• Norpans

    Varför

    Varför?
    Jag är helt chockerad... Jag har hittat min man med att sexchatta. Vad ska jag göra?


    I fredags bröt helvetet ut, jag såg han hade Wordfeud. Jag visste direkt det var något, han såg så skyldig ut. Jag bad att få hans mobil, men han nekade först. Sedan sa jag ge mig din mobil annars drar jag. Jag öppnade Wordfeud och där kom chocken. Såååååå många spel igång och så många chattar om sex, kuk, fitta ja allt det där. Sedan ser jag att å vilken njutning igår...han hade skickat en film när han "kom" till någon på kik. Ja hela kik var fullt. Kanske 50 st chattar igång.


    Ja ni kan förstå denna helvetes helg som varit. Jag skakar, darrar och är i chock. Vi gifte oss i April, och även samma dag sexchattade han. Julafton ja jämt, men inte varje dag. Men varann kanske. Han säger 1 år, men jag tror det är mer.

    Okej till saken hör att han är extremt ångerfull (det är ju alla med beroende), han säger att han har inser hur sjukt detta har varit. Jag upprepar allt han har skrivit då jag har tagit printscrean på detta. Han mår själv illa och skakar och kan inte förstå hur han kan göra så här mot den han älskar, eller ja mot familjen. Vi har ett barn på 10 år. Han är djupt djupt ångerfull, det ser jag med egna ögon. Han har skam och ser helt ihopsjunken ut, vem hade inte gjort det liksom.

    Han är beredd att göra allt, söka sexologhjälp, psykologhjälp och familjerådgivning. Ska jag utsätta mig för detta? Jag har läst om olika historier där man trillar dit igen och där sitter man som en naiv idiot.
    Jag hatar honom, men även älskar honom, han är/var (kan inte svara på det) mitt allt.

    Snälla någon hjälp mig att se detta med andra ögon så att jag kan få ett annat perspektiv än mitt egna djupt djupt sårade.

  • Svar på tråden Varför
  • Anonym (Mannen)
    Norpans skrev 2024-01-16 15:06:04 följande:

    7,5 år senare står jag här och har i igår lämnat nycklarna över till vårt älskade hus vidare. Ja vi skiljde oss, men det tog mig 7,5 år och komma ifrån detta.


    Gjorde din man allt för att reparera skadan? Om inte så förstår jag dig.
  • Anonym (Bedragen)

    Fråga din fru vad hon tycker om det. Eller rättare sagt, det är något ni borde ha pratat om INNAN och fastställt vad era gränser för otrohet är. 

    I mina ögon är det otrohet. 


    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-16 16:20:32 följande:

    Att chatta, är det att vara otrogen? Och finns det olika grader av otro - i tanken, i en chat, i telefon, i Wordfeud eller fysiskt?

    Vi har olika gränser, kan man konstatera här. Det finns inget rätt eller fel, det finns olika normer. En vanlig norm är att man ska vara helt trogen, inte ha någon "begärelse till nästans hustru". Det finns också en annan norm, som handlar om att man inte tar skada av något man inte vet. 

    Själv är jag lyckligt gift sedan många år, har ett regelbundet sexliv som är tillfredsställande, om än lite småtråkigt. Min fru vill inte fantisera, vill inte titta på porrfilm och annat.

    Jag saknar fantiserandet, rollspelandet mellan henne och mig. Det är spännande och tändande att ta med orden i sexlivet, tycker jag. Så sedan flera år sexchattar jag anonymt med män och kvinnor. Vi delar erotiska fantasier där vi är inblandade, och ibland våra partners eller fantasipartners.

    Jag har under två äktenskap, 2 x 25 år, aldrig varit fysiskt otrogen. Chattandet är en ventil, en inspiration, en hobby. Jag tycker inte att det skadar äktenskapet, snarare tvärt om. 


  • Anonym (Kram)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-16 16:20:32 följande:

    Att chatta, är det att vara otrogen? Och finns det olika grader av otro - i tanken, i en chat, i telefon, i Wordfeud eller fysiskt?

    Vi har olika gränser, kan man konstatera här. Det finns inget rätt eller fel, det finns olika normer. En vanlig norm är att man ska vara helt trogen, inte ha någon "begärelse till nästans hustru". Det finns också en annan norm, som handlar om att man inte tar skada av något man inte vet. 

    Själv är jag lyckligt gift sedan många år, har ett regelbundet sexliv som är tillfredsställande, om än lite småtråkigt. Min fru vill inte fantisera, vill inte titta på porrfilm och annat.

