldre barn, antar att de inte är stilla på samma sätt som en liten bebis!

     

  • dillon

    Tänkte lägga denna i trådstarten, men tänkte om någon ville korrigera i den först så kan ni göra innan jag lägger in den!

    7/10 Nessie99 - har fått .... Tjej 
    12/10 Skyrocket - har fått....Tjej 
    15/10 CeciliaK - har fått .....Kille (Joel 3852 gr 50 cm i bf+3) 
    22/10 Melbaby- har fått.. .Kille (Oliver 3456gr 51cm i bf 39+1) 
    25/10 miraklet - har fått 
    25/10 Mamaizon - har fått....Tjej
    31/10 Dillon - har fått....Tjej (Lovisa 3538 gr 51 cm v 39+4) 
    16/11 Linnie74 - har fått....Kille (Kasper 3526 gr 49 cm i v 36+1 ) 
    18/11 Jordnöten - har fått...Tjej (Namnlös 3880g 49cm v.37+3)
    7/12 Rulltantulltan 
    7/12 Tanja Thim - har fått....Tjejer
    9/12 Lois81 
    7/1 moe

  • J L
    dillon skrev 2011-11-16 11:50:40 följande:
    Tänkte lägga denna i trådstarten, men tänkte om någon ville korrigera i den först så kan ni göra innan jag lägger in den!

    7/10 Nessie99 - har fått .... Tjej 
    12/10 Skyrocket - har fått....Tjej 
    15/10 CeciliaK - har fått .....Kille (Joel 3852 gr 50 cm i bf+3) 
    22/10 Melbaby- har fått.. .Kille (Oliver 3456gr 51cm i bf 39+1) 
    25/10 miraklet - har fått 
    25/10 Mamaizon - har fått....Tjej
    31/10 Dillon - har fått....Tjej (Lovisa 3538 gr 51 cm v 39+4) 
    16/11 Linnie74 - har fått....Kille (Kasper 3526 gr 49 cm i v 36+1 ) 
    18/11 Jordnöten - har fått...Tjej (Namnlös 3880g 49cm v.37+3)
    7/12 Rulltantulltan 
    7/12 Tanja Thim - har fått....Tjejer
    9/12 Lois81 
    7/1 moe
    1/11 Mamaizon - har fått Tjej (Baby J, 4590g 50cm, + 7 dagar)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ 2011-11-01 ♥ nattstad.se/mamaizon ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • jordnöten

    MOE: Vad bra att du fick träffa en vettig läkare. Låter verkligen som att du behöver vila och ta han d om dig själv och bebisen. Trist att din chef verkar vara av den oförstående och oempatiska sorten. Ska väl vara glad för det du har gjort! Måtte inte FK krångla nu då....

    Tack för en trevlig lunch igår tjejer Synd bara att man var tvungen att dra så tidigt, men det är tyvärr så det kommer vara för min del även framöver.  

  • CeciliaSt

    Jag har skapat en fb-grupp om det är någon som vill vara med Vi pratade vid något tillfälle om att det var omständigt att ta sig in här för att kolla något i sista minuten innan en träff tex.
    Har lagt den hemlig så får vi avgöra sen hur vi vill ha det.
    För er som jag inte har som vänner på fb. Lägg till mig som vän, Cecilia Stoor, och sen lägger jag in er i gruppen

  • rulltantulltan

    vet att jag inte vart aktiv här på ett tag, men skulle gärna läggas till i fb-gruppen då jag gärna kommer på träffar.... bara jag börjat må lite bättre =)


    Grattis till er som fött!! härligt jobbat!


Svar på tråden Västeråsbebisar hösten/vintern 2011