• Anonym (Frågetecken)

    Så mycket frågetecken, varför han ignorerar?

    Lång historia kort - 


    Jag och min partner bröt upp i slutet av december 2023. 


    Det hade vart rätt tjafsigt till och från i ca 1-2 månader innan uppbrottet. I allmänhet annars en väldigt passionerad relation med mycket värme, humor, grund kärlek, attraktion och äventyrlighet med aktiviteter på semestrar och helger. Vi har ej bott ihop utan vart särbos men haft som plan att flytta samman så småningom. Jag är 27 år och han 35.


    Han är min första på riktigt stora kärlek och vi var ihop i 6,5 år. Sen visst att det gått lite upp och ner i perioder pga yttre faktorer. 


    Men vi har alltid hittat tillbaka till kärnan i relationen och byggt upp bandet starkare med tid.


    Han bröt våran relation på telefon, och det var ej ett gemensamt beslut utan det låg definitivt mer på hans vilja.


    Summa summarum har jag alltså vart ganska låg en bit in i 2024, tänkt mycket på detta som tagit energi och känt en hopplöshet. Han har nämligen blockerat mitt nummer sen dess och vi har inte ens träffats face to face och pratat. Däremot har vi stött på varandra någon gång ute i samhället på gatan och pratat väldigt ytligt i all hast. Han sa att han skulle ringa mig men att han haft mycket runt sig, men jag har inte hört ett ljud och det har gått 4 veckor. 


    I förra helgen fick jag däremot kontakt med han på ett annat sätt genom Facebook varpå vi bestämde att ha som plan att ses på en kaffe för att prata nu i veckan som är och det kändes då som att vi ändå var vänner och hade lagt det mesta jobbiga på hyllan. Jag försökte nå ut idag för att bestämma tid för vilken dag träffen ska ske men han verkar ignorera mig på sociala medier där vi sist hade kontakt och han har mig fortfarande blockerad i det vanliga telefonnumret. 


    Liksom, det verkar inte finnas något otalt mellan oss trots allt som skett? Det verkar som att han också gärna ville ses när vi pratade om att ta en kaffe och snacka efter allt? Och när vi ses ute på gatan är vi som gamla vänner? Så varför fortsätter han att ha mig blockerad och ignorerar? 


     


    Det lustiga är att många utav hans vänner verkar knappt känna till att det är över mellan oss. Då en utav hans närmsta kom fram till mig häromdagen och pratade precis som vanligt och trodde jag fortfarande hängde ihop med honom?


    Och nej han har ingen annan kvinna. 


    Den här vännen tex som jag syftar på sa att dom precis hade tagit en kaffe men att jag ej hade kommit på tal och det som vart? Han sa bara att han hade fullt upp med jobb och familj.


     


    Någon man som har erfarenheter av varför ni gör såhär och bara försvinner upp i rök efter allt som vart? 


    Är han rädd för att visa sig sårbar? Har jag sårat honom på något sätt när det begav sig med min ärlighet? Är detta någon härskarteknik eller vill han att jag ska springa efter honom så han testar mig för att se hur mycket jag vill ha tillbaka honom?


    Fattar noll?


     

  • Svar på tråden Så mycket frågetecken, varför han ignorerar?
  • Anonym (Frågetecken)

    DESSUTOM har han även vetskapen om att jag har en jätte fin och dyr klocka kvar liggandes på sängbordet på hans landställe som jag glömde där sist vi var över på en romantisk weekend ihop bara han och jag då allt var bra. 
    Han har inte vart där sen dess då vi låste det huset ihop senaste gången och då var vi som nykära. Detta var i början av oktober 2023.
    Landstället ligger nämligen 35 mil bort men jag vet att under påsken så brukar han inviga stället för året och börja vara där allt oftare ju närmare vår och sommar vi kommer. 


    Klockan jag glömde betyder jätte mycket för mig då jag inte bara trivs i den och saknar den utan även för att jag fått den av min mormor som snart kanske inte lever längre då hon är väldigt illa däran i allvarlig sjukdom.
    Det hade vart fint att få tillbaka den och HAN VET att jag hemskt gärna vill ha den tillbaka. 
    Min kompis som inte är blockad i hans telefon har t.o.m. skrivit ett trevligt sms till honom gällande klockan tidigare i år och då påmint honom om att han ska ta med den hem till mig, men inte ens hon fick ett svar. 