    Jag saknar fantiserandet, rollspelandet mellan henne och mig. Det är spännande och tändande att ta med orden i sexlivet, tycker jag. Så sedan flera år sexchattar jag anonymt med män och kvinnor. Vi delar erotiska fantasier där vi är inblandade, och ibland våra partners eller fantasipartners.

    Jag har under två äktenskap, 2 x 25 år, aldrig varit fysiskt otrogen. Chattandet är en ventil, en inspiration, en hobby. Jag tycker inte att det skadar äktenskapet, snarare tvärt om. 


    Och vad anser din fru?
  • Anonym (Benzo)
    Anonym (Kram) skrev 2024-01-16 16:33:54 följande:
    Och vad anser din fru?
    Hon vet inte att jag sexchattar med andra. Vi har en tidig överenskommelse i vårt förhållande, att inte fråga och inte berätta. Om hon gör ett snedsteg så vill jag inte veta. Om hon förälskar sig i någon annan så vill jag att hon flyttar ut.

    Att sexchatta är att ha sex inne i sitt eget huvud. Jag tycker inte det är att vara otrogen, eller bara väldigt lite. 
  • Anonym (Benzo)
    Anonym (Bedragen) skrev 2024-01-16 16:31:59 följande:

    Fråga din fru vad hon tycker om det. Eller rättare sagt, det är något ni borde ha pratat om INNAN och fastställt vad era gränser för otrohet är. 

    I mina ögon är det otrohet. 


    Hon vet inte att jag sexchattar med andra. Vi har en tidig överenskommelse i vårt förhållande, att inte fråga och inte berätta. Om hon gör ett snedsteg så vill jag inte veta. Om hon förälskar sig i någon annan så vill jag att hon flyttar ut.

    Att sexchatta anonymt är att ha sex inne i sitt eget huvud. Jag tycker inte det är att vara otrogen, eller bara väldigt lite. 
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-16 16:42:18 följande:
    Hon vet inte att jag sexchattar med andra. Vi har en tidig överenskommelse i vårt förhållande, att inte fråga och inte berätta. Om hon gör ett snedsteg så vill jag inte veta. Om hon förälskar sig i någon annan så vill jag att hon flyttar ut.

    Att sexchatta anonymt är att ha sex inne i sitt eget huvud. Jag tycker inte det är att vara otrogen, eller bara väldigt lite. 
    Intressant resonemang. Jag har aldrig tänkt så förut, men på sätt och vis håller jag med dig. Det är lite samma som att fantisera när man onanerar eller att titta på porrfilm och onanera till. Det är något som bara sker inne i huvudet och har inget med relationen eller partnern att göra.
  • Anonym (Kram)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-16 16:41:29 följande:
    Hon vet inte att jag sexchattar med andra. Vi har en tidig överenskommelse i vårt förhållande, att inte fråga och inte berätta. Om hon gör ett snedsteg så vill jag inte veta. Om hon förälskar sig i någon annan så vill jag att hon flyttar ut.

    Att sexchatta är att ha sex inne i sitt eget huvud. Jag tycker inte det är att vara otrogen, eller bara väldigt lite. 
    Då kunde du ju ha förklarat det direkt att du och din fru har ett öppet äktenskap så länge hon inte förälskar sig.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-16 16:42:18 följande:
    Hon vet inte att jag sexchattar med andra. Vi har en tidig överenskommelse i vårt förhållande, att inte fråga och inte berätta. Om hon gör ett snedsteg så vill jag inte veta. Om hon förälskar sig i någon annan så vill jag att hon flyttar ut.

    Att sexchatta anonymt är att ha sex inne i sitt eget huvud. Jag tycker inte det är att vara otrogen, eller bara väldigt lite. 
    bara väldigt lite otrogen... Antingen är man otrogen eller inte
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-01-16 16:53:39 följande:
    Intressant resonemang. Jag har aldrig tänkt så förut, men på sätt och vis håller jag med dig. Det är lite samma som att fantisera när man onanerar eller att titta på porrfilm och onanera till. Det är något som bara sker inne i huvudet och har inget med relationen eller partnern att göra.
    Vid chattar så finns det en motpart som är lika aktiv som en själv, det är den stora skillnaden enligt mig.

    Men det viktigaste är att man är överens med sin partner om vad som är vad och inte kör sitt race och sedan står som en fåntratt för att partnern har kastat ut en
  • Anonym (tid)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-01-16 16:53:39 följande:
    Intressant resonemang. Jag har aldrig tänkt så förut, men på sätt och vis håller jag med dig. Det är lite samma som att fantisera när man onanerar eller att titta på porrfilm och onanera till. Det är något som bara sker inne i huvudet och har inget med relationen eller partnern att göra.
    Nja, kanske intressant som i.... hur kan man ens tro något så irrationellt kommer fungera i praktiken?

