• MonAmie

    Jag vill bli gravid igen...

    Vi förlorade vår son i v 32 för två veckor sedan. Livet är totalt vänt upp och ned. Samtidigt känner jag att jag är redo att bli gravid igen och försöka igen så snart det är möjligt. Jag vill aldrig ersätta Linus, han var den allra vackraste lilla pojke. Om jag blir gravid igen och får ett friskt levande barn kommer jag bli trebarnsmor, trots att en av mina fina söner är en ängel. 
    Är det någon som känner/ kände likadant när det hände er? Hur tidigt kunde ni försöka igen i så fall. Hur gick det för er då?
    Vi får svar på alla prover som tagits på mig och Linus inom 4 veckor och då kommer vi få svar om det iaf är något ärftligt eller om det kan vara risk för att samma sak kommer ske igen, då är det värt att tänka om i att skaffa fler barn. Men annars vill vi verkligen försöka snart igen.
    Någon?   

  • Svar på tråden Jag vill bli gravid igen...
  • Marie-anne

    jag har börjat tro att det ena jag vill och andra jag borde ej är helt i fas just nu, jag fick ju MF 2011 och nån ny kille har jag ju ej så min längtan är svår, men sånt e ju livetRynkar på näsan

  • Dulcinea
    Fördärvad skrev 2013-08-06 11:09:56 följande:
    Hej tjejer. Jag skrev ju här den 9e juni att jag hade plussat, den lyckan varade inte mer än till den 17e juni då vi fick ett tidigt missfall. Vår läkare sa att vi skulle vänta en mens innan vi försökte igen. Mensen kom efter 34 dagar brukar normalt ha en cykel på 28-30 dagar. Nu började jag ta ägglossningstest för första gången men dem ser ut att bli svagare så jag antar att jag redan har haft ägglossning. Jag har inte orkat skriva tidigare att vi fick missfall. Vi gifte oss i fredags också i samma kyrka och med samma präst som höll i Theodores begravning. Theodore finns även med i våra ringar med ett T och ett hjärta. Nu måste jag bli gravid... Lycka till alla fina mammor och pappor...
    Hemskt ledsen att höra att du fick mf. Hoppas att du snart blir gravid igen. Själva är vi så trötta på att bli besvikna varje månad och ska ta kontakt med repromedicin nu igen, de har sagt att de hjälper oss med tanke på allt vi går igenom. Så kanske blir det IVF till hösten.

    Grattis också till ert giftemål, vilken fin gest att ha med Theodore på era ringar.

    Lycka till vännen!
  • mrsnoname

    Hej alla!

    Har inte skrivit något här på superlänge.
    Ser att det är en hel del nya sedan dess och att vissa från då är kvar.

    Vi förlorade vår dotter i v 39+2 i augusti 2012. Vi väntar nu hennes lillasyster, är i v 27.

    Önskar er all lycka till!

    Stor kram

  • Dulcinea
    mrsnoname skrev 2013-10-15 20:20:16 följande:
    Hej alla!

    Har inte skrivit något här på superlänge.
    Ser att det är en hel del nya sedan dess och att vissa från då är kvar.

    Vi förlorade vår dotter i v 39+2 i augusti 2012. Vi väntar nu hennes lillasyster, är i v 27.

    Önskar er all lycka till!

    Stor kram
    Grattis till dig vännen!

    Själva försöker vi fortfarande och har gjort det nu i ett års tid men det händer inget =(

    Så nu kommer vi troligtvis få hjälp med IVF till årsskiftet trots att alla tester inte visar några tecken på svårighet för oss att bli med barn. De tar hänsyn till vår enormt tuffa situation med att redan ha förlorat ett barn och fått ett mf efter det.

    Kram kram      
  • Lullan1

    att det ska gå så trögt att bli gravid =(var o varannan tjej här hemma kastar dagligen i ansiktet på mig att dom minsann väntar barn.. o jag vill bara lägga mig ner o dö!!! 

  • Lorina

    Grattis t dig mrsnoname!!!
    Och jag beklagar till er andra... Och håller tummar och tår att det ska vara er tur snart!
    Skönt att tas på allvar efter de helsike man gått igenom!!

    Jag är nu gravid i 9 veckan.. Men har skit vårt att ta se till mig.. Är så rädd att de ska försvinna.. Har haft mf tidigare. Och min son som dog 40+1

  • Dulcinea
    Lullan1 skrev 2013-10-16 20:47:14 följande:
    att det ska gå så trögt att bli gravid =(var o varannan tjej här hemma kastar dagligen i ansiktet på mig att dom minsann väntar barn.. o jag vill bara lägga mig ner o dö!!! 

    Förstår precis hur du känner dig! Igår berättade min kollega att hon är gravid med deras 3:e barn... Vissa bara flyter runt på ett bananskal som att de inte har ett bekymmer i världen och här sitter jag och har förlorat min ängladotter, fått ett missfall och försökt att bli gravid i ett år... Helt sjukt är det.

    Men nu har vi fått tid för första besök för planering av IVF i början av november... Har inte mycket tilltro till nånting just nu men det är ju iaf ett steg i rätt riktning och en spännande sak att vara med om.

    Kram till dig!
  • Dulcinea
    Lorina skrev 2013-10-16 23:50:45 följande:
    Grattis t dig mrsnoname!!!
    Och jag beklagar till er andra... Och håller tummar och tår att det ska vara er tur snart!
    Skönt att tas på allvar efter de helsike man gått igenom!!

    Jag är nu gravid i 9 veckan.. Men har skit vårt att ta se till mig.. Är så rädd att de ska försvinna.. Har haft mf tidigare. Och min son som dog 40+1

    Stort grattis till dig Lorina! Förstår verkligen att det är svårt att våga hoppas att allt ska gå bra men om några veckor har du gått igenom de första 3 månaderna och du ska se att det känns tryggare då!

