• Brewilma

    Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?

    Hej!! Jag och min man väntar vårat första barn och har bf i slutet av september. Tänkte höra om det är någon mer i närheten som är i ungefäf samma fas?

  • Svar på tråden Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?
  • zion

    Jag mår ganska bra!illamåendet och tröttheten har börjat släppa nu. Vi fick även se en sprattlande bebis när vi var på vul i torsdags! så himla skönt att se!

    Hur lång vänta tid det är uppe i Jönköping vet jag faktiskt inte, men ring redan nu, bättre att vara ute i tid än att ringa för sent. Men varför ska ni boka det själva? Gör ni inte ul hos barnmorskan?

  • Brewilma

    Vad skönt att det har blivit bättre!! Våran barnmorska sa att vi var tvungna att boka det själva. Jag tror att som gör ultraljuden uppe på Ryhov om man bor i stan. Jag ska ringa i början av veckan., det är ju som du säger bättre att vara ute i god tid :)

  • 123pippi

    Till mig sa barnmorskan att jag skulle ringa o boka tid i slutet av v.7 eller början av v.8. Ul görs på ryhov. Men ca två veckor innan ska man ta blodprov till kub testet så de hinner få resultatet innan ul. Jag mår jättedåligt, illamående, trött o svag i knäna! Har provat både postafen o lergigan comp men inget hjälper så nu har jag blivit sjukskriven. Var hos läkare idag o hon gjorde vul men det såg inte så bra ut. Slemhinna o moderkaka är i v 8 men fostret var bara i v. 6 o hon kunde inte hitta några hjärtslag. Ska tillbaka nästa vecka för nytt vul men hon misstänker missfall! Kommer bli en lång väntan!

  • zion

    123Pippi nej va tråkigt, hoppas att det ser bättre ut om en vecka! Ska verkligen hålla tummarna!

  • zion

    ar på inskrivningen idag, Alla prover såg bra ut. Fick tid för kub och rul med så har kub om två veckor, perfekt för samma dag är vi i v 12+0 så det känns väldigt skönt att den första milstolpen är passerad med säkerhet! sen rul om 8 veckor!

  • Brewilma

    Vi var med på inskrivning idag. Mina värden var med bra förutom att jag hade lite lågt blodvärde men jag hoppas att jag kan vänta lite till innan jag måste ta järntillskott. Jag ska ringa och boka ultraljud imorgon men vi gör bara ett vanligt ultraljud och skippar kub:en. Nu längtar man tills man får se den lilla på ultraljudet :)

  • 123pippi

    Har varit hos läkaren igen. Fostret hade inte växt nåt så jag har fördröjt missfall! Fostret dog i v. 6 men jag har inte haft någon blödning än. Ska avvakta en vecka annars ska jag få tabletter som hjälper kroppen att stöta ut fostret.

  • zion

    Fy vad,tråkigt, jag önskar dig all lycka ti i framtiden hoppas du får en bebis snart!

  • 123pippi

    Tack så mycket! Har haft blödning nu o illamåendet är över. Är så skönt att kunna äta igen😊 har accepterat missfallet så det är bara att gå vidare! Kommer försöka igen så fort kroppen har återhämtat sig. Lycka till med era graviditeter o födslar😊

Svar på tråden Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?