• Coffy

    Bebis i början på 2013 !

    Vågar knappt starta denna tråd... Men...
    Testade igår och idag plus efter vår 4e återföring 1 ET + 3 FET
    Räknar ut att Bebis landar i mitten på januari 2013

    Någon som vill dela känslor så som hoppfullhet/extrem rädsla/tvivel med mig? 

  • Svar på tråden Bebis i början på 2013 !
  • JoB
    Humsebumsen skrev 2012-07-01 19:19:29 följande:
    Ojojoj vilken växt-värk man har i "magen". Känns precis om vid ägglossning och är värst på kvällen eller när man har på sig för trånga byxor.

    Har köpt sådana där förlängare till knapparna på byxorna så jag skall kunna ha mina vanliga byxor ett tag till (hoppas jag iaf). Hoppas det kommer på posten imon!!! 

    Hur känns det för er andra? 
    Jag har också mycket växtvärk just nu, är väl inne i en period när det behövs mer plats därinne
  • MissMary

    Jag kan knäppa mina byxor än så länge men kan inte dra in magen längre :P Antar att den kommer börja växa snart men är nästan helt platt än. Köpte faktiskt ett par mamambyxor på en outlet idag, på tok för stora men jättesköna!! Tog min vanliga storlek så hoppas att dom passar sedan.

    Annars mår ajg bra.Knappt några symptom alls, känns oroväckande men antar att ajg ska vara glad att jag mår bra. Bara lite ömma och större bröst. Blir fort vrålhungrig istället för att det kommer smygande som innan och så har jag absolut inget sötsug utan bara MAT!! Hahaa :)  

  • LisaW81
    MissMary skrev 2012-07-01 20:59:35 följande:
    Jag kan knäppa mina byxor än så länge men kan inte dra in magen längre :P Antar att den kommer börja växa snart men är nästan helt platt än. Köpte faktiskt ett par mamambyxor på en outlet idag, på tok för stora men jättesköna!! Tog min vanliga storlek så hoppas att dom passar sedan.

    Annars mår ajg bra.Knappt några symptom alls, känns oroväckande men antar att ajg ska vara glad att jag mår bra. Bara lite ömma och större bröst. Blir fort vrålhungrig istället för att det kommer smygande som innan och så har jag absolut inget sötsug utan bara MAT!! Hahaa :)  
    Så skönt att höra någon mer som inte känner några vidare grav-symptom mer än ömma bröst och hunger! Jag försöker sluta noja mig och bara väntar ut tiden till v12 för att då äntligen kunna börja njuta på ritkigt!
  • sofiabergman

    Känner igen växtvärken, tycker personligen att det börjar synas nu iaf på kvällstid. Om jag vänder mig hastigt eller ställer mig upp snabbt så kniper det till i magen - ingen aning om det är nåt grav. symtom eller nåt annat. Annars är det mest bara tuttsen som exploderar och jag som känner mig fet haha! 

    Har slarvat massa med matintag senaste veckorna, tänkte försöka skärpa till mig lite nu, får se hur det går :P. 

  • minime85

    Går in i vecka 11 (10+0) imorgon. Har inte mycket symtom alls förutom lite ömma bröst och konstant hunger.. Ena stunden är jag glad över att slippa må dåligt men andra känns det så "bara", trodde det skulle kännas mer att vara gravid!? :/

  • om drömmen slår in
    minime85 skrev 2012-07-02 08:13:52 följande:
    Går in i vecka 11 (10+0) imorgon. Har inte mycket symtom alls förutom lite ömma bröst och konstant hunger.. Ena stunden är jag glad över att slippa må dåligt men andra känns det så "bara", trodde det skulle kännas mer att vara gravid!? :/
    Hej!
    Jag delar absolut dina känslor och tankar om att inte ha några vidare graviditetssymtom. Men det är skönt att höra att det är fler som inte har det!
    Själv är jag också i vecka 11 (10+3), och har bara lite ömma bröst, och lite konstigt sug efter saker som jag inte ätit på många år, annars märker jag inget.
    Man tvivlar ju lite på¨att allt är som det ska... Men som du skrev, så är man ju också glad över att må bra. Men något litet tecken kunde man väl få, så man vet att man är gravid...