    Massa kramar till dig! Vi ska på första besök för planering av IVF i början av november =)
  • Dulcinea

    Hej alla fina änglamammor!

    Har precis fått reda på att jag är gravid nu efter över ett års försök. =)  Helt otroligt, jag vill bara skrika av glädje! Men samtidigt är jag rädd och orolig att nåt ska gå fel, har svårt att fatta på nåt sätt.

    Vi förlorade vår dotter i v 42 för drygt 2 år sen och fått ett mf sen dess. Så man har svårt att släppa tankarna på att nåt ska gå fel. Men jag vill säga till er att det finns hopp!!!

    Önskar er alla samma lycka!

    Massa kramar <3

  • Lorina

    Ååh grattis!! Vet precis hur du känner! Har skälv lyckats bli gravid.. V 17 idag och jag tar dag för dag.. Samtidigt som att man vill skrikan glädje, dras man ner i verkligheten med vår tragiska erfarenhet...

    Grattis en en gång! Kram ð???

  • Lorina

    Såg nu att jag redan skrivit pm det tidigare;) hjärnan är inte vad den brukar..
    Är iaf glad för er skull :)

  • Dulcinea
    Lorina skrev 2013-12-18 23:11:59 följande:
    Ååh grattis!! Vet precis hur du känner! Har skälv lyckats bli gravid.. V 17 idag och jag tar dag för dag.. Samtidigt som att man vill skrikan glädje, dras man ner i verkligheten med vår tragiska erfarenhet...

    Grattis en en gång! Kram 💕
    Tack och stort grattis till dig också! Förstår dig helt,andra dagen efter gravtestet och är redan nojig...men mest för missfallsrisken känns det som, måtte de 3 första månaderna gå snabbt.. =)

    Kram!
  • Lorina

    Jag blev fruktansvärt nerstämd och fick ännu mer problem ned sömnen första veckorna.. Hade de inte varit för sömntabletter hade jag inte varit där jag är idag.. Men 3 första mån va jätte jobbiga.. Kollade pappret extra varje gång efter toa besök.. Puuh!!
    Håller tummarna för er ð???

  • Maja25

    Försöker nu bli gravid efter att vi mist vår dotter . Hon dog i magen 5 dagar innan BF.
    Hon var mitt första barn.

    Vill ju så fruktansvärt gärna ha ett barn i famnen, som ni andra säger kan man aldrig ersätta någon man mist, men all kärlek och omvårdnad som jag bär på vill jag ju ge till ett barn,
    Hoppas verkligen vi blir gravida snart igen, samtidigt är man ju så orolig och rädd för hur man ska klara en graviditet nu när man vet hur illa det kan gå,,,
     men intalar mig att blixten inte slår ner två ggr på samma ställe..

    Man måste varit med om detta själv för att kunna förstå hur fullständigt katastrofartat livet blir .
    Allt vänds upp o ner och man vet  inte hur man överlever men på nåt sätt så måste fortstätta fungera..

    Håller tummarna för oss alla som kämpar.

    <3

  • Lorina

    Jag beklagar att du med fått hamna här.. Men ändå gratulera dig.. För du har ju faktiskt blivit mamma!!
    Lär jag läser det du skriver är det mig själv för några månader sedan.. Min son somnade in 2 dagar efter bf.. 12 juni i år!!
    Jag hade en besatthet av att bli gravid igen.. De kom om och om igen hela tiden.. Så småningom blev tankarna lugnare.. Och jag blev gravid 3-4 mån efter förlossningen.. Så jag är väldigt tacksam över att jag har lätt för att bli gravid.. Är nu i v 18.. Och varje dag är en kamp.. Men rädslorba går över till en viss glädje.. Ja man pendlar imellan.. I slutändan är allt värt sig!!!
    Lycka till.. Och en stor kram

  • Maja25

    Ja det är hemskt att såna här trådar ens finns... men det är det bästa stödet att kunna prata med några som själva vet hur man känner.. Står man brevid kan man inte ens föreställa sig alla kaos-känslor som gör hela livet till en bergodalbana.. Just nu försöker vi bli gravida igen men jag undrar hur jag kommer må när och om jag får ett plus på stickan...

  • Lorina

    Man längtar.. Sen när man väl får ett plus börjar helsiket.. Jag fick mer sömnsvårigheter de första veckorna och blev djupt deprimerad.. Tack vare sömntabl och min psykolog mår jag idag bättre.. Men nu delar jag upp graviditeten i små delar.. För jag har svårt att se mig själv i sommar med ett till levandes barn...

  • skogsrå

    Jag hoppar in här om jag får. Vill säga stort grattis till dig Dulcinea- äntligen!

    Jag har läst då och då här efter det att vi förlorade vår dotter i april. Du har gett så fint stöd till många.

    Grattis till er andra också som blivit gravida på nytt. Jag är själv i v 23 nu och vågar inte riktigt hoppas. Försöker vara glad för att det ser bra ut just nu men bävan är stor. Man bär sorgen o saknaden samtidigt som hopp o förväntan på ett nytt litet liv. Det är ibland ohållbara känslor som gör mig totalt kraftlös och framförallt rädd. Det är svårt att förklara för andra och lätt att bli sårad av deras kommentarer - ofta sagda i all välvilja. Stor kram till alla mammor o pappor o syskon som saknar och hoppas.

  • Dulcinea

    Tack snälla Skogsrå för dina fina ord, underbart att få höra att du tycker jag har stöttat! Är övertygad om att det går bra för dig den här gången, det är vår tur nu!

    Jag ska hålla koll på er härinne! Gick in i v 7 idag =) massa kramar! ?

Svar på tråden Jag vill bli gravid igen...