    Han kunde ju svarat henne iaf kan man tycka, något i stil med ? Jag tar med den tillbaka hem när jag vart där nästa gång och ger den till henne ? 
    Eller OM HAN NU MOT FÖRMODAN SKULLE HA NGT EMOT MIG ELLER VÄGRA TRÄFFA MIG IGEN KAN HAN OCKSÅ SKRIVA ? Jag lägger den i Hennes brevlåda när jag har den ?.

  • Anonym (Säta)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 19:28:18 följande:

    DESSUTOM har han även vetskapen om att jag har en jätte fin och dyr klocka kvar liggandes på sängbordet på hans landställe som jag glömde där sist vi var över på en romantisk weekend ihop bara han och jag då allt var bra. 
    Han har inte vart där sen dess då vi låste det huset ihop senaste gången och då var vi som nykära. Detta var i början av oktober 2023.
    Landstället ligger nämligen 35 mil bort men jag vet att under påsken så brukar han inviga stället för året och börja vara där allt oftare ju närmare vår och sommar vi kommer. 


    Klockan jag glömde betyder jätte mycket för mig då jag inte bara trivs i den och saknar den utan även för att jag fått den av min mormor som snart kanske inte lever längre då hon är väldigt illa däran i allvarlig sjukdom.
    Det hade vart fint att få tillbaka den och HAN VET att jag hemskt gärna vill ha den tillbaka. 
    Min kompis som inte är blockad i hans telefon har t.o.m. skrivit ett trevligt sms till honom gällande klockan tidigare i år och då påmint honom om att han ska ta med den hem till mig, men inte ens hon fick ett svar. 


    Han kunde ju svarat henne iaf kan man tycka, något i stil med ? Jag tar med den tillbaka hem när jag vart där nästa gång och ger den till henne ? 
    Eller OM HAN NU MOT FÖRMODAN SKULLE HA NGT EMOT MIG ELLER VÄGRA TRÄFFA MIG IGEN KAN HAN OCKSÅ SKRIVA ? Jag lägger den i Hennes brevlåda när jag har den ?.


    Så han beter sig alltså ännu mer skitstövligt än det du redan berättat?

    Har du känslor kvar för honom ts?
  • Anonym (Frågetecken)

    Ingen som svarar på varför han ej tagit bort mig på facebook och instagram då om han nu ALDRIG MER vill ha kontakt?!?! 
    Jag har ej folk på mitt insta som jag ej bryr mig om.
    och om han nu skulle tycka det är jobbigt om jag tar kontakt på instagram för vi hördes sist så fattar jag ej varför han ej blockar mig där med?

    Men det är väl så med män, vill alltid ha en dörr öppen?

  • Anonym (Säta)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 19:31:11 följande:

    Ingen som svarar på varför han ej tagit bort mig på facebook och instagram då om han nu ALDRIG MER vill ha kontakt?!?! 
    Jag har ej folk på mitt insta som jag ej bryr mig om.
    och om han nu skulle tycka det är jobbigt om jag tar kontakt på instagram för vi hördes sist så fattar jag ej varför han ej blockar mig där med?

    Men det är väl så med män, vill alltid ha en dörr öppen?


    Vem har skrivit att han aldrig mer vill ha kontakt?

    Det alla skrivit är väl att han uppenbarligen inte vill träffa dig för att prata ut bara.

    Har han en dörr öppen då? Det är ju bara du som bestämmer det nu.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 19:31:11 följande:

    Ingen som svarar på varför han ej tagit bort mig på facebook och instagram då om han nu ALDRIG MER vill ha kontakt?!?! 
    Jag har ej folk på mitt insta som jag ej bryr mig om.
    och om han nu skulle tycka det är jobbigt om jag tar kontakt på instagram för vi hördes sist så fattar jag ej varför han ej blockar mig där med?

    Men det är väl så med män, vill alltid ha en dörr öppen?


