• Anonym (borderlina)

    Hitlers fru hade borderline

    Så skickade mamma eller möjligtvis min syster från mammas telefon till min fästman. Han svarade om hon tycker att han är Hitler och fick till svar att nej absolut inte men att Hitler blev som han blev av en anledning och han var inte sådan först heller utan blev det. Det är uppenbart för mig att hon syftade på mig då jag har borderline. Jag får inte tag i vare sig mamma eller syster. De är sura på mig för något jag inte vet om? Eller så svarar de inte bara.

    Varför gör någon en sådan sak? Jag är skitledsen nu och och min fästman säger hon är säkert bara full igen och strunta i henne. Hade Hitlers fru borderline och gjorde det honom sådan? Ligger det någon sanning i det?

  • Svar på tråden Hitlers fru hade borderline
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Kanske springa?) skrev 2023-12-05 21:58:44 följande:
    Inget av det där låter sunt. Särskilt inte det sista. Hoppas innerligen att han orkar lämna en vacker dag.
    Ok skall ni mobbas så säger jag tack och godnatt, orkar inte bli sur på internettroll idag.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Drama Queen) skrev 2023-12-05 22:06:04 följande:
    Hoppas jag också. Nu är sambon en vuxen människa och får ta eget ansvar jag är mer orolig för att ts ska bli gravid. Stackars barn i så fall  
    Oroa dig inte för det, jag har p-stav. Jag fattar att jag är för knäpp för att bli mamma.  Fast nånstans skulle jag ändå samtidigt velat bli det om jag inte var så störd, så "tack" för att du tog upp det.
  • Anonym (Drama Queen)
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-05 22:10:51 följande:
    Oroa dig inte för det, jag har p-stav. Jag fattar att jag är för knäpp för att bli mamma.  Fast nånstans skulle jag ändå samtidigt velat bli det om jag inte var så störd, så "tack" för att du tog upp det.
    Skönt att du tar ditt ansvar Hjärta 
  • Sunflora
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-05 22:07:00 följande:
    Ok skall ni mobbas så säger jag tack och godnatt, orkar inte bli sur på internettroll idag.
    De säger bara sanningen. Såhär skriver Svenska Dagbladet: 

    Att ta ansvar för relationen är att bemöda sig om en annan människas behov. Borderlinepersoner kan inte läsa av sin partner, förstår aldrig att de sårar och kan därför inte leva upp till den ömsesidighet som partnern förväntar sig. 


    De vanhelgar värdebegrepp som tillit, respekt, ansvar och kärlek ? vilket trasar sönder det som Thomas Silfving vill kalla för den relationella heligheten. Alltså finns inte det som annars utvecklar relationen, tvärtom. Paret sitter fast, dränerat på egen kraft.

    källa: https://www.svd.se/a/898ad44e-43e5-3c30-bd4a-b336694babbd/stod-behovs-nar-tva-dras-in-i-farlig-dans

  • Anonym (borderlina)
    Sunflora skrev 2023-12-05 23:54:25 följande:
    De säger bara sanningen. Såhär skriver Svenska Dagbladet: 

    Att ta ansvar för relationen är att bemöda sig om en annan människas behov. Borderlinepersoner kan inte läsa av sin partner, förstår aldrig att de sårar och kan därför inte leva upp till den ömsesidighet som partnern förväntar sig. 


    De vanhelgar värdebegrepp som tillit, respekt, ansvar och kärlek ? vilket trasar sönder det som Thomas Silfving vill kalla för den relationella heligheten. Alltså finns inte det som annars utvecklar relationen, tvärtom. Paret sitter fast, dränerat på egen kraft.

    källa: https://www.svd.se/a/898ad44e-43e5-3c30-bd4a-b336694babbd/stod-behovs-nar-tva-dras-in-i-farlig-dans


    Thomas Silfving är väldigt kunnig och så men han verkar ta sin egen upplevelse (Det är tydligt att det inte bara är psykologi och patientsamtal utan det är också färgat av egna negativa upplevelser. Läser man honom syns det) och målar ut den på alla. Han får 3,5 borderlinepoäng av 5 möjliga. 

