• WhiteTrash

    ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4

    Redan är det dags för den fjärde tråden!

    Del ett finns här: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m15135050.html
    Del två finns här: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m18322372.html
    Del tre finns här: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m21799317.html

    Alla vi som bor i hyresrätter men ändå gillar att inreda och fixa till våra hem samlas här.

    I den här tråden kan vi tipsa varandra, utbyta erfarenheter, diskutera vad man oftast får och inte får göra i sin hyresrätt, osv. Kom gärna med förslag och frågor om allt som har med inredning och renovering att göra.
    Så, välkomna alla hyresrättsboende inredningsfreaks!

    I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neonrosa tapeter med senapsbrun bord!

    Liten länklista på bra sidor:
    Möbler:
    www.ellos.se
    www.ikea.se
    www.em.com
    www.bqofsweden.com
    www.londonw8.se/Main.htm
    www.room.se
    www.mio.se
    www.svenssons.se
    www.inredabutiken.com
    www.svenskahem.se
    www.bromollamobler.se
    www.seatingconcept.com
    www.nilssonsisvedala.se
    www.olssongerthel.se
    www.skinnmobelhuset.se
    www.norrgavel.se
    www.harligahem.se
    www.thysells.se
    www.mobelmagasinet.se
    www.stalands.se
    www.mobelhuset.net
    www.ilva.se
    www.asko-mobler.se
    www.fogia.se

    Lakan, handdukar, tyger, gardiner:
    www.laredoute.se
    www.rollodin.se
    www.bemz.com
    www.hemtex.se
    www.jysk.se

    Inredningsdetaljer:
    www.africanow.se
    www.fridasgard.se
    www.favoritsaker.se
    www.inreda.com
    www.ljuvating.com
    www.mellmine.se
    www.wallies.com
    www.dixie.se/index.html
    www.ahlens.se

    Tapeter:
    www.intrade.se
    www.photowall.se
    www.midbec.se
    www.fiona-walldesign.com
    www.tapetterminalen.se
    www.tapetorama.se
    www.walldecor.se
    www.borastapeter.se
    www.decor-maison.se/dm.htm
    www.eco.se
    www.rusta.se/category.asp?kategori=Tapet%20%2...
    www.limohandtryck.se
    www.engelskatapetmagasinet.se

    Färg:
    www.nordsjoidedesign.se
    www.alcro.se

    För barn:
    www.sagostjarna.se
    www.blaelefant.se
    www.sisterlycklig.se
    www.vimsadekor.se
    www.barnlycka.se
    www.myfirstroom.se

    Affischer, tavlor:
    www.artprintcollection.com
    se.easyart.com/content

    Lakan, handdukar, tyger, gardiner:
    www.stoffochstil.se

    Inredningsdetaljer:
    www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-15 19:11:12:
    Mer afficher, tavlor och även fotoförstoringar:
    www.crimson.se

  • Svar på tråden ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4
  • flowerLowa
    CosmicCat skrev 2007-12-02 11:09:15 följande:
    Vilken fin lägenhet, jag är ordentligt avundsjuk både på uteplatsen och kakelugnen.
    åhh tackar!! jag trivs jättebra, men den ligger ju i ett litet samhälle som jag verkligen tröttnat på! Vi ska flytta till en 4:a i centrala falkenberg i februari.. längtar tills dess.. men är ändå väldigt nöjd över hur vi fått till vår nuvarande.. den känns hemtrevlig tycker jag! Uteplatsen är kanon, och trädgården me.. vår hund älskar att springa och jaga bollar mm..
    ~Skönheten ligger i betraktarens öga~
  • Mamisita
    flowerLowa skrev 2007-12-02 11:02:29 följande:
    hej allihopa! Nu har jag fotat lite och lagt ut lite bilder på vår lägenhet..  enjoy!
    Så skönt med uteplats, något jag verkligen saknar nu när dottern blivit större och mer mobil. Som tur har vi havet och stranden på ca 10min promenadavstånd så man kan fly ut dit på sommaren.
  • flowerLowa
    Mamisita skrev 2007-12-02 12:13:52 följande:
    Så skönt med uteplats, något jag verkligen saknar nu när dottern blivit större och mer mobil. Som tur har vi havet och stranden på ca 10min promenadavstånd så man kan fly ut dit på sommaren.
    ja det är skönt! Vi flyttar nu i feb, en kommer då ha en alldeles egen liten gräsmatta.. som det är nu delar alla 4 lägenheterna på tomten.. fast den är juh rätt stor, så man har plats.. det är ändå trist att hyresvärden bor i samma hus, då man känner sej lite övervakad.. 
    ~Skönheten ligger i betraktarens öga~
  • smuffe

    Någon som har heltäckningsmatta i eran hyresrätt? Som ni satt dit själva alltså?

    Hur har ni isf satt fast den? För man kan ju inte limma den, då måste jag ju byta golv när jag flyttar, och det vill jag nog inte.

  • Tilt
    smuffe skrev 2007-12-02 21:37:16 följande:
    Någon som har heltäckningsmatta i eran hyresrätt? Som ni satt dit själva alltså? Hur har ni isf satt fast den? För man kan ju inte limma den, då måste jag ju byta golv när jag flyttar, och det vill jag nog inte.
    Använd dig av "matt-tejp" (kopiera å klistra in på google)
    Den är dubbelhäftande å funkar fint (duger i alla fall) till ändamålet om man nu inte har möjligheten att limma.
  • trollbottom

    Mattejp är nog inte helt smart ändå eftersom det sitter som berg. Sätter ni fast det på golvet så kommer ni få byta golv iaf. Har då aldrig varit med om att man fått upp mattejp utan att förstöra underlaget.

    Prata med dom som säljer golven, mattorna. Dom kanske har något som går att få bort sen utan att skada golvet under

  • Tilt
    trollbottom skrev 2007-12-02 22:56:29 följande:
    Mattejp är nog inte helt smart ändå eftersom det sitter som berg. Sätter ni fast det på golvet så kommer ni få byta golv iaf. Har då aldrig varit med om att man fått upp mattejp utan att förstöra underlaget. Prata med dom som säljer golven, mattorna. Dom kanske har något som går att få bort sen utan att skada golvet under
    Jo detta är helt sant, det var jag som slarvläste att hon inte kunde limma och läste inte klart angående förstöra golven
  • Liten blir stor
    smuffe skrev 2007-12-02 21:37:16 följande:
    Någon som har heltäckningsmatta i eran hyresrätt? Som ni satt dit själva alltså? Hur har ni isf satt fast den? För man kan ju inte limma den, då måste jag ju byta golv när jag flyttar, och det vill jag nog inte.
    Kan man inte bara lägga ut mattan som en matta om du förstår och fästa den längs väggarna med lister?
  • smuffe

    Ja det kanske går.


    Liten blir stor skrev 2007-12-03 08:59:17 följande:
    Kan man inte bara lägga ut mattan som en matta om du förstår och fästa den längs väggarna med lister?
  • principisessan
    flowerLowa skrev 2007-12-02 11:02:29 följande:
    hej allihopa! Nu har jag fotat lite och lagt ut lite bilder på vår lägenhet..  enjoy!
    ååh, vill också ha kakelugn
    Liten blir stor skrev 2007-12-03 08:59:17 följande:
    Kan man inte bara lägga ut mattan som en matta om du förstår och fästa den längs väggarna med lister?
    har för mig att de gjorde just så i roomservice
Svar på tråden ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4