• Stella13

    födde min ängel i 40+0

    Födde min älskade lilla son den 18/10 efter att vi hade fått besked om att hjärtat slutat slå den 16/10 i 39+5.
    Hur går man vidare? Kommer man på fötter igen? Känns som livet tog slut helt plötsligt, det skulle ju precis börja. Vi hade ju väntat så länge och du var så efterlängtad.
    Varför just du?
    Igår hade vi begravning nått av det värsta vi varit med om, allt blev så verkligt just då. Man har ju ändå trott på nått konstigt sätt att du ska komma tillbaka men det kommer du aldrig att göra.
    Det ända jag kan tänka på just nu är att bli gravid igen och ge min lilla ängel ett syskon.
    Har ni andra änglaföräldrar blivit med barn snabbt inpå eller har det dröjt länge innan ni blev gravida igen?
    Sen så undrar jag hur länge ni var sjukskrivna innan ni började arbeta igen? Jag får ångest bara jag tänker på att gå tillbaka till jobbet igen..
    Hoppas nån vill svara!
    Kram

  • Svar på tråden födde min ängel i 40+0
  • Fiddeli89
    edgeofglory skrev 2013-12-10 10:58:42 följande:
    De är slutna grupper, men tror du kan söka, skriv här igen om de inte går :) Själar säger aldrig farväl
    Hittar inte gruppen "Själar säger aldrig farväl" Men vsfb hittade jag. Tack :)
  • edgeofglory

    Själar säger aldrig farväl är mer inriktade till just bebisar, och den är sluten så man kan nog inte söka på den. Om du lägger till mig på FB så kan jag bjuda in dig sen tar du bara bort mig efter :)

    Vsfb kommer nog skicka ett meddelande bara för att se att du vart med om detta, och inte är "fejk". Kram!

  • Lullan1
    Stella13 skrev 2013-12-09 21:23:10 följande:
    Beklagar så :(.
    Var Agnes ert första barn? Här får alla barn runt omkring också :( det är svårt att glädjas för deras skull... Jag håller tummarna för att ni får ett plus snart.
    Kram
    Tack, ja Agnes va vårt första barn, va med om ett MA innan =(
    Kram
    melikey0u skrev 2013-12-10 14:11:30 följande:
    Beklagar lullan, å grattis till Agnes.
    Har ni pratat med någon om att ni har svårt att bli gravida igen? Tog det lång till med Agnes?
    Kram
    Tack så mycket..
    efter att vi slutat med ppiller blev ja gravid efter ca 3mån som slutade i MA
    åkte in o blev akut skrapad.. blev gravid med Agnes ca 4mån efter de...
    Jag va o tog cellprov förra veckan o då påpekade jag att det verkar inte gå,
    men hon sa bara att vi måste slappa av o ge de tid =( i mars då de gått ett år sen hon föddes sa bm att de kunde va dags att be en läkare kolla =(
    Jag är jätte orolig att det är nått fel på mig nu =(
    kram
  • Fiddeli89
    edgeofglory skrev 2013-12-11 21:13:53 följande:
    Själar säger aldrig farväl är mer inriktade till just bebisar, och den är sluten så man kan nog inte söka på den. Om du lägger till mig på FB så kan jag bjuda in dig sen tar du bara bort mig efter :)

