• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • dansdotter

    numberone: Du behöver inte slipa innan du ska måla en korgstol om det va den du hade funderingar på.
    Det kommer att bli jättefint.

  • numberone
    dansdotter skrev 2007-08-15 15:21:00 följande:
    numberone: Du behöver inte slipa innan du ska måla en korgstol om det va den du hade funderingar på.Det kommer att bli jättefint.
    det är en korg men det var inte den jag tänkte på först utan en typ stengubbestaty från ikea...
  • LCroft

    emmasa: Tack

    lasseliten: Så fint ert kök blir!

    Salmiak: Kommer att bli så snyggt i ert vardagsrum, inte för att det inte skulle vara det nu redan

    Mori: Jag röstar också på att inte måla flera varv.

    juliah: Så söta saker du shoppat!

    Karamellfabriken: Fy bubblan va trist!

    Kom jag ihåg det mesta nu? Är dunderförkyld och vill helst bara ligga under täcket, men Ida tycker ju att man är tråkig då, undrar om hon inte tycker jag är det när jag sitter på datorn?

  • JeaJea

    Mori: *gulp* Jag älskar svarta eller rostiga urnor, så min röstär att det räcker så där. Får nästan lite ont när man målar sånt som är fint från början. Samma sak med guldspeglar och kristallkronor.

  • juliah

    tjenixen, Hästens.

    Lcroft, å fy så trist, hoppas du blir bra snart igen.

    malins, jag ska typ börja spara pengar så att jag har när vi ska åka in till syster lyckligSkrattande

  • Lynn84
    Juliah nu lyssnar du på mig!!!!

    STÅT
    blir ett UTMÄRKT val till tvättstuga!!! Punkt slut! Jag skulle tagit det själv och så är också tanken den dagen vi köper hus.
    (ett litet men dock) Det finns en lucka till som är som ståt, duvbo eller nått, den är grå istäälet för vit. Också mycket fin! Men jag tror Ståt passar dig bättre.

    Vad gäller bänkskiva så kanske det är bättre att vara praktisk, du verkar ju inte ha något emot laminat så kör på det då! Det kommer bryta av jätte fint med svart golv, vit ståt, svart bäknskiva och vitt kakel. Du har då två basfärger som går att kombinera på miljontals vis!!! Känner du för att "söta" till det lite så tar du in dina rosa färger annars är det bara att gå på någon annan färg.

    Det vet vi ju alla här inne att "VITT OCH SVART ÄR FINA BASFÄRGER ATT KOMPLETERA MED" Halleluja!!!! Skrattande

    Hihihihi....Hoppas du bestämmer dig snart! Vet hur jobbigt det är (eller kan förstå, har ju inte haft nått sånt stort projekt ännu) att bestämma sig och ha ångest.

    KRAAAAAM på dig! - Var ju bara tvungen att göra min röst hörd! Flört
  • juliah

    Lynn *fniss*, sötis! TACK! Just nu behöver jag faktiskt ngn som slår näven i bordet litegrannSkrattande
    Inget sånt som gemelli pysslar med, att ge mi8g ÄNNU fler alternativ (hon ska nog få  igen snart...Flört)

    På lördag avgörs det i vilket fall som helst, just nu känns svart golv, svart skiva resten vitt helt rätt (mitt allra första förslag)

  • Lynn84

    Jag lägger in länken till huset som vi ska kolla på på tisdag nästa vecka.

    Detta är huset som jag väntat på i ett år. MITT DRÖM HUS ALLA GÅNGER!
    Det finns lite att göra men det är en fin och bra grund. Tyvärr är det MASSA människor här omkring som vill ha det och även våra bästa vänner kommer buda om det så jag känner mig lite ledsen.

    Det gör ont i hela hjärtat när jag vet att någon som har sparat massa pengar och lättare kan köpa det bara gör det för "att ha ett hus" Jag vill också ha hus, DET HUSET.
    INget annat! Aldrig att jag sätter mig i en tegelvilla från 70 talet! NEVER!

    Gråter

    Men mitt i allt detta så har vi nu fått erbjudande om att hyra ett jätte fint hus på landet. Ligger ca 5 km här ifrån och det är billigt! Så, vi ska dit om en timme och kolla. Får vi inte huset så hyr vi istället och känner på huslivet endå! OCH känner på hur det är att bo på landet utan att behöva köpa hus för den sakens skull.

    Säg gärna  vad ni tycker!

    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3745602&q=1&s=4

Svar på tråden Vita hem del 5