• Billy och Jag

    Gävle med omnejd!

    Ska vi försöka samlas här?

    Vilka bor i Gävle och dess närhet?


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Gävle med omnejd!
  • AnnE

    Bor också i Gävle....
    Just nu bor vi i Sätra men skulle vilja köpa hus lite utanför stan, typ Forsbacka, Sandviken,, Kungsgården.....
    Bodde ett par år i Växjö men saknade Gävle så mkt att jag flyttade hem igen

  • Billy och Jag
    AnnE skrev 2007-10-22 21:40:43 följande:
    Bor också i Gävle.... Just nu bor vi i Sätra men skulle vilja köpa hus lite utanför stan, typ Forsbacka, Sandviken,, Kungsgården.....Bodde ett par år i Växjö men saknade Gävle så mkt att jag flyttade hem igen
    Trivs du bra annars då? Vart i sätra?

    Jo husen är ju lite billigare där ute..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Dodolina

    Halloj!

    Här vill jag slänga mig in på en gång.
    Bor inte i Gävle just nu, men ska flytta upp till årsskiftet. Var och skrev på kontraktet i tisdags (23/10).

    Känner inga i Gävle från innan.

  • traasdockan
    Dodolina skrev 2007-10-26 13:43:00 följande:
    Halloj!Här vill jag slänga mig in på en gång.Bor inte i Gävle just nu, men ska flytta upp till årsskiftet. Var och skrev på kontraktet i tisdags (23/10).Känner inga i Gävle från innan.
    Välkommen hit..Vart i gävle ska du bo då? Själva bor jag ute i valbo..
  • Dodolina

    traasdockan:

    Tack så mycket! Vi kommer att bo i Bomhus. Hoppas oxå att vi kommer att trivas bra i Gävle. Men, det känns som att vi kommer att trivas.
    Valbo har man varit i, dock bara i köpcentret. Det är dit jag brukar åka då vi är i Älvkarleby. Sambon är fiske fanatiker....

  • traasdockan
    Dodolina skrev 2007-10-27 20:28:10 följande:
    traasdockan:Tack så mycket! Vi kommer att bo i Bomhus. Hoppas oxå att vi kommer att trivas bra i Gävle. Men, det känns som att vi kommer att trivas. Valbo har man varit i, dock bara i köpcentret. Det är dit jag brukar åka då vi är i Älvkarleby. Sambon är fiske fanatiker....
    hehe..ok..ja vi bor rätt nära köpis..tar väl ca 10-15min att gå..desto snabbare med bil:p Aha blir det hus eller lägenhet?
  • Dodolina

    Vi börjar med lägenhet. Sen får man ju se. Ganska dumt att sätta sig i ett hus/redhus och sen visar det sig tidigt att man inte trivs i Gävle.
    Men, som jag sa innan hoppas jag verkligen att vi kommer att göra det.
    Det blir ju inte bättre än vad man gör det till. Hoppas bara att vi får dagisplats/dagmamma till lillkillen med bara...

  • traasdockan
    Dodolina skrev 2007-10-28 19:18:21 följande:
    Vi börjar med lägenhet. Sen får man ju se. Ganska dumt att sätta sig i ett hus/redhus och sen visar det sig tidigt att man inte trivs i Gävle. Men, som jag sa innan hoppas jag verkligen att vi kommer att göra det. Det blir ju inte bättre än vad man gör det till. Hoppas bara att vi får dagisplats/dagmamma till lillkillen med bara...
    Ja det har du rätt i,är väl lika bra att känna på hur man trivs i staden innan man gör några drastiska köp Har ni sökt om plats för lill killen eran eller gör nu det när ni väl har flyttat?
  • Billy och Jag
    Dodolina skrev 2007-10-26 13:43:00 följande:
    Halloj!Här vill jag slänga mig in på en gång.Bor inte i Gävle just nu, men ska flytta upp till årsskiftet. Var och skrev på kontraktet i tisdags (23/10).Känner inga i Gävle från innan.
    Välkommen till tråden och snart Gävle..

    Vad kul med fler inflyttningar..

    Kraam
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Dodolina

    traasdockan:
    Jonathan, som lillkillen heter är placerad i dagiskö redan. Bara att hoppas att han får plats oxå. Har faktiskt sökt dagmamma i första hand, då vi har det i nuläget och trivs bra med det. Men, vi får ju ta det som vi blir efbjudna. Så länge man inte behöver lämna i en annan del av stan. Som man kan få oturen att göra här där vi bor nu. Dock hade vi tur och har en privat dagmamma i närheten.

    Lone Star State:
    Tack så mycket! Börjar bara känna mig lite stressad inför det hela. Har inte börjat göra ett dugg. Men, så har det varit innan med och vi blir klara i tid ändå. Så, det är nog lugnt i alla fall. Sen är det ju jobb frågan med... Hoppas bara att något dyker upp snart. Söker med ljus och lykta.....

    Kram på er!

Svar på tråden Gävle med omnejd!