    "Kan inte läsa av sin partner" Bitch please....jag kan läsa av dig och vi har aldrig ens mötts.
  • Sunflora
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-06 00:19:21 följande:
    Thomas Silfving är väldigt kunnig och så men han verkar ta sin egen upplevelse (Det är tydligt att det inte bara är psykologi och patientsamtal utan det är också färgat av egna negativa upplevelser. Läser man honom syns det) och målar ut den på alla. Han får 3,5 borderlinepoäng av 5 möjliga. 

    "Kan inte läsa av sin partner" Bitch please....jag kan läsa av dig och vi har aldrig ens mötts.

    Du TROR att du kan läsa av mig. Han säger det här som psykolog inte privatperson liknande saker står överallt. 


    Såhär skriver vårdguiden om anhöriga men de kanske också har dåliga erfarenheter? : 

    Du kan många gånger behöva hantera kraftiga känslomässiga utbrott. Det kan både vara svårt att förstå och att förhålla sig till. Personer som har EIPS kan kräva omedelbar uppmärksamhet, samtidigt som du kan bli avvisad när du försöker hjälpa till.

    https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/emotionellt-instabilt-personlighetssyndrom--borderline-personlighetssyndrom/

  • Anonym (borderlina)
    Sunflora skrev 2023-12-06 00:30:43 följande:

    Du TROR att du kan läsa av mig. Han säger det här som psykolog inte privatperson liknande saker står överallt. 


    Såhär skriver vårdguiden om anhöriga men de kanske också har dåliga erfarenheter? : 

    Du kan många gånger behöva hantera kraftiga känslomässiga utbrott. Det kan både vara svårt att förstå och att förhålla sig till. Personer som har EIPS kan kräva omedelbar uppmärksamhet, samtidigt som du kan bli avvisad när du försöker hjälpa till.

    https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/emotionellt-instabilt-personlighetssyndrom--borderline-personlighetssyndrom/


    Ok kan inte sova ändå så jag kan svara på det där istället :) Jag påstod inte att jag kan läsa av dig, utan Silfving. Men kan ha uttryckt mig klumpigt där om du tolkade det så. 

    Han säger det där som privatperson bakom att han är psykolog. Jag skulle nog kunna sätta åtminstone tusen spänn på att han har haft en kärleksrelation med någon med borderline. Det syns om man läser hans böcker, lyser igenom. Han är butthurt. Han tar varenda dålig grej från någon med diagnosen han mött i yrket inklusive sin ex. som han hade en kärleksrelation med och tillskriver det på en person när han beskriver diagnosen. 

    Angående vårdguiden så ja på känslomässiga utbrott, men han är helt jäkla awesome på att hantera det och jag får det sällan. Mycket mer sällan än innan vi blev ihop. Jag är väldigt uppmärksamhetssökande ja, men jag känner att jag är väldigt bra på att få hans uppmärksamhet och han ger mig uppmärksamhet så det är inte en issue. Jag avvisar aldrig honom om han försöker hjälpa till, jag älskar att göra saker ihop.
  • Anonym (borderlina)

    Men vad i helv... :(


    So what was possibly going on with her? Let?s have a look at the further evidence shall we.


    That attempted suicide is also self harming.

    Hitler could do no wrong with her, yet we know from him and he?s well studied that he had at least anti-social personality disorder, substance abuse disorder and possible narcissistic personality disorder. That?s hardly a good perception on the outlook of people. There is a name for that kind of behaviour, it?s called splitting.

    Historians known from interviews with people who?ve been to the Berghof that she was in fact quite influential at the Berghof and is described by some as moody and quick to anger. Certain people who she was angry about never returned to the Berghof.

    That also points to uncontrollable emotional reactions.