    Har du haft fler symtom tidigare i graviditeten? Lite kul och höra hur det är och har varit för andra =)
  • minime85
    om drömmen slår in skrev 2012-07-02 11:38:57 följande:
    Hej!
    Jag delar absolut dina känslor och tankar om att inte ha några vidare graviditetssymtom. Men det är skönt att höra att det är fler som inte har det!
    Själv är jag också i vecka 11 (10+3), och har bara lite ömma bröst, och lite konstigt sug efter saker som jag inte ätit på många år, annars märker jag inget.
    Man tvivlar ju lite på¨att allt är som det ska... Men som du skrev, så är man ju också glad över att må bra. Men något litet tecken kunde man väl få, så man vet att man är gravid...

    Har du haft fler symtom tidigare i graviditeten? Lite kul och höra hur det är och har varit för andra =)
    Jag har haft mycket, vad jag tror har varit "växtvärk".. Men sista  1½ veckan ingenting! Har dock varit ganska överstimulerad (är ff) så jag vet ju egentligen inte vad som varit ÖS-symtom och vad som varit gravidsymtom.. Men visst känns det olustigt!

    Jag hoppas innerligt att vi är ena lyckostar som får må så bra! Bara tråkigt att man ska överanalysera allt och se det negativa före det positiva, man vill ju njuta av att vara gravid! :)
  • om drömmen slår in

    Ja, det där med överstimulering vet jag vad det är... =/ Så jag vet inte riktigt vad som har varit vad när det känts som växtvärk...

    Vi får försöka vara glada! Jag har pratat med flera stycken som sagt att de mått väldigt bra under en eller flera av deras graviditeter. Så vi håller tummarna att vi hör till den kategorin! :)

  • MissMary

    Skönt att det verkar vara fler som inte har några symptom knappt. Känns lite tryggare då! Igår och idag har jag iofs kännt av en extrem trötthet!

    Imorgon ska vi till barnmorskan för första gången. Ta massa prover och sånt, hoppas verklgien att det ser bra ut. Men gravtestet visar superstarkt nu iallafall!

      

  • minime85
    MissMary skrev 2012-07-02 18:10:20 följande:
    Skönt att det verkar vara fler som inte har några symptom knappt. Känns lite tryggare då! Igår och idag har jag iofs kännt av en extrem trötthet!

    Imorgon ska vi till barnmorskan för första gången. Ta massa prover och sånt, hoppas verklgien att det ser bra ut. Men gravtestet visar superstarkt nu iallafall!

      
    Det går säkert hur bra som helst! Flört Lycka till!
  • MissMary

    Tack! Det är nog inget att oroa sig för! Tror jag har järnbrist, är riktigt yr i huvudet och börjat bli hemskt trött.

    Nu när man äntligen lyckats bli gravid borde man verkligen njuta och bara njuta men hur lätt är det...

  • Humsebumsen

    Kämpavidare: köpte dem på jollyroom. Det var rea tom så 99 istället för 299!!! Heter bellybelt. Jag är i v 9. Men kan säga att jag haft det jobbigt sen V6 typ. Beror säkert på att man är svullen oxå tror jag med

  • Humsebumsen

    Absolut MissMary!
    Och var glada om ni inte har "värre" symptom än ömmande bröst. Illamåendet jag hade (tvingas numera bort med postafen) var värre än min värsta bakfylla, och den varade några dgr kan jag säga

  • jazmine25

    Hej. jag hoppas jag får vara med här. Jag har nyligen plussat. Jag plussade i förrgår. Jag är i v.5  (4+4). Jag har fått missfall 1 gång innan så lite nervös är jag. är det nån annan här som plussat dom senaste dagarna?

  • Kämpavidare2012
    jazmine25 skrev 2012-07-03 20:14:46 följande:
    Hej. jag hoppas jag får vara med här. Jag har nyligen plussat. Jag plussade i förrgår. Jag är i v.5  (4+4). Jag har fått missfall 1 gång innan så lite nervös är jag. är det nån annan här som plussat dom senaste dagarna?

    Jag plussade för 6 dagars sedan :D
  • hannis

    Jag plussade igår. Borde ha bf runt 10 mars och är då i vecka 5 nu. Hade ett missfall i maj så jag vågar verkligen inte hoppas för mycket nu.

  • jazmine25
    hannis skrev 2012-07-03 21:00:00 följande:
    Jag plussade igår. Borde ha bf runt 10 mars och är då i vecka 5 nu. Hade ett missfall i maj så jag vågar verkligen inte hoppas för mycket nu.
    Jag och du verkar vara lite lika. Jag har bf den 8 mars. Jag fick mitt missfall förra året i juni. Jag hoppas också mycket denna gång. jag hoppas verkligen att detta går vägen
Svar på tråden Bebis i början på 2013 !