• Svar på tråden Bara bröst i simhallen?
  • Grodan Soda

    Matheus mamma skrev 2008-01-10 16:38:25 följande:


    Jan H; Men tänk vad jobbigt för alla killar som faktiskt tänder på bröst, ska de tvingas gå med ofrivilligt stånd!
    Jaaaaaa, stackars alla de män som tänder på bröst! Vi kvinnor får se till att skyla oss och ta ansvar för vad männen får stånd av eller inte! Egentligen borde vi alla bada i stora shorts eftersom många (!) män tänder på en kvinnostjärt i tajta bikinitrosor!

    Du, det är MÄNNENS ansvar att hålla ordning på sin snopp. Att den reser sig är inte kvinnans problem/ansvar.
  • elektra1

    usch skulle inte vilja se bara bröst i badhuset.

    skulle inte vilja att min kille gick och badade där då.

    lika lite som han skulle vilja att jag gick och badade om killarna visade sina snoppar.
    tycker det är samma sak.

  • Lady Sylvana

    Matheus

    Jag tror inte att män är sådana, att de alltid får stånd när de får syn på ett par tuttar. Du kanske tror det och då måste jag säga att du har en tråkig manssyn.

  • Lady Sylvana

    Förstår inte hur man kan se könsorganen och bröst som samma sak, det är det inte.

  • elektra1
    Lady Sylvana skrev 2008-01-10 16:49:54 följande:
    Förstår inte hur man kan se könsorganen och bröst som samma sak, det är det inte.
    jag har alltid tyckt att det är ungefär det samma.
  • Matheus mamma
    danstina skrev 2008-01-10 16:48:43 följande:
    Matheus mamma skrev 2008-01-10 16:38:25 följande: Jaaaaaa, stackars alla de män som tänder på bröst! Vi kvinnor får se till att skyla oss och ta ansvar för vad männen får stånd av eller inte! Egentligen borde vi alla bada i stora shorts eftersom många (!) män tänder på en kvinnostjärt i tajta bikinitrosor!Du, det är MÄNNENS ansvar att hålla ordning på sin snopp. Att den reser sig är inte kvinnans problem/ansvar.
    Mäh, männen kan väl inte bestämma om snoppen reser sig eller inte! Det gör den ju vare sig man vill eller inte. Jag tror faktiskt att fler män skulle få stånd med bara bröst än som det är nu. Bara bröst är ju faktiskt lite mer än en rumpa i tajt bikinitrosa!
    Sarahs lyx och lantblogg
  • Jan H

    Det måste väl vara en frihet att göra som man vill... Tänk om någon förbjöd dig gå i kjol, ha urringat eller push up för att de tycker du väcker anstöt eller fördärvar deras barn. Menar på att killar och gubbar får stånd ofrivilligt när de ser dig...
    Kanske ska inte ens bikini skulle vara tillåten utan hel baddräkt med hög hals och långa ben.

    Du ser inget konstigt i det du gör men andra har synpunkter, skulle det kännas bra...


    Lorelei skrev 2008-01-10 16:42:04 följande:
    Jag tycker nog att man kan ha bikiniöverdel eller baddräkt på sig. Känns bara onödigt att bada toppless i badhus på något sätt. Sen har jag faktiskt svårt att se det som en jämställdhetsfråga. Det finns så mycket viktigare att jobba för i kampen om ett jämnställt samhälle. Varför hänga upp sig på rätten att få visa brösten? Men det är min uppfattning. Alla har ju rätt att tycka som de vill.
  • Matheus mamma
    Lady Sylvana skrev 2008-01-10 16:48:56 följande:
    MatheusJag tror inte att män är sådana, att de alltid får stånd när de får syn på ett par tuttar. Du kanske tror det och då måste jag säga att du har en tråkig manssyn.
    Oh my God vad du tolkar saker! När sa jag det?!!!
    Sarahs lyx och lantblogg
  • Grodan Soda

    Matheus mamma skrev 2008-01-10 16:52:57 följande:


    Mäh, männen kan väl inte bestämma om snoppen reser sig eller inte! Det gör den ju vare sig man vill eller inte.
    Om en man vet att han får stånd av ett par bara bröst så får han väl låta bli att titta då? Hur gör han när han är på stranden och någon solar topless? Sitter han där då med sitt stånd eller tar han aktivt ansvar och tittar bort?

    Poängen är att det inte är mitt problem som kvinna om en man får stånd eller inte.
  • Grodan Soda

    Matheus mamma skrev 2008-01-10 16:52:57 följande:


    Bara bröst är ju faktiskt lite mer än en rumpa i tajt bikinitrosa!
    Tycker du ja. Jag vet flera grabbar som tycker bröst är helt ointressant jämfört med en snygg bakdel.
Svar på tråden Bara bröst i simhallen?