• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Fotograf Karlander

    Nu ska jag åka o hämta ett gammalt skrivbord...ska visa bild sen om...vet inte om jag ska måla de vitt


    Tro på dig Själv-Du är Bra som du är
  • mimmi006

    Oj vad ni har skrivit idag! Skönt att ni håller ställningarna !

    Knyttis- lampan var jättefin och vilket pris! Fynd, fynd...

    Fru Puffen- hoppas du inte läser det här utan redan är på bb!

    Juliah- här är det kavat som gäller också. De är bäst, helt enkelt! Promenadskor med tjock sula ska det var på hösten och barnen ska kunna ta på sig dem själv! Nu stämmer det där sisådär... jag köpte ett par grisrosa adidas till Lisa förra veckan. Men hon var så söt när hon sa att hon ville ha springskor! Vinterskor köpte jag på rean för 100:- och de ligger i garderoben och väntar (Kavatkängor). Det är så skönt att ha sånt klart, även om det är trist att köpa på rean...

    Lasseliten- underbara saker som du kan pimpa ditt kök med! Ingen blir väl förvånad om jag skriver att jag har klickat på den där klockan också, älskar verkligen den!

  • mimmi006

    Det är helt knasigt, men du ser skillnaden! Jag som gillar den "gamla" stockholmsvita, fick nästan rökhosta när jag såg den nya... krångligt va?


    Malwa skrev 2007-08-28 16:51:55 följande:
    Verkar som om min färg är utan S! så då får jag väl hoppas att det blir bra nu då!Fick verkligen panik när jag såg allt det pastellgula.
  • Beatrize74

    Tjejer!

    Nu behöver jag era kloka huvuden och goda smak.

    Imorgon ska kanslisten och vaktmästaren fara iväg till IKEA vid 10.00-tiden för att köpa lite saker till biblioteket.

    Vad kan man tänkas be dem köpa?

    Jag har nästan färdigställt biblioteket. Hyllor, stolar och bord, tre små fåtöljer och sidobord är på plats. Gardiner från Svenskt tenn i ljusa nyanser (det exotiska med elefanter och tigrar). Bokhyllorna är laserade i svagt marsánsåsgul (hmmm..hittar inte någon annan beskrivning)Det finns en tresitssoffa (hallonröd)

    Skulle vilja ha en form av rund samlingsmatta som dämpar lite. Kanske några ramar? Några ljuslyktor? Annat mickelpickel som man kanske inte i första hand tänker att det kan passa i ett bibliotek?

    Det här är ett bibliotek som -96 blev utsett till "Årets skolbibliotek", men som under flera års neddragningar har fått flyttat runt, blivit "plundrat" på diverse saker och som jag nu försöker få ihop till en helhet utifrån de saker som finns att tillgå.

    Det saknas tidningsförvaring, växter, fina saker att vila ögonen på, själva mysfaktorn, möjligheten att arbeta med olika sinnesintryck etc.

  • Stuka

    Ang hyllplan.... Bauhaus och Rusta brukar ju ha billiga bänkskivor i modell grövre som man kan måla vitt. Först måtta sen såga ut och måla. Bara en idé... Vi tog nämnligen bitarna som blev över av våran bänkskiva till köket (ek) och sambon sågade ut två lika stora hyllplan som vi satte upp i köket. Perfekt hylla. Man kanske ska måla dom vita?

  • amanda25

    Kan någon hjälpa mig! Det var någon här på vita hem som hade skrivit något på sitt köksbord. Minns bara att visningbilden på henne. Hon hade ljust långt hår och en liten beis i famnen. Hade precis separerat från sin man. Kan inte komma ihåg hennes namn. Skulle vilja se bilden på bordet igen.

  • Rosesarered

    Skulle behövar era kloka huvud till hjälp.
    Jag har soffan Göteborg, ni vet den gigantiska soffan. Framför har jag en äggvit lurvig matta. På mattan stor nu det runda mässingsbordet som väntar på nya och högre ben.
    Bordet är ca diameter 77cm och trots sin storlek så ser det lite puttit ut framför soffan. Har ni någon idé vad man kan göra?

    Förslag 1 var att hitta en matchande pall/divan till soffan, vilket verkar vara omöjligt.

    Förslag 2 var att hitta mindre fotpallar att fylla ut på mattan och klä själva tygdelen i samma tyg som gardinerna.
    Såg dock att det som finns kvar av gardintyget var typ 40cm x 1m vilket man inte kan göra så mycket av.

    Har nu idé torka och det ser inte bra ut

  • Malwa

    Amanda- det är nog millface du menar!


    Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • nublu

    Haha! Jag rockar och regerar! Lånet är mitt så NU är det slut på stiltjen!!! Här ska företagas och *muhahaha* bäva månde era män och plånböcker! *muhahaha*

  • sunmaid78
    juliah skrev 2007-08-28 06:49:34 följande:
    Godmorgon!himmelbit, supersnyggt!sunmaid, vad är det för typsnitt, det är ju DEN jag letar efter! Superfint och du, jag gillar att den var ljus. Exakt det färgen vill jag ha.
    oo tyvärr minns jag inte alls...sorry..Men ska leta om jag hittar.

    Tack alla som tyckte min text på spegeln var fin. Kanske den inte va så tokig ändå då..
Svar på tråden Vita hem del 5