• zion

    Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?

    hej. har bf den 16 sep, vårat första barn, vi är 22 och 24 år gamla, hur gamla är ni?. Vi bor i södra jönköpingslän!.

  • zion

    Har du fått något symtom än? Jag har inte känt något speciellt, mådde illa igår kväll mentror det kkan bero på annat, har jätte ömma bröst som bara är ivägen för allt. Annars har jag inga symtom

  • zion

    Jag va på hälsosamtal förra veckan, sen är inskrivningen 18 feb, men ska på ett privat vul på torsdag, det ska bli skit roligt ser verkligen fram emot att se "klumpen"

  • zion
    123pippi skrev 2014-01-20 16:05:46 följande:
    Hej! Jag bor också i Jönköping. Bf är den 27: e sept enligt fl. Är första barnet. Har blivit gravid genom insemination o är singel!



    Grattis till plusset! Hur gammal är du? Och vart i Jönköpings län bor du cirka?
  • zion
    Brewilma skrev 2014-01-21 03:15:49 följande:
    Zion: Det förstår jag att du ser fram mot! Vad kostar dett att göra ett ultraljud privat och var gör man det?



    Det kostar 300, men det är det lätt värt! Jag ska gå till något som heter gynhälsan som ligger några mil här i från, men det borde finnas någon privat gyn uppe i Jönköpings trakten, Du får googla!
  • zion

    Vi fick se en "klump" idag med ett fint tickande hjärta, det är väl först nu jag har börjat fatta att jag ska bli mamma! Är så glad!

  • zion

    Ja, det var helt fantastiskt att få se "klumpen" ! Vi berättade även för våra föräldrar igår och idag har min mor bombaderat mig med sms där hon förklarar hur glad hon är mm. Min svärmor fick tårar när vi berätttade, så vi tycker det är jätte roligt att vi fick se goda reaktioner! Har ni berättat för någon än?

  • zion

    Hur mår ni tjejer?

    Jag mår fruktansvärt dåligt faktiskt! Mår illa hela dagarna i stort sätt, och på nätterna drömmer jag bara en massa mardrömmar, så får inte den sömn jag behöver! Däremot har jag ingen molvärk/växtvärk som ska vara ganska vanlig att ha nu. Men aja det blir nog bättre!

  • zion

    Tiden går ju sjukt sakta är i v 7+1 idag. Jag vill ju shoppa loss och verkligen gå in för att hitta en barnvagn, men det är ju förtidigt. 5 veckor kvar till 12 veckors gränsen är nådd. Känns som en lång evighet!

    Men ska få se "klumpen" om 2 v igen

    Hur går det för er?

  • zion

    Jag har räknat på ägglossning här på familjens liv, Gyn räknar på sista mensen, så enligt gyn är jag i 7+6 men jag är helt säker på att han kommer flytta bak mig tre dagar 7+3 så det blir precis samma som jag räknar nu!

    Hur har du räknat på fl?

  • zion

    Och barnmorskor räknar på att alla har en cykel på 28 dagar! Så det kan strulla till det om man har längre eller kortare cykel. Det bästa är att vänts på ul där dom kan räkna ut det med hjälp av måtten

  • zion

    7+6 idag och 20 procent av graviditeten har gått, det känns ju helt fel att det redan har gått 20 procent! 

  • zion

    Det låter ungefär som mig, har börjat äta postafen som tar bort lite av illamåendet! Super trött framåt lunch tid. Men jag tycker att det borde gå över snart! Å jag längtar tills brösten slutar göra ont, det är ju hopplöst att behöva skydda sina bröst från allt, går ju inte krama gubben min.

  • zion

    Jag mår ganska bra!illamåendet och tröttheten har börjat släppa nu. Vi fick även se en sprattlande bebis när vi var på vul i torsdags! så himla skönt att se!

    Hur lång vänta tid det är uppe i Jönköping vet jag faktiskt inte, men ring redan nu, bättre att vara ute i tid än att ringa för sent. Men varför ska ni boka det själva? Gör ni inte ul hos barnmorskan?

  • zion

    123Pippi nej va tråkigt, hoppas att det ser bättre ut om en vecka! Ska verkligen hålla tummarna!

  • zion

    ar på inskrivningen idag, Alla prover såg bra ut. Fick tid för kub och rul med så har kub om två veckor, perfekt för samma dag är vi i v 12+0 så det känns väldigt skönt att den första milstolpen är passerad med säkerhet! sen rul om 8 veckor!

  • zion

    Fy vad,tråkigt, jag önskar dig all lycka ti i framtiden hoppas du får en bebis snart!

Svar på tråden Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?