    Interviewed people described her as anxious about the image she presented herself as. That?s a trait known as identity disturbance.

    It?s also known that Braun and Morell had dealings. In fact it appears that Hoffman and Braun introduced Morell to Hitler. He became Hitler?s doctor, the one who prescribed cocaine to Hitler. Though this is speculative, it would not surprise me if she were a drug addict like Hitler. There?s been several allegations that she herself had been addicted to opiates.

    Eva appears to have had an interest in gymnastics, skiing and so on and appears to have been somewhat reckless and impulsive.

    The way she died, that?s an extreme reaction to a perceived or a real fear of abandonment.

    That?s also points to an chaotic interpersonal relationship.

    Only five of nine such symptoms are required for borderline personality disorder. She scores everything on the list. Complex cases usually don?t stop at one personality disorder, her behaviour also bears some symptoms for histrionic.


    She?s no light case, so you can expect that there?s more going on with her. Common comorbidities for borderline are: eating disorders, bipolar, substance abuse disorders and anxiety disorders, which she also shows evidence for if you know where to look.

    1. Njae...har haft funderingar och så 2. Jag är inte ihop med Hitler 3. moody and quick to anger? check. 4. Ok 5) ja 6) Jag är ren nu men jag har vart missbrukare 7) Ok, det där är verkligen jag. Jag älskar att showa, stå på händer, göra volter, gå ner i split och spagat, hoppa från hög höjd i vatten... och inte bete mig helt åldersadekvat Jag är väl rätt mycket Ewa Braun helt enkelt :D 

  • StudierKemi
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-05 22:10:51 följande:
    Oroa dig inte för det, jag har p-stav. Jag fattar att jag är för knäpp för att bli mamma.  Fast nånstans skulle jag ändå samtidigt velat bli det om jag inte var så störd, så "tack" för att du tog upp det.
    Jag har inte läst hela tråden, utan bara 2 sista sidor och jag tycker inte att det är något fel på dig... Jag tror inte alls att du är knäpp, du är säkert bara överkänslig. Av de "vanliga" som jag har träffat så var många lite elaka då och då (precis som här inne i tråden), så jag gillar inte riktigt när du tänker så om dig själv, det är något felaktigt här. Om du hade träffat mig IRL så hade det höjt ditt självförtroende ordentligt. Du skulle en gång för alltid sluta tro att du är knäpp. Jag är HSP och har utvecklat fram en osäker/rädd röst med årens gång, är vuxen och flackar med blicken. Trots detta ser inte jag mig själv som knäpp, jag tycker jag är ambitiös och på rätt spår. Jag är känslig som sagt och undviker gärna sociala sammankomster och nästan alla människor, trivs så bra själv. Men inte ens då är man "knäpp" när man är en loner. Jag träffar vissa ibland. Jag är stolt över mig själv och mina insatser i livet. Jag blev erbjuden en autism diagnos för länge sen men jag tackade nej. Önskar att jag kunde säga någonting så att du förstår att du inte är sjuk, men det är inte så lätt... Sköt om dig. 
  • Anonym (borderlina)
    StudierKemi skrev 2023-12-06 23:47:58 följande:
    Jag har inte läst hela tråden, utan bara 2 sista sidor och jag tycker inte att det är något fel på dig... Jag tror inte alls att du är knäpp, du är säkert bara överkänslig. Av de "vanliga" som jag har träffat så var många lite elaka då och då (precis som här inne i tråden), så jag gillar inte riktigt när du tänker så om dig själv, det är något felaktigt här. Om du hade träffat mig IRL så hade det höjt ditt självförtroende ordentligt. Du skulle en gång för alltid sluta tro att du är knäpp. Jag är HSP och har utvecklat fram en osäker/rädd röst med årens gång, är vuxen och flackar med blicken. Trots detta ser inte jag mig själv som knäpp, jag tycker jag är ambitiös och på rätt spår. Jag är känslig som sagt och undviker gärna sociala sammankomster och nästan alla människor, trivs så bra själv. Men inte ens då är man "knäpp" när man är en loner. Jag träffar vissa ibland. Jag är stolt över mig själv och mina insatser i livet. Jag blev erbjuden en autism diagnos för länge sen men jag tackade nej. Önskar att jag kunde säga någonting så att du förstår att du inte är sjuk, men det är inte så lätt... Sköt om dig. 
    Tack det värmde! Jag vet att jag är störd och inte tänker normalt men jag tycker jag är inte helt värdelös. Det är ofta det där med att jag skulle vara dålig för honom (min fästman). Hör det från mamma, syrran, familjeliv. Men HAN säger aldrig det. Han älskar mig och vill vara med mig. Jag vet att jag är en bra flickvän och fru, jag kanske är kass i övrigt men jag är bra som det och sätter ett väldigt högt värde och glädje i att jag är bra som det. Det får mig att tycka bättre om mig själv.

