• Catti

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • molekyl

    Ingen som blev illamående? Det verkar ju som att rätt många blir det?


    Gnuttan80 skrev 2007-07-27 15:54:30 följande:
    Ha ha kul tråd, har säkert snart en kul förlossningsberättelse ja me...  Ja ville bara tipsa er som snart ska föda och går på föräldrargrupper. Ja bad om att få testa denna underbara gas... he he la fram det som det kan va skönt och veta hur det känns... JADÅ det får ni sa Bm så alla blivande mammor och pappor fick testa! Och gissa om rummet blev glatt, ett gäng mammor med fina magar och pappor som smilade stort! Ja vart förvånad att man blev SÅ väck, bm lät som en karl när hon pratade och ja blev fnittrig och började nästan skämmas för att ja var berusad och gravid! Ena pappan som var engelskman och pratat svenska helatiden började snacka engelska, ha ha kul var det. Nu menar jag inte att gasen bör användas som nån partydrog på alla föräldrargrupper men ja tycker det känns skönt att veta hur det känns såhär i förväg så testa om ni får...
  • Duddelisah

    molekyl: Jag bara kräktes av lustgasen. Har svårt att förstå hur den skulle kunna vara en befrielse och bringa skratt och tok...


    ** En underbar dotter och en bebis i magen **
  • Tettan

    Jag kräktes också. Kommer inte ihåg att jag sade något lustigt... Hade mest problem med att andas rätt...

  • snusan30

    Jag tyckte att det luktade rostat bröd när min dotter låg på magen, hon låg med rumpan först och hade navelsträngen tre varv om halsen så jag kunde bara se hennes lilla lilla rumpa, hon låg sätes, men det gick bra, skulle fota till min barnmorska sen när hon skulle sy två stygn där jag brast så dem fick hålla i mina ben, min sambo på ena sidan och en annan barnmorska på andra hehe, men annars gick hela förlossningen så underbart bra, kram och lycka till ni andra som väntar,

  • Nymne

    Jag råkade kräkas efter att ha använt lustgasen för första gången genom en hel värk. Att det nog mest var ett sammanträffande fattade jag inte först utan bad dem ta bort "den jävla skiten".

    Sedan i efterhan kan jag tycka att det var kul att min pojkvän rensade frenetiskt i vasken med bara händerna efter att jag kräkts. För att städa upp. Vi borde ju ringt på uskan när jag började kräkas och låtit henne ta hand om det, insåg vi senare. Men vi ville ju inte störa och vara till besvär...hmmmm.

  • ps ee

    Många säger tydligen gulliga saker till narkosläkaren när de kommer för att lägga EDA:n... Jag var bara otrevlig...

    Dr Narkos: Hej, jag heter XX, o jag är dansk. Jag ska prata långsamt så du förstår mig...
    Jag: Det SKITER jag i - prata mindre o stick mer!!!

    När han gjorde i ordning EDA:n så låg jag o tydligen skrek:
    MYCKET, jag ska ha MYCKET!!!

    EDA funkade bra o 1,5 timme senare var sonen ute...

  • Tatanja

    Födde våran andra dotter i torsdags.
    Är väldigt stickrädd, men "ville" endå ha EDA:n.
    Narkosläkaren kom in och dom gjorde i ordning allting. Dom frågade om jag ville veta vad dom gjorde, men det ville jag självklart inte. Jag bara grät och skrek... Efter en stund, innan sticken, struntade jag i allt och tänkte bara: Jag hatar dig, jag hatar dig, jag hatar dig..! Tänkte på läkaren och vad han skulle göra...
    Är glad att jag inte sa något iaf..! Och senare var jag ju självklart väldigt nöjd med vad han hade gjort!

    Barnmorskan som var med under födseln var den som var "med" kortast tid av dom barnmorskorna som vi hade under dagens lopp. Men så fort hon kom in så tänkte jag bara på min brors svärmor. Hon pratade med exakt samma dialekt som henne! Jag såg inte på henne när hon först kom in och hade väldigt svårt för henne i början, tänkte ju bara på brorsans svärmor..! Men sedan så glömdes det också bort..!
    Det roliga med det är att när jag senare pratade med min mamma och berättade om barnmorskan som lät som Carina (brors svärmor) så sa mamma att Carina fyller år samma dag..!

  • Nica74
    molekyl skrev 2007-07-27 21:40:37 följande:
    Ingen som blev illamående? Det verkar ju som att rätt många blir det?
    Fick aldrig den där "knark.känslan" som så många beskriver. Blev bara yr och spydde som en gris, fast det gjorde jag iofs redan innan lustgasen.
Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5