    Bara för man inte tar bort nån från Facebook betyder inte det att man vill ha daglig kontakt med personen. Jag har hundratals personer på Facebook som jag egentligen inte vill ha nån direkt kontakt med för vi umgås inte längre, men jag ör inte ovän med dem så de får vara kvar.

    att inte blockera någon ör INTE en inbjudan till kontakt. 
  • Anonym (Frågetecken)

    Ingen som tycker att det är jävligt udda av honom som inte ens kan svara min kompis på sms lite hövligt om min klocka som jag gärna vill ha tillbaka?

    och nej jag hade givetvis inte bett mina polare höra av sig till honom om det inte var så att jag ej var blockad? 


    Och han vet att klockan betyder mycket för mig och han vet att jag inte kan åka och hämta den bara sådär med tanke på avståndet och pga såklart att han och jag ej är ihop längre.

  • Anonym (Frågetecken)

    Och det är DET jag ser som maktmissbruk.

  • Anonym (Frågetecken)

    Så om en vuxen man i detta fallet inte vill ha med en partner längre att göra så ser man väl till som man att göra sig kvitt på ett så ? bra sätt ? som det går?
    Med det menar jag att om man är så trött på sin före-detta-kvinna så ser man väl till att ge tillbaka hennes ägodelar med all rätt och ju förr desto bättre för att verkligen dra ett streck över relationen och kontakten så man kan gå vidare på bägge håll? 


    Om jag var MAN och inte längre ville ha med mitt ex att göra från ingenstans så hade jag sett till att hon fick tillbaka sina saker som hon bad om. För att just kunna slutföra kontakten en gång för alla. Jag hade också om jag verkligen ville som MAN tagit mitt förnuft till fånga och svarat kvinnans kompise omgående att hon får tillbaka klockan så snart som han har hämtat den för att ? lös-göra ? sig från relationen? Jag hade aldrig låtit den vara kvar hemma hos mig som MAN och också bli påmind om svunna tider med en partner där man vet att partnern i fråga verkligen vill komma åt klockan. 

  • Anonym (Sluta jaga)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 20:10:25 följande:

    Så om en vuxen man i detta fallet inte vill ha med en partner längre att göra så ser man väl till som man att göra sig kvitt på ett så ? bra sätt ? som det går?
    Med det menar jag att om man är så trött på sin före-detta-kvinna så ser man väl till att ge tillbaka hennes ägodelar med all rätt och ju förr desto bättre för att verkligen dra ett streck över relationen och kontakten så man kan gå vidare på bägge håll? 


    Om jag var MAN och inte längre ville ha med mitt ex att göra från ingenstans så hade jag sett till att hon fick tillbaka sina saker som hon bad om. För att just kunna slutföra kontakten en gång för alla. Jag hade också om jag verkligen ville som MAN tagit mitt förnuft till fånga och svarat kvinnans kompise omgående att hon får tillbaka klockan så snart som han har hämtat den för att ? lös-göra ? sig från relationen? Jag hade aldrig låtit den vara kvar hemma hos mig som MAN och också bli påmind om svunna tider med en partner där man vet att partnern i fråga verkligen vill komma åt klockan. 


    Och om jag varit kvinna hade jag uppfört mig med värdighet och inte jagat mannen som dumpat mig. Detta börjar bli pinsamt nu.
  • Anonym (Frågetecken)

    Så du ? sluta jaga ? hade skitit i en klocka värd flera flera tusen i en sista gåva från din snart döende mormor bara för att du är för stolt för att säga till ditt ex på 6,5 års relation tillbaka i tiden att han gärna får ta med den tillbaka hem? 

    Det är väl det minsta man kan kräva efter att inte fått prata ut, inte fått träffats utan bara blivit ghostad mer eller mindre. 


    Det är min klocka. Inte hans. 


    och det är mig den betyder något för. Det har inte med känslorna till honom att göra. 


    och du ska snacka värdighet, är det värdighet att gå upp i rök utan förklaring och bara Tro att omgivningen och personen i fråga som vart 50% av förhållandet bara ska acceptera och lämna betydelsefulla ägodelar vind för våg  till han som dumpade? 


    Nej du?.
    och jaga?? för att man frågar om personen kan ta med en klocka hem och typ lägga den på posten? 
    Då har du nog inte förstått innebörden av att jaga.

