• Catti

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • Heidi1

    : - D = ta bort mellanslagen bara du kan titta i min presentation där finns fler

  • Finskmorsan

    Det hände inget särskilt roligt när sonen föddes, men en grej som var ganska pinsam hände när vi kom in. Jag hade täta värkar och kunde inte alls komma på var BB-ingången låg, så vi kom in genom vanliga entrén. Maken bar in väskan och gick sedan för att parkera bilen. Han visste knappt var han skulle parkera den Till saken hör att han inte hade varit med på visningen några veckor tidigare. Jag stod och flåsade i entrén medan alla människor glodde på mig. Sen åkte vi hiss upp till BB. Jag stod och flåsade i hissen med andra människor som skulle upp. När vi ringde på vid dörren till BB såg de väldigt förvånade ut. "Kommer ni den här vägen. Men det är ju inte den här vägen ni ska ta", sa en barnmorska som tyckte synd om mig som fått gå hela vägen från entrén. Tog man rätt väg så kunde man i princip kliva direkt in på BB från bilen Makens svar till barnmorskan var ett irriterat och sammanbitet: "Vi har fattat det".

  • Corina

    Deth är blir min favorit igen. Så mycket skratt jag har haft åt den är tråden och förhoppningsvis så går min förlossning lätt och kanske också blir skojig så jag får skriva nåt här.


    ^^~Liten pojke i magen, v 35~^^
  • Linda357

    den här tråden är för härlig har följt den ett tag.

    det enda roliga(i efterhand) jag gjorde var nog att när det var dax att börja krysta så bekännde jag för dåvarande sambon att-det ska du veta, jag har tjuvrökt hela garviditeten, och jag krystar inget förren det ligger ett ciggpaket på bordet.. gissa om han chokat till slut förstod att jag var allvarlig och fick springa till kiosken, tränger sig först i kön å var snabbt tillbaka, alldelens svettig.

  • midsommarmamma

    När jag födde min dotter för 10 år sedan så gick förlossningen ganska fort och "lätt" (enl. barnmorskan, själv tyckte jag det var hyfsat plågsamt)... Men när jag skulle börja krysta hade jag en period då jag bara ville därifrån (som många andra). Barnmorskan skulle då heja på mig och utbrast: "Ta i nu för kung och fosterland!" Varpå jag (som alltid haft starka politiska åsikter) vrålade tillbaka, ilsken som f-n: "Jag är inte rojalist!" (Hon sa inte så mycket mer på ett tag sen...)

  • antons bejb

    Har inga barn själv men kan bidra med en historia från min mammas första förlossning. Min storasyster var stor och det var en jobbig förlossning. Precis när bebisen var ute frågar pappa bm om det är lika jobbigt andra gången... Mamma blir rosenrasande, drämmer till pappa o vrålar: Vi ska inte ha några fler barn!!! Taskig tajming pappa...

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5