• Catti

    Roliga händelser under förlossning del:7

     =  

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat

    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html Del:1
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html Del:2
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html Del:3
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html Del:4
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.html Del:5
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m23480094.html Del:6
    ♥ A♥ L♥ F♥ S♥ IN MY HEART!!!
  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del:7
  • Missy Cat

    Jen1977:
    Skrattar så jag dör man jag "ser bilder" av din karl som halkar i fostervattnet.

  • Missy Cat
    OOJaOO skrev 2008-01-13 12:09:39 följande:
    Jag var så inne i att krysta när krystvärkarna var i full gång att jag bara krystade och krystade. Jag lång där och klämde allt vad jag kunde när BM säger "Men nu har du väl ingen värk?!" "Nej" svarar jag och inser att jag inte kommer någonvart med klämmandet. Kände mig ganska insnöad då...
    Haha det låter som mig.
    Jag krystade oxå utan värk!
    BM sa också att nu har du väl ingen värk?
    Nää så jag men jag vill få ut den nuuuuu
  • Annanym

    Det här är den roligaste tråden jag vet! Ha, ha! Han som malade i sig fisk för glatta livet fick mig verkligen att tjuta av skratt och hon som skulle skjuta rygg som en katt, men fräste och slickade sig på handen istället - my God så kul!

  • Tjimtjom

    När dottern skulle födas så hade jag haft värkar i 2 dygn o därför inte kunnat sova heller så när vi väl blev inskrivna på förlossningen var jag helt slut o kunde knappt prata, var nästan som full o sluddrade. Förlossningsläkaren som undersökte mig hette Strömberg, precis som sportkommentatorn på tv, så han fick vackert finna sig i att bli utfrågad om hans eventuella släktskap med tv-killen undertiden han undersökte mig

    När min syster skulle föda sitt första barn så glömde hennes man henne hemma. När syrran sa att "Nu är det nog dax att åka in", så tog han bilnycklarna o BB-väskan o kutade ut till bilen o åkte iväg. Kvar i trappen, på 3:e våningen, stod syrran. Som tur var kom han inte långt innan han insåg att han hade glömt nån

  • veronicaq
    Tjimtjom skrev 2008-01-16 00:19:01 följande:
    När dottern skulle födas så hade jag haft värkar i 2 dygn o därför inte kunnat sova heller så när vi väl blev inskrivna på förlossningen var jag helt slut o kunde knappt prata, var nästan som full o sluddrade. Förlossningsläkaren som undersökte mig hette Strömberg, precis som sportkommentatorn på tv, så han fick vackert finna sig i att bli utfrågad om hans eventuella släktskap med tv-killen undertiden han undersökte mig När min syster skulle föda sitt första barn så glömde hennes man henne hemma. När syrran sa att "Nu är det nog dax att åka in", så tog han bilnycklarna o BB-väskan o kutade ut till bilen o åkte iväg. Kvar i trappen, på 3:e våningen, stod syrran. Som tur var kom han inte långt innan han insåg att han hade glömt nån
    HAHAHAHAHA jag dööör,, att han glömde syrran din!!!
    23/7 kom min lilla Tiger!!
  • heddish

    ploppade ut min Iggy i måndags och enligt mina supportrar sade jag följande saker efter förlossningen, helt bedövad av lustgasen :

    När Iggy väl var ute och det var dags för att krysta ut moderkakan var Marie på topphumör. Fortsatte med lustgasen och det var nu de härliga kommentarerna kom. Vi fick bland annat reda på att Marie inte visste hur det här gått till för hon var ju oskuld. Det blir man nämligen automatiskt när man inte haft sex på sex månader och du hade inte haft sex sen 21 april! ?Ni kan kalla mig jungfru Marie!?

    Vid ett tillfälle skulle sängen höjas så man kunde se bättre. Du vände dig till Aletha med lustgasen i högsta hugg och sa härligt tyket ?du kan sluta höja sängen nu? trots att sängen stod still.

    När barnmorskan förklarade att du var väldigt svullen i underlivet kommenterade du snabbt att du var sönderknullad.

    Vid ett annat tillfälle när barnmorskan sa att halva är ute så sa du att i vanliga fall säger man ju att man har halva inne...

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del:7