• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • MiaMariah
    Mettan69 skrev 2008-01-08 15:39:11 följande:
    Nu vill jag inte hem. Fick ett samtal från min man och han undrar om jag beställt en jul-servis, vilket jag har.  Han tyckte att vi skall skicka tillbaka den för den är för dyr men det vill inte jag. Har alltid önska mig denna och jag anser att vi har råd med det nu även om han tycker att det är skräp. Han däremot får köpa alla dyra verktyg som vi MÅSTE ha för att kunna renovera. När vi köpte huset lät det så bra att han kan köpa några och sen kan han låna av svågern och svärfar och de av oss men så låter det inte längre. Måste ha det för svågerns är inte lika bra osv osv. Blir ingen kul kväll hemma idag.
    stå på dig gumman, låter riktigt tråkigt men jag tror nog att du lyckas övertala din man.
    Gosevännen skrev 2008-01-08 17:27:53 följande:
    MiaMariah: Okej, så bra om han är bättre! Hoppas bara att det funkar att börja jobba igen, men det får han ju känna efter! Håller tummarna att allt ska gå bra! Mettan: Usch så trist... Sånt är aldrig roligt Hoppas att det löser sig! *Kram*LCroft: Grattis till nya jobbet! Nu först ser jag att du tydligen fått flera jobberbjudanden... Hoppas att du kommer att trivas med detta som du valt! Tårtsmulan: Grattis än en gång till lägenheten! Åh, jag blir alldeles pirrig för din skull, det är ju så kul att flytta in och skapa ett nytt hem!
    tack söta du!
    therre skrev 2008-01-08 19:27:08 följande:
    Vet inte om ni missade i gamla tråden (tack för de kommentarer där!)Här är en olivkrans Jag skickade över pengar till min kompis fick den stackaren åka o köpa den o ta den på tåget till Norrland för att jag skulle slippa betala frakt. Haha. Snälla vänner man har, va? Någon frågade om jag bundit den själv, nä Men hängt upp den själv o knytt rosett själv har jag
    åå vad fin!
  • MiaMariah

    Vet ni vad? Jag är så glad, har fått en stor beställning från en känd inredningsbutik ni alla härinne känner till *sjunger och dansar av glädje*


  • Mettan69
    MiaMariah skrev 2008-01-08 22:58:28 följande:
    Vet ni vad? Jag är så glad, har fått en stor beställning från en känd inredningsbutik ni alla härinne känner till *sjunger och dansar av glädje*
    Vad kul, grattis. Får man fråga vad det är för grejer?

    Tack alla för erat stöd. Känns skönt att veta att jag inte är helt du i huvudet eller ensam om en att ha en inredningstråkig man. Det blev ingen disskusion i går. Han hade väl lugnat sig lite men det var en märkbart tryckt stämning hela kvällen så det var väl kanske inte så trevligt. Ledsen Det är likt min man att inte prata utan protestera i det tysta och jag orkade inte ta upp diskussionen själv. Det är alltid jag som får föra disskusionerna hemma om det är några och han säger inte så mycket. Låter som vi har många dispyter men så är det inte alls. Väldigt lika annars. Prata allvar är inte hans starka sida.

    Den är dyr servisen, 2700kr så visst är det  mycket pengar. Generad Men för att försvara mig själv så skall min man åka till England i mars och kolla på fotboll (Liverpool). Han och en kompis har tippat i två år för att få ihop pengar men det räcker inte. Han får lägga ut ca 2000 kr till på resan och sen tillkommer fickpengarna. Jag har inte en enda gång protesterar mot det för det  är hans stora intresse. Tre gånger under våran tid tillsamman (7år) har jag köpt dyra saker, en symaskin, min teservis och nu denna julservis. Så jag kommer att stå på mig och behålla servisen.  Oskyldig
  • Hjorthan
    MiaMariah skrev 2008-01-08 22:58:28 följande:
    Vet ni vad? Jag är så glad, har fått en stor beställning från en känd inredningsbutik ni alla härinne känner till *sjunger och dansar av glädje*
    Åh vad roligt! JÄTTEGRATTIS! Det är du verkligen värd vännen!
  • Hjorthan

    Mettan - vad trist att stämningen blev som den blev igår kväll. Jag tycker faktiskt att du har helt rätt i hur du resonerar. Visst, det är mycket pengar, men när ni nu har råd, och maken dessutom ska iväg på saker som också kostar mycket pengar, då är ni ju kvitt liksom. Sen kan han ju få sura lite för att du inte sa något utan bara beställde. Det går väl förhoppningsvis över snart!