    Jag är knäpp och störd, jag har diagnos på det. Men jag är en underbar fästmö och kommer bli en bra fru ändå. Jag får honom att ejakulera 2ggr om dagen och jag kan om jag vill få honom att ejakulera på 2 minuter. Det går ingen nöd på honom liksom han är lycklig med mig jag lovar:D

    Varför skall jag ge upp honom för hans skull...när han vill vara med mig? Jag blir så trött på att höra det. Menar inte detta som frågor till dig utan jag ventilerar bara :) 

    Jag har blivit utredd för npf men har inte det. Jag har svårt för större sällskap (Ok ett par timmar) men jag avskyr att vara ensam. Så jag är inte introvert men ändå dålig på att vara extrovert.  
  • fornminne

    På vilket sätt är du knäpp och störd, förutom att du inte gillar att vara ensam? (Vilket inte är fel i sig, men kan bli jobbigt både för en själv och andra). 

    Har du jobb? Vänner? Behandlar du inte andra bra, eller hur yttrar sig din knäpphet?

    Att vara social men inte orka med stora sällskap är vanligt. 

  • Anonym (Kanske springa?)
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-07 17:51:49 följande:
    Tack det värmde! Jag vet att jag är störd och inte tänker normalt men jag tycker jag är inte helt värdelös. Det är ofta det där med att jag skulle vara dålig för honom (min fästman). Hör det från mamma, syrran, familjeliv. Men HAN säger aldrig det. Han älskar mig och vill vara med mig. Jag vet att jag är en bra flickvän och fru, jag kanske är kass i övrigt men jag är bra som det och sätter ett väldigt högt värde och glädje i att jag är bra som det. Det får mig att tycka bättre om mig själv.

    Jag är knäpp och störd, jag har diagnos på det. Men jag är en underbar fästmö och kommer bli en bra fru ändå. Jag får honom att ejakulera 2ggr om dagen och jag kan om jag vill få honom att ejakulera på 2 minuter. Det går ingen nöd på honom liksom han är lycklig med mig jag lovar:D

    Varför skall jag ge upp honom för hans skull...när han vill vara med mig? Jag blir så trött på att höra det. Menar inte detta som frågor till dig utan jag ventilerar bara :) 

    Jag har blivit utredd för npf men har inte det. Jag har svårt för större sällskap (Ok ett par timmar) men jag avskyr att vara ensam. Så jag är inte introvert men ändå dålig på att vara extrovert.  
    Nu är du tillbaka till sexet igen. Ser det i tråd efter tråd från dig Borderlina. Det verkar vara ditt ända sätt att visa kärlek, som att det är det enda som krävs i ett äktenskap. Det andra då? Hur visar du kärlek på ett icke-sexuellt sätt?
  • Anonym (borderlina)
    fornminne skrev 2023-12-07 18:06:54 följande:

    På vilket sätt är du knäpp och störd, förutom att du inte gillar att vara ensam? (Vilket inte är fel i sig, men kan bli jobbigt både för en själv och andra). 

