• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • numberone

    kikar in i min spackelpaus! Missade kanske om någon svarade på ifall man behöver slipa på det man skall spraymåla?

    Mori:

    hihi kul att se dig i vita-tråden!! Tycker inte att du skall måla krukorna en gång till, de är jätte härliga som de är nu!!


  • Sagalin

    Juliah, vad fina saker du beställt.

    Syster lycklig vågar jag knappt gå in på är så rädd att jag ska trycka på köp-knappen.

  • Sagalin

    Gullviva från Värnamo Sängkläder


    tjenixen skrev 2007-08-15 14:53:28 följande:
    Vad har ni för kuddar när ni sover? Behöver köpa nya och fiskar efter lite tips på sköna kuddar nu:)
  • tjenixen
    malins79 skrev 2007-08-15 15:01:47 följande:
    Gullviva från Värnamo Sängkläder
    Finns de i vanliga möbelaffärer eller finns de i typ sängbutiker som SOVA? Asch, har ju hört namnet förut men kan inte riktigt placera vart jag har sett det.
  • nublu

    Apropå Sova, jag har varit där på anställningsintervju idag. Kan inte säga att jag blev direkt sugen - jobba 2 helger av 3 känns lagom kul. Börja 10 och jobba till 19 rockar inte heller, särskilt inte för 18 000 i månaden. Man vill ju se familjen också...

  • Det ljuva livet

    Pärla1: Jag letar med ljus och lykta efter mina lampor med : Äldste sonen gjorde sönder en och eftersom butiken jag köpte ifrån inte finns kvar så är jag på jakt. Snälla JeaJea har sagt att hon kan köpa till mig men då behöver jag två (=dyrt!). Maken menar på att vi kan köpa andra lampor men jag vill inte han någon annan ..


  • numberone

    ingen som vet om man måste slipa innan??

    Hittade en rotting-korg i källarna idag som tanten lämnade kvar när hon flyttade, den skall målas vit och kanske få en "påse" i sig med spetskant som ligger över kanterna....Vad tror ni om det?


Svar på tråden Vita hem del 5