    Om din chef säger gör som du vill bara jag inte får reda på det så är det ok... kan hen då förvänta sig att du ska, vara i tid?, göra ditt jobb, etc? Det enda ansvar du i praktiken då har är att se till att din chef inte får reda på något. ALLT annat är upp till dig själv.

    Om Benzos och hans partner sagt "jag vill inte veta" så finns ju i praktiken igen gräns och både han och hon kan chatta eller knulla med andra bäst de vill... gränserna sätts då av var och en för sig som man själv känner för. Och då kan man ju lika gärna ha en öppen relation?

    Hela "jag vill inte veta" idén är ju inget annat än sätt att ge sig själv eller varandra frikort men INBILLA sig att det finns gränser och nån slags kontroll.
  • Anonym (tid)
    Anonym (Bedragen) skrev 2024-01-17 11:09:19 följande:
    Vid chattar så finns det en motpart som är lika aktiv som en själv, det är den stora skillnaden enligt mig.

    Men det viktigaste är att man är överens med sin partner om vad som är vad och inte kör sitt race och sedan står som en fåntratt för att partnern har kastat ut en
    Håller med, det är ju självklart att det är otrohet, men det kommer ju han såklart aldrig medge, det är ju de klassiska argumenten man alltid ser i såna trådar där man kan sitta i evigheter och bolla om det verkligen var otrohet om kuken bara var halvvägs inne eller om man "bara" använde händerna... eller... eller... eller... finns ju alltid 105123123593 sätt att rättfärdiga saker man VET är fel och som man inte vill att ens partner får reda på... såna diskussioner kan ju pågå i evigheter.

    Fast å andra sidan, om hon nu var så ofattbart pantad att hon sagt att hon inte vill veta så kan man ju tycka att hon får skylla sig själv för då gav ju hon i praktiken honom frikort att göra som han ville bara hon slapp veta det vilket han såklart snabbt tog tillvara på till 200% och lite till Drömmer

    Och har hon gett honom såna friheter så skulle det inte förvåna mig ett dugg om hon använder samma "kryphål" flitigt själv. Behöver hon inte veta vad han gör så behöver ju inte han veta vad hon gör heller.
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (tid) skrev 2024-01-17 11:58:22 följande:
    Nja, kanske intressant som i.... hur kan man ens tro något så irrationellt kommer fungera i praktiken?

    Om din chef säger gör som du vill bara jag inte får reda på det så är det ok... kan hen då förvänta sig att du ska, vara i tid?, göra ditt jobb, etc? Det enda ansvar du i praktiken då har är att se till att din chef inte får reda på något. ALLT annat är upp till dig själv.

    Om Benzos och hans partner sagt "jag vill inte veta" så finns ju i praktiken igen gräns och både han och hon kan chatta eller knulla med andra bäst de vill... gränserna sätts då av var och en för sig som man själv känner för. Och då kan man ju lika gärna ha en öppen relation?

    Hela "jag vill inte veta" idén är ju inget annat än sätt att ge sig själv eller varandra frikort men INBILLA sig att det finns gränser och nån slags kontroll.
    Fast nu gör du jämförelsen på fel sätt. Det är nog mer att jämföra med att chefen säger: "Jag bryr mig inte om hur du gör bara resultatet blir det jag förväntar mig."
  • Anonym (tid)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-01-17 12:40:40 följande:
    Fast nu gör du jämförelsen på fel sätt. Det är nog mer att jämföra med att chefen säger: "Jag bryr mig inte om hur du gör bara resultatet blir det jag förväntar mig."
    Nja, "resultatet" i sig har ju i sig redan en faktisk gräns, men du kan göra vafan du vill med andra kvinnor bara jag slipper veta det har ju ingen gräns alls.

    Alternativt skulle man väl kanske kunna se det som att "resultatet" i deras fall är att han inte drar, typ... du kan göra vad du vill med andra bara du är kvar i en relation med mig.

    Och visst så kan man väl göra om man vill, men då ska man ju sen inte gnälla om personen gör lite som den vill bakom en rygg men är kvar i relationen. För det är ju vad man i praktiken kommit överens om.
  • Anonym (Benzo)
    Anonym (Kram) skrev 2024-01-16 16:56:00 följande:
    Då kunde du ju ha förklarat det direkt att du och din fru har ett öppet äktenskap så länge hon inte förälskar sig.
    Nja, nu övertolkar du. Vi har inte ett "öppet äktenskap", men det bygger på tillit och förlåtelse. 