  • Anonym (D)

    Du överanalyser och ser halmstrån. 


    Att älta  och analysera vad en person, ett ex, eller vem som helst borde göra blir efter ett tag meningslöst. Folk är ibland vare sig juste, rationella eller begripliga. 

  • Anonym (Sluta jaga)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 20:27:56 följande:

    Så du ? sluta jaga ? hade skitit i en klocka värd flera flera tusen i en sista gåva från din snart döende mormor bara för att du är för stolt för att säga till ditt ex på 6,5 års relation tillbaka i tiden att han gärna får ta med den tillbaka hem? 

    Det är väl det minsta man kan kräva efter att inte fått prata ut, inte fått träffats utan bara blivit ghostad mer eller mindre. 


    Det är min klocka. Inte hans. 


    och det är mig den betyder något för. Det har inte med känslorna till honom att göra. 


    och du ska snacka värdighet, är det värdighet att gå upp i rök utan förklaring och bara Tro att omgivningen och personen i fråga som vart 50% av förhållandet bara ska acceptera och lämna betydelsefulla ägodelar vind för våg  till han som dumpade? 


    Nej du?.
    och jaga?? för att man frågar om personen kan ta med en klocka hem och typ lägga den på posten? 
    Då har du nog inte förstått innebörden av att jaga.


    Men ge dig! Du startade inte tråden "Mitt ex ger inte tillbaka min klocka". Du startade en tråd om att du är desperat efter att prata ut med ditt ex. Klockan löser sig säkert med tiden.

    Och ja, att fortsätta kontakta någon och föreslå att man ska ses, trots att man är blockad och personen inte vill ses, då saknar man värdighet.
  • molly50
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 19:59:57 följande:

    Ingen som tycker att det är jävligt udda av honom som inte ens kan svara min kompis på sms lite hövligt om min klocka som jag gärna vill ha tillbaka?

    och nej jag hade givetvis inte bett mina polare höra av sig till honom om det inte var så att jag ej var blockad? 


    Och han vet att klockan betyder mycket för mig och han vet att jag inte kan åka och hämta den bara sådär med tanke på avståndet och pga såklart att han och jag ej är ihop längre.


    Jag håller med om att det är udda.
    Och jag tycker att han ska lämna tillbaka klockan till dig så är det överstökat sen och ni kan båda gå vidare på varsitt håll.
    Däremot så tycker jag inte att du ska tjata på honom om att ses och prata ut.
    Sådant brukar bara skrämma killar.
    Låt bollen ligga hos honom nu.
    Vill han ha kontakt och träffas och prata så kommer han att höra av sig.
  • Anonym (Bara en man)

    Skriv till ditt ex på insta/FB att du ska ha tillbaka din klocka och att han sen inte behöver ha någon mer kontakt med dig om det är det han inte vill. Du har rätt att få tillbaka dina saker åtminstone.
    Han kanske beter sig konstigt för att han såg ett värde i din klocka och att han nu har blivit en klocktjuv? (Får du inte tillbaka den så har han ju blivit det). Fast troligtvis så är det av andra anledningar som han är undvikande och inte vill ha kontakt.

    Efter att du har fått tillbaka din klocka så kan du ju välja att blocka honom från dina social medier som ett avslut för dig själv. Kan vara ett sätt för dig att lättare gå vidare då med eftersom att ni ändå har varit tillsammans i 6,5 år och att du säkert har en massa fina minnen av er två tillsammans.

    Om du av en slump springer på någon av hans vänner ute så kan du kanske fråga dem om allt verkar bra med ditt ex. Du kanske kan få reda på något då kring honom som kan få dig att förstå varför han valde att göra slut via telefon och inte kunde säga det till dig personligen.

    Ditt ex är troligtvis ett avslutat kapitel så vänd blad och börja på ett nytt som får dig att må bra igen!

  • Anonym (Frågetecken)

    Du ? sluta jaga ? verkar vara väldigt osmart och absolut ingen som man skulle vilja ens dejta för du verkar inte förstå dig på humana känslor som kommer på automatik vid ett flyktigt beteende helt utan förvarning. 
    vi kvinnor ska bara niga, nicka och vara kåta, glada och tacksamma eller? Inte på något sätt höja på ögonbrynen för att mannen beter sig barnsligt och rent av elakt i stil med att ignorera en person man delat både bra och dåliga stunder med i  närmare 7 år? 