    Har du jobb? Vänner? Behandlar du inte andra bra, eller hur yttrar sig din knäpphet?

    Att vara social men inte orka med stora sällskap är vanligt. 


    Eips, histrioni, uppmärksamhetsbehov (Jag kan tex. inte hantera att ha tex. instagram och få den typen av uppmärksamhet för hur jag ser ut så har fått ta bort social media). Jobb har jag (halvtid). Vänner har jag men inte så nära. Har drivit bort dem tidigare men sedan jag slutade vara singel och mår bättre har jag kunnat ta upp vänskaperna igen. Är lättare att vara social och inte misstolka/övertolka vad folk gör och säger när jag har honom att vända mig till. Så det blir om jag känner mig angripen så måste jag inte bita tillbaks eller bli sur utan jag kan vänta, prata med honom om det och ofta är det ingenting eller bara nåt litet som jag lätt kan förlåta. 

    Jag får även ut mitt uppmärksamhetsbehov/behov av att vara i centrum med honom vilket gör att det inte blir konflikter med vänner.
    Anonym (Kanske springa?) skrev 2023-12-07 18:49:49 följande:
    Nu är du tillbaka till sexet igen. Ser det i tråd efter tråd från dig Borderlina. Det verkar vara ditt ända sätt att visa kärlek, som att det är det enda som krävs i ett äktenskap. Det andra då? Hur visar du kärlek på ett icke-sexuellt sätt?

    Sorry. Ja du har rätt i det. Men jag visar kärlek på andra sätt, jag säger jag älskar dig varje dag, närhet, jag lagar middag nästan varje vardag.

    Men sex är mitt kärleksspråk kan man nog säga. Jag planerar sex och vad för sexuellt jag vill göra med honom på kvällen och tänker på det mycket på dagarna. Men är det så fel?

    Det finns jättemånga trådar på familjeliv där gifta män skriver om att de inte har något sexliv och det är så man kan känna sorgen och ångesten genom bokstäverna så jag känner att jag vill absolut inte att min man nånsin skall känna sådär. Jag är kanske en usel människa på många sätt men tillfredsställa min man sexuellt är jag bra på...det är dessutom min favoritsak att göra det jag gillar mest av allt här i livet. Det lindrar min ångest, ger bekräftelse och det är underbart att känna att jag är väldigt bra på något. Som han ser på mig när jag är naken framför honom ..jag känner mig mäktig och stark då. 
  • Anonym (Kanske springa?)
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-07 20:17:45 följande:
    Eips, histrioni, uppmärksamhetsbehov (Jag kan tex. inte hantera att ha tex. instagram och få den typen av uppmärksamhet för hur jag ser ut så har fått ta bort social media). Jobb har jag (halvtid). Vänner har jag men inte så nära. Har drivit bort dem tidigare men sedan jag slutade vara singel och mår bättre har jag kunnat ta upp vänskaperna igen. Är lättare att vara social och inte misstolka/övertolka vad folk gör och säger när jag har honom att vända mig till. Så det blir om jag känner mig angripen så måste jag inte bita tillbaks eller bli sur utan jag kan vänta, prata med honom om det och ofta är det ingenting eller bara nåt litet som jag lätt kan förlåta. 

    Jag får även ut mitt uppmärksamhetsbehov/behov av att vara i centrum med honom vilket gör att det inte blir konflikter med vänner.
    Anonym (Kanske springa?) skrev 2023-12-07 18:49:49 följande:
    Nu är du tillbaka till sexet igen. Ser det i tråd efter tråd från dig Borderlina. Det verkar vara ditt ända sätt att visa kärlek, som att det är det enda som krävs i ett äktenskap. Det andra då? Hur visar du kärlek på ett icke-sexuellt sätt?

    Sorry. Ja du har rätt i det. Men jag visar kärlek på andra sätt, jag säger jag älskar dig varje dag, närhet, jag lagar middag nästan varje vardag.