    Vsfb kommer nog skicka ett meddelande bara för att se att du vart med om detta, och inte är "fejk". Kram!
    Okej, Ja eller om du kan lägga till mig? Mitt namn är Fredrika Fiddeli Ferm (tror inte det finns någon annan som heter så).
    Har läst lite på din blogg föresten. Tragisk det som ni varit med om, beklagar verkligen. Och det halsbandet du skaffat med namnet och det lilla hjärtat var så fint. Blev lite sugen på att skaffa något liknande med våran lilla ängels namn och ev. födelsedatum på baksidan. Men tror det får vänta ett tag till innan jag skaffar det. Imorgon blir det 3 veckor sedan som vår Ludvig föddes. Han dog i magen, upptäckte detta då jag inte känt av några rörelser. Han föddes i vecka 27+1. Rynkar på näsan 
    Har ni några planer på att skaffa ett syskon?
    Kram!
  • edgeofglory
    Fiddeli89 skrev 2013-12-12 22:46:54 följande:
    Okej, Ja eller om du kan lägga till mig? Mitt namn är Fredrika Fiddeli Ferm (tror inte det finns någon annan som heter så).
    Har läst lite på din blogg föresten. Tragisk det som ni varit med om, beklagar verkligen. Och det halsbandet du skaffat med namnet och det lilla hjärtat var så fint. Blev lite sugen på att skaffa något liknande med våran lilla ängels namn och ev. födelsedatum på baksidan. Men tror det får vänta ett tag till innan jag skaffar det. Imorgon blir det 3 veckor sedan som vår Ludvig föddes. Han dog i magen, upptäckte detta då jag inte känt av några rörelser. Han föddes i vecka 27+1. Rynkar på näsan 
    Har ni några planer på att skaffa ett syskon?
    Kram!
    Hej, såg nu att du skrivit här efter vi snackat på fb : )

    Ja, jag kände att jag behövde ha något som jag kunde få med mig varje dag, så som han egentligen skulle vart. Ja, tre veckor ... de två första månaderna var jag nog i en dimma innan jag började förstå och idag fattar jag inte att det är fyra månader sen imorgon som vi fick veta att han somnat in, tiden går så fort!

    Ja, jag är med i en grupp då som har medlemmar som försöker plussa, det har vart både positivt och negativt, för det är ju en jobbig process. Men vi vill gärna plussa snart, önskar mig inget annat. Vill så gärna ha ett syskon till vår ängel som kan på något sätt leva i hans fotspår .. har ni ?
  • La Luna

    Edgeofglory: Jättefin blogg du har. Håller med Fiddeli89 om att halsbandet var väldigt fint, skulle också vilja skaffa nåt sånt. Har tänkt att jag ska göra en tatuering med min dotters initialer i snirklig variant, men vill inte göra den än. Så ett halsband hade varit så bra. Vart beställde du? Om jag får vara nyfiken!?

  • edgeofglory

    La luna: Såklart! Kedja hade jag så köpte bara hjärtat och brickan på albrekts guld, (: så har jag hans namn på framsidan och ska ha hans födelsedatum på baksidan. Kostade 200kr ca, kollat runt på internet och hittade inget under tusenlappen.

  • La Luna

    Tänkte på det...jag skulle tycka det var kul att följas här tillsammans med de som vill OM/NÄR vi här plussar..men jag känner mig inte helt bekväm med att skriva ut här direkt när/om jag skulle plussa. Kan alla se det? Tänker då på de som inte är med i änglarum..? Om de bara är de i änglarum som ser är de ju ok men är det allmänheten på nätet känns de inte lika bra...vet inte varför men är väl lite nojjig.. Någon som vet hur de funkar? Skriver min mail adress om någon vill dela med sig och följas åt OM vi plussar! jenny-forsman@hotmail.com

  • edgeofglory

    La luna, det finns en sida på Facebook för de som förlorat barn och som försöker bli gravida igen, sen finns det en grupp man går vidare till när har plussat, kanske något för dig? Du får gärna lägga till mig på FB så kan jag lägga till dig (och även andra här som vill såklart!) - Anna Blom

  • Stella13
    edgeofglory skrev 2013-12-15 23:07:44 följande:
    La luna, det finns en sida på Facebook för de som förlorat barn och som försöker bli gravida igen, sen finns det en grupp man går vidare till när har plussat, kanske något för dig? Du får gärna lägga till mig på FB så kan jag lägga till dig (och även andra här som vill såklart!) - Anna Blom
    Jag lägger gärna till dig också.
  • Stella13
    La Luna skrev 2013-12-16 15:29:06 följande:

    Stella13: va heter du på FB? Får man lägga till dig? Jag heter Jenny Forsman


    Jag skickade precis ett meddelande på Facebook till dig, hoppas att det är rätt Jenny :)..
Svar på tråden födde min ängel i 40+0