• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Salmiak6
    Pärla1 skrev 2007-08-16 10:21:54 följande:
    Salmiak: GRATTIS!!GRATTIS!!!
    tjenixen skrev 2007-08-16 10:24:03 följande:
    Men åh vad roligt. Lycka till och stort GRATTIS!!!
    nublu skrev 2007-08-16 10:24:07 följande:
    Salmiak: Jättegrattis! Och det löste ju hur du ska göra med för mycket FL:ande också. Det lär du ju inte hinna med!
    Camilla R skrev 2007-08-16 10:24:26 följande:
    Jättegrattis, vad kul!! Lite mjukstart att börja en fredag. Själv skall jag börja jobba igen på måndag och just nu känns det inte alls särskilt spännande.
    LCroft skrev 2007-08-16 10:28:46 följande:
    Fanns ju en sida till att läsa Salmiak: GRATTIS! Pärla: Den var också jättefin.Förresten, mannen ska ju med all makt ha en grillkåta hit på gården  Jag tycker inte alls om dem, fula saker! Men så hittade jag den här som jag hade kunnat tänka mig, fantasin åkte redan iväg, måla vit invändigt och fina kuddar och gardiner osv.. ja, ni vet. Här är länk till den: www.ultimatemarket.com/PublishedService... Men nej, det kunde ju mannen inte tänka sig utan ska ha en sån där ful sak som man får klaustrofobi av att ens se, sånhär: www.gardengrillhouse.net/ far ner lite på sidan så kommer bilder på hemskheten. Spelar ingen roll att han försöker få mig att tycka det där skulle vara fint om man målar den innuti, i mina ögon är den ful och passar bäst i ödemarken inte på min gård. Säg nu ärligt era åsikter, är jag helt hemsk som säger som jag tycker åt honom eller borde jag försöka se nåt positivt med det hela och bli en ödemarksälskare?
    + Smajla

    TACK underbara ni
  • Salmiak6
    knyttis skrev 2007-08-16 10:52:21 följande:
     Grattis till nytt jobb Salmiak!
    lasseliten skrev 2007-08-16 11:11:50 följande:
    Grattis Salmiak till jobbet!!
    JeaJea skrev 2007-08-16 11:32:45 följande:
    Godmiddag! Håll tummarna för att mina rådjur har överlevt bockajaktspremiären.Grattis Salmiak!Mimmamum, så underbart fin.LCroft: en sån kåta vill min granne ha, som tur är har jag inga fönster åt deras håll...fast de är säkert mysiga på insidan. Kan ni inte ha den i en dunge eller sätta en berså runt.
    TAck ni också!
  • Schnuckums

    Nån här som har katter? Är i desperat behov av hjälp!

  • JeaJea
    Schnuckums skrev 2007-08-16 13:19:56 följande:
    Nån här som har katter? Är i desperat behov av hjälp!
    Ja vi har katter. Vad är det du vill ha hjälp med?
  • tjenixen
    nublu skrev 2007-08-16 13:13:02 följande:
    www.blocket.se/vi/13031941.htm Den här sängen verkar duga åt herrn. Den går ju att måla vit också. Det lär bli en hektisk helg... Jobba och renovera! Ensam dessutom.
    fin säng. Och den är ju inte så krusidullig att måla om det skulle bli aktuellt. Såg den på blocket när jag surfade runt i morse och letade efter sekretär och garderob och köksbord och 17 vet vad:)
  • Schnuckums
    JeaJea skrev 2007-08-16 13:34:15 följande:
    Ja vi har katter. Vad är det du vill ha hjälp med?
    Vår ena katt är avundsjuk på Matilda så hon har börjat kissa i vår soffa. Har prövat alla medel. Klappar och borstar katten jätte mycket när bebisen är med och uten bebis. Katten bara fortsätter kissa i soffan.
    Vad gör man?
  • polarcat
    Schnuckums skrev 2007-08-16 13:41:31 följande:
    Vår ena katt är avundsjuk på Matilda så hon har börjat kissa i vår soffa. Har prövat alla medel. Klappar och borstar katten jätte mycket när bebisen är med och uten bebis. Katten bara fortsätter kissa i soffan.Vad gör man?
    ooh va jobbigt..du skriver att du provat alla medel,katter gilllar ju inte citron lukt..finns i fy spray men det kanske du redan provat. har dom en gång börjat kissa på ett ställe så brukar dom ju fortsätta med det..tyvärr..Om dom har urinvägs infektion kan dom kissa lite över allt,men det vaerkar ju bara vara på ett ställe..Är hon stereliserad? det kan hjälpa.Katter kan ju börja kissa lite så om dom känner sig stessade över andra lukter,katter.hör av mig om jag kan ta reda på något tips..
  • Schnuckums
    polarcat skrev 2007-08-16 13:53:30 följande:
    ooh va jobbigt..du skriver att du provat alla medel,katter gilllar ju inte citron lukt..finns i fy spray men det kanske du redan provat. har dom en gång börjat kissa på ett ställe så brukar dom ju fortsätta med det..tyvärr..Om dom har urinvägs infektion kan dom kissa lite över allt,men det vaerkar ju bara vara på ett ställe..Är hon stereliserad? det kan hjälpa.Katter kan ju börja kissa lite så om dom känner sig stessade över andra lukter,katter.hör av mig om jag kan ta reda på något tips..
    Tack!
    Jo, jag har provat allt och hon är steraliserad. Nej, det handlar om avundsjuka och det oroar mig....
    Hon är ingen kelkatt som ligger i knäet som den andra vi har. Hon är lite egen....och hon har bara tytt sig mest till mig och gillar inte att där är en bebis mycket i mammas famn.
Svar på tråden Vita hem del 5