    Ett öppet äktenskap innebär väl att man får ha sex med andra, i stort sett hur mycket som helst. Ofta vet nog den andra partnern vad man har för sig. Så funkar inte vår överenskommelse.
  • Anonym (Benzo)
    Anonym (Bedragen) skrev 2024-01-17 11:08:15 följande:
    bara väldigt lite otrogen... Antingen är man otrogen eller inte
    Så en tillfällig fyllegrej är samma sak som att ha ett flerårigt förhållande vid sidan av?

    Det där låter väldigt fyrkantigt i mina öron.
  • Anonym (Kram)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-17 16:16:50 följande:
    Nja, nu övertolkar du. Vi har inte ett "öppet äktenskap", men det bygger på tillit och förlåtelse. 

    Ett öppet äktenskap innebär väl att man får ha sex med andra, i stort sett hur mycket som helst. Ofta vet nog den andra partnern vad man har för sig. Så funkar inte vår överenskommelse.
    Ok, men var lite tydligare då. Vad är det för överenskommelse ni har egentligen? Hur många får ni ha sex med? Har ni bestämt antal? Och hon är helt med på att du har sexchattar på nätet? Eller är det mer av en känsla du har, kanske?
  • Anonym (mi)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-17 16:18:35 följande:
    Så en tillfällig fyllegrej är samma sak som att ha ett flerårigt förhållande vid sidan av?

    Det där låter väldigt fyrkantigt i mina öron.
    I stort sett samma sak.
    Doppat är doppat och oförlåtligt.

    Skulle inte förlåta det duu håller påbmed heller.

    För mig är det 100% eller inget som gäller.
  • Anonym (tid)
    Anonym (Benzo) skrev 2024-01-17 16:18:35 följande:
    Så en tillfällig fyllegrej är samma sak som att ha ett flerårigt förhållande vid sidan av?

    Det där låter väldigt fyrkantigt i mina öron.
    Till viss del ja för i båda fallen går du inte att lita på och går heller inte att komma överens med för oavsett vad som sägs så kommer du i slutändan göra som du vill ändå och vad finns det då för poäng med att öht försöka komma överens med dig?

    Ditt argument är lite som att fråga... så att bryta armen på en person är samma sak som att bryta nacken? Givetvis är det inte det, en arm och en nacke är inte samma sak, men i båda fallen är ju personen någon man absolut inte ska umgås med om man inte vill få en arm eller nacken knäckt, eller hur?

    Ja, gränslösa människor tycker alltid att allt som kan tänkas begränsa dem är "fyrkantigt", det ingår liksom i själva gränslösheten, man vill inte ha några gränser öht, och måste man absolut ha det så ska de ju såklart vara så töjbara som möjligt.

    Men man kan ju oxå fråga sig varför man öht går in i en relation om man vill kunna fortsätta leva som man gjorde som singel? Och om man nu absolut måste ha en totalt gränslös relation, är det inte schysstas om man då redan från början är tydlig med att man vill ha full frihet och inte kommer respektera någon slags gräns istället för att låtsas som att man kommer göra det och springer sen runt och försöker hitta alla möjliga sätt att kringgå dem eller töja dem så mycket det bara går?
  • Anonym (Kram)
    Anonym (tid) skrev 2024-01-17 19:10:07 följande:
    Till viss del ja för i båda fallen går du inte att lita på och går heller inte att komma överens med för oavsett vad som sägs så kommer du i slutändan göra som du vill ändå och vad finns det då för poäng med att öht försöka komma överens med dig?

    Ditt argument är lite som att fråga... så att bryta armen på en person är samma sak som att bryta nacken? Givetvis är det inte det, en arm och en nacke är inte samma sak, men i båda fallen är ju personen någon man absolut inte ska umgås med om man inte vill få en arm eller nacken knäckt, eller hur?

    Ja, gränslösa människor tycker alltid att allt som kan tänkas begränsa dem är "fyrkantigt", det ingår liksom i själva gränslösheten, man vill inte ha några gränser öht, och måste man absolut ha det så ska de ju såklart vara så töjbara som möjligt.

    Men man kan ju oxå fråga sig varför man öht går in i en relation om man vill kunna fortsätta leva som man gjorde som singel? Och om man nu absolut måste ha en totalt gränslös relation, är det inte schysstas om man då redan från början är tydlig med att man vill ha full frihet och inte kommer respektera någon slags gräns istället för att låtsas som att man kommer göra det och springer sen runt och försöker hitta alla möjliga sätt att kringgå dem eller töja dem så mycket det bara går?
    Håller med om varenda ord. Mycket bra svar!
Svar på tråden Varför