    Det är inte lätt när inte kommunikationen funkar riktigt. Så kan vi ha det här ibland också. Jag kan ha gått hela dagen och tänkt på något som vi kanske pratat om tidigare, funderat fram och tillbaka, och kanske blivit lite ledsen. Och när sen gubben kommer hem och undrar varför jag är ledsen, så kan jag bli lite tvär och säga att det inte är något alls. Knäppt va! För hur ska han kunna veta vad jag har gått och tänkt på under dagen. Vi är ju liksom inte lika, kvinnor är ju mer för att fundera och tänka, och vända och vrida på saker och ting. Och männen mer låter det rinna av dom och så har dom glömt det hela. I alla fall är min man så.

    Lite rädd är jag för att det ska bli så med min utlovade loppisdag. Nu sa maken det när jag var lite nere och behövde muntras upp. Sen glömmer han kanske det och när jag då påminner honom om det så tycker han kanske att det inte behövs längre, för nu är jag ju lite gladare. Förstår ni vad jag menar? Visst blir det knäppt ibland!!


  • Mettan69

    Det brukar gå över och han få gärna sura lite om han vill. Tycker han har rätt till det. Han blev ju faktiskt överraskad av mitt inköp och det var ju inte vilket inköp som helst.

    Ibland så måste man ju rensa luften hemma. Man har olika åsikter och det skall man få ha men ibland så måste man prata om det och det är min man jättedålig på. Jag kan ställa han en fråga och han svarar inte utan säger efter påtryckningar att han tänker. Ni kan ju förstå vilken livlig diskussion det blir då. Jag morrar och skäller och han sitter bara där och tiger. Vi har tack o lov sällan dispyter här hemma.

    Håll fast vid din loppisdag. Lovat är lovat och att du är lite gladare är ingen ursäkt. Då kan han ju inte göra dig glad nästa gång du är ledsen för då vet du ju att han inte menar det. Flört

  • Hjorthan

    Här har vi inte heller dispyter speciellt ofta. Vi tycker för det mesta lika faktiskt. Men visst, den här perioden då jag har haft värk och varit sjukskriven har vi nog haft lite hetsigare diskussioner än vanligt.

    Och jag tänker verkligen hålla fast vid min loppisdag. Även om den kanske får dröja till februari månad. Måste ju liksom få in pengar först. Fast jag har i alla fall fått reda på att FK har godkänt min sjukskrivning, så jag kommer att få min första utbetalning torsdag eller fredag. Blev jätteglad när handläggaren sa att utbetalningen var på gång, men jag blev inte lika glad när hon sa att de alltid gör brytningen den 20:e varje månad. Min utbetalning blir då från den 11:e till den 20:e december. 9 dagar! Det blir inte mycket pengar det. Men man får väl vara glad för det lilla. Resten kommer ju i slutet av januari istället.


  • tjenixen

    Åh, kan ni inte pigga upp mig med lite fina bilder eller nåt?? Sitter här med jordens förkylning och måste bli klar idag eller senast imorgon med en 10-sidors uppsats och bland annat samspel i förskolan. Känner inte alls för att skriva men det måste jag ju så jag blir klar med denna kurs och sen börja på nästa för att sedan i vår skriva den examinerande och hmm beryktade c-uppsatsen. huuuuu. (och samtidigt nu åker svärmor och svärfar till Thailand i 6 veckor så maken för sköta firman själv ovh jag måste ta bokföringen och hur vi hinner umgås och ha familj med på dygnets 24 h det vet i 17 hur det går ihop, men det går väl det med).

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.