    Nej men sorry för att jag reagerade på att hans ord inte stämde överens med hans handlingar. 
    och desperat har jag aldrig vart? Eller jo vars, Om det kallas desperat i försök att under 4 månader Max 2 ggr efter 6,5 år ihop visa ett artigt och trevligt intresse och sträcka ut en hand för att vilja kommunicera med den andra parten. hmmmm?.om det är desperat Då har du Fått något om bakfoten. 
    Fattar att jag hade blivit kallad desperat om jag stalkade honom, ringde 20 ggr per dag och skrek att han var tvungen att träffa mig. 
    Nu har ju inte du ens hört vad våra samtal har handlat om, men kan säga att ca 2% av tiden det sista samtalet  var om att gemensamt återigen komma fram till att ses, resten var kring honom, om hur det går för honom, hur han har mått, vad han gör osv. 

    Men somsagt fel av mig att reagera på att blivit lämnad efter 6,5 år bara sådär, sånt gör ju inte folk. och juste folk vill ju inte ens prata eller kapabla till ett möte när den värsta stormen lagt sig efter en separation, just det. 
    Du sitter inte på ett facit om vad som är rätt eller fel. 
    Du är säkert också en sån som skriver DUMPA på allas trådar där folk vill ha råd och tips och delar med sig av sina liv. 

  • Anonym (Sluta jaga)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 21:31:22 följande:

    Du ? sluta jaga ? verkar vara väldigt osmart och absolut ingen som man skulle vilja ens dejta för du verkar inte förstå dig på humana känslor som kommer på automatik vid ett flyktigt beteende helt utan förvarning. 
    vi kvinnor ska bara niga, nicka och vara kåta, glada och tacksamma eller? Inte på något sätt höja på ögonbrynen för att mannen beter sig barnsligt och rent av elakt i stil med att ignorera en person man delat både bra och dåliga stunder med i  närmare 7 år? 


    Nej men sorry för att jag reagerade på att hans ord inte stämde överens med hans handlingar. 
    och desperat har jag aldrig vart? Eller jo vars, Om det kallas desperat i försök att under 4 månader Max 2 ggr efter 6,5 år ihop visa ett artigt och trevligt intresse och sträcka ut en hand för att vilja kommunicera med den andra parten. hmmmm?.om det är desperat Då har du Fått något om bakfoten. 
    Fattar att jag hade blivit kallad desperat om jag stalkade honom, ringde 20 ggr per dag och skrek att han var tvungen att träffa mig. 
    Nu har ju inte du ens hört vad våra samtal har handlat om, men kan säga att ca 2% av tiden det sista samtalet  var om att gemensamt återigen komma fram till att ses, resten var kring honom, om hur det går för honom, hur han har mått, vad han gör osv. 

    Men somsagt fel av mig att reagera på att blivit lämnad efter 6,5 år bara sådär, sånt gör ju inte folk. och juste folk vill ju inte ens prata eller kapabla till ett möte när den värsta stormen lagt sig efter en separation, just det. 
    Du sitter inte på ett facit om vad som är rätt eller fel. 
    Du är säkert också en sån som skriver DUMPA på allas trådar där folk vill ha råd och tips och delar med sig av sina liv. 


    Vill inte dejta dig heller, så det är lugnt haha.

    Släpp honom bara, du har fått svaret på varför han ignorerar dig.
  • Anonym (Frågetecken)

    Hahahaha ok, tur att du ej vill dejta mig. Jag hade aldrig stått ut en sekund. 

  • Anonym (Sluta jaga)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2024-03-13 21:49:35 följande:

    Hahahaha ok, tur att du ej vill dejta mig. Jag hade aldrig stått ut en sekund. 


    Precis som ditt ex känner för dig nu.
  • Anonym (Wtf)

    Omg. Stackars man. Han har råkat ut för ett kvinnligt psyko. 

    TS, sök hjälp. Du är instabil. 

Svar på tråden Så mycket frågetecken, varför han ignorerar?