    Men sex är mitt kärleksspråk kan man nog säga. Jag planerar sex och vad för sexuellt jag vill göra med honom på kvällen och tänker på det mycket på dagarna. Men är det så fel?

    Det finns jättemånga trådar på familjeliv där gifta män skriver om att de inte har något sexliv och det är så man kan känna sorgen och ångesten genom bokstäverna så jag känner att jag vill absolut inte att min man nånsin skall känna sådär. Jag är kanske en usel människa på många sätt men tillfredsställa min man sexuellt är jag bra på...det är dessutom min favoritsak att göra det jag gillar mest av allt här i livet. Det lindrar min ångest, ger bekräftelse och det är underbart att känna att jag är väldigt bra på något. Som han ser på mig när jag är naken framför honom ..jag känner mig mäktig och stark då. 
    Inget fel med sex, men när man har det hela tiden för att dämpa ångest, få utlopp för sitt enorma bekräftelsebehov och känna sig mäktig, så blir det problematiskt.
  • fornminne
    Anonym (borderlina) skrev 2023-12-07 20:17:45 följande:
    Eips, histrioni, uppmärksamhetsbehov (Jag kan tex. inte hantera att ha tex. instagram och få den typen av uppmärksamhet för hur jag ser ut så har fått ta bort social media). Jobb har jag (halvtid). Vänner har jag men inte så nära. Har drivit bort dem tidigare men sedan jag slutade vara singel och mår bättre har jag kunnat ta upp vänskaperna igen. Är lättare att vara social och inte misstolka/övertolka vad folk gör och säger när jag har honom att vända mig till. Så det blir om jag känner mig angripen så måste jag inte bita tillbaks eller bli sur utan jag kan vänta, prata med honom om det och ofta är det ingenting eller bara nåt litet som jag lätt kan förlåta. 

    Jag får även ut mitt uppmärksamhetsbehov/behov av att vara i centrum med honom vilket gör att det inte blir konflikter med vänner.
    Anonym (Kanske springa?) skrev 2023-12-07 18:49:49 följande:
    Nu är du tillbaka till sexet igen. Ser det i tråd efter tråd från dig Borderlina. Det verkar vara ditt ända sätt att visa kärlek, som att det är det enda som krävs i ett äktenskap. Det andra då? Hur visar du kärlek på ett icke-sexuellt sätt?

    Sorry. Ja du har rätt i det. Men jag visar kärlek på andra sätt, jag säger jag älskar dig varje dag, närhet, jag lagar middag nästan varje vardag.

    Men sex är mitt kärleksspråk kan man nog säga. Jag planerar sex och vad för sexuellt jag vill göra med honom på kvällen och tänker på det mycket på dagarna. Men är det så fel?

    Det finns jättemånga trådar på familjeliv där gifta män skriver om att de inte har något sexliv och det är så man kan känna sorgen och ångesten genom bokstäverna så jag känner att jag vill absolut inte att min man nånsin skall känna sådär. Jag är kanske en usel människa på många sätt men tillfredsställa min man sexuellt är jag bra på...det är dessutom min favoritsak att göra det jag gillar mest av allt här i livet. Det lindrar min ångest, ger bekräftelse och det är underbart att känna att jag är väldigt bra på något. Som han ser på mig när jag är naken framför honom ..jag känner mig mäktig och stark då. 
    När du mår dåligt behandlar du alltså inte andra bra, det blir mycket konflikter och andra drar sig undan. Då förstår jag.

    Att vara krävande och konfliktsökande är ett utmärkt sätt att skrämma bort folk. Bra om det har lagt sig.

    Sex är viktigt för många, men inte för alla och inte det enda viktiga i en relation. Inte heller ska det vara något kvinnor gör för män, utan något båda gör för varandra.

    Att sexlivet ibland dör har oftast andra orsaker än att kvinnan inte "ställer upp".
Svar på tråden Hitlers fru hade borderline