• Scrapmom

    Trollen traskar vidare i träsket

    Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

    Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även www.scrappiz.com

    En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE!

    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.


  • Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket
  • bitte71

    Tjolahopp allihop!
    Oj oj oj, här är man borta från tråden några dagar pga att vi varit sjuka, snoriga och förkylda hela familjen nästan och vad finner man: jo, en diskussion som nästan platsar i amningshysteritrådarna eller sovmetodstrådarna här på Familjeliv

    Ja, jag har nog inte så mycket att tillföra diskussionen, för jag sökte inte till SA. Så det är allt jag har att säga om det

    Grattis alla som blivit publicerade eller vunnit eller blivit DT ! *ingen nämnd, ingen glömd eftersom jag varit borta några dagar och inte hunnit läsa igenom precis allt*

    Känns som att det är läge för en bloggrunda tror jag, för det är nog många som lagt ut nytt

    Och jag har också gjort det. ja, lagt ut lite nytt alltså! Välkommen in i bloggen!

    *springer ut på maratonrunda i bloggarna*


    blog.bahnhof.se/wb863562 maries scrap och såntblogg
  • Tjej 83
    pylle skrev 2008-02-12 21:45:43 följande:
    Du får tolka temat precis på ditt eget sätt, som jag har förstått Hanna. Så Hanna får rätta mig om jag har fel. Tjej 83 skrev 2008-02-12 21:23:55 följande:
    då går jag efter dig om de blir fel haha..
    ne då, får se om ja har tid först o främst. vill ha klart mitt rum först, hmm
    men ska nog hinna.. rolig tävlig iaf.
  • jakthustru

    någon som kan gissa vad frakten blir på en uppsättning thickers... såg att fnyzans butik har frakt mot vad man handlar och jag vill ha mycket, men har råd med lite och vita champagne e ett måste!!!

  • catnap

    Hey girlies!! Ser att ni har haft en del diskussioner i tråden medans jag varit frånvarande. Och så har ni glömt att prata om alla CHA-nyheter!! *ajajaj* Har ni spanat in Sassafras lass nya papper tex?? jag säger bara: Åååh så SÖTA!! Måste ha!!! Och Primas grejer? Och Elsie, KI memories och alla hääärliga glada färger! *gillar färger* Yummy yummy!!

  • Tjej 83

    vilken butik har 25%?
    scraprrom hade inte i webbutiken bara fysiska.
    men de va 1 elelr 2 butiker till?

  • Jen 82

    Scrapperiet hade 25% också ...

    Catnap: Det kommer mycke nytt godis i vår

    Ang disk. så tycker jag absolut att både SA och syrlig har all rätt att komma in och möte kritiken de fått här inne och jag tycker att det är bra att alla kommer till tals.

  • Tjej 83

    jen o catnap
    ja de va scrappertet men de va inte mö papper ja gillade, o de hade inga cs.? hmm
    o inga blommor o inga alfabeten. så nje skippar det där.
    får handla på stellas.se som vanligt de har allt

    tänkt se om ja kunde förvandla sambons gamla hylla till pappersförvaring? om ja ens får? mn de tror ja.
    så då måste den fyllas på hehe..

    men vill så klart, aom alla andra, handla superbilligt!

  • Marajjah
    ScrapAddicted skrev 2008-02-12 18:43:44 följande:
    Nu var det inte så att JAG valde - utan VI valde. Jag OCH mina övriga DT-tjejer. Vi är ett sammansvetsat gäng, med helt olika stilar. Vi är POSITIVA, glada och kreativa. Jag är inte kompis med någon utav de tre nyförvärven. Jag har träffat dem 2 ggr på ett ungefär... Så ni är HELT ute och cyklar. Kan förstå att man kan bli besviken, men detta som ni håller på med på ett öppet forum såhär....? Ja det fattar jag inte...
    ScrapAddicted skrev 2008-02-12 17:48:12 följande:
    Herregud, vad löjligt med avundsjuka kvinnor!!! Ska be att få tala om för er att vi var 7 stycker som röstade på exakt dessa tre - för att vi kände att de kompletterade resten utav gänget jättebra.Jag kan ärligt ta och säga till er tjejer, att era "spekulationer" rör mig inte ett DUGG! Men fattar ni inte att ni gör Linda, Fia och Karin ledsna genom att vara så himla otrevliga???Jag betackar mig för "ifrågasättningen" - tycker faktiskt att det är SÅ barnsligt, och SÅ typiskt avundsjukt kvinnsfolk... Herre GUD *s*Dessa tre tjere var BÄST - punkt slut. Tre andra var i närheten och de hade vi som reserv ifall dessa tre utav någon anledning inte ville acceptera kontraktet jag har med mina tjejer.Och alla ni andra - kämpa på - ni ska se att ni säkert hittar rätt så småningom.
    Måste bara få svara på detta inlägg. Har varit iväg hela kvällen så jag har inte följt med i diskussionen tidigare. Men, jag känner att jag måste få tycka igen eftersom jag är ifrågasatt också. 

    Jo, ifrågasätta måste man ju få göra utan att det ska klassas som att man är avundsjuk. Jag visste redan innan att jag inte skulle bli utvald, varför inte? Det bara är så! Men, bara därför är jag inte avundsjuk på någon. Jag vill bara föra en diskussion med "trådvännerna" här och den diskussionen rörde definitivt inte huruvida de tre utvalda var bättre eller sämre än någon annan (inte från min sida iaf). Smaken är ju som baken! Diskussionen rörde mer själva utnämnandet av tre, inte nära vänner, men ändå personer som på ett eller annat sätt, kände varandra lite och hade träffat dig någon gång. Att diskussionen handlade om att vi tyckte att det verkade riggat utifrån det jag skrev i meningen innan har inget att göra med om vi tycker att du valt rätt personer eller inte. Det har NI ju gjort - valt rätt personer alltså! NI valde de ni ville ha - vi diskuterade hur vi tyckte att det såg ut efteråt.

    Å kom ihåg att det är mycket som kan missuppfattas av saker som skrivs på Internet. Kroppsspråk och mimik försvinner och kvar blir bara kalla ord som ibland tolkas på ett sätt ibland på ett annat.

    Lycka till Jane med ditt nya DT.

    /Maria
  • jakthustru
    Marajjah skrev 2008-02-12 23:11:12 följande:
    Måste bara få svara på detta inlägg. Har varit iväg hela kvällen så jag har inte följt med i diskussionen tidigare. Men, jag känner att jag måste få tycka igen eftersom jag är ifrågasatt också. Jo, ifrågasätta måste man ju få göra utan att det ska klassas som att man är avundsjuk. Jag visste redan innan att jag inte skulle bli utvald, varför inte? Det bara är så! Men, bara därför är jag inte avundsjuk på någon. Jag vill bara föra en diskussion med "trådvännerna" här och den diskussionen rörde definitivt inte huruvida de tre utvalda var bättre eller sämre än någon annan (inte från min sida iaf). Smaken är ju som baken! Diskussionen rörde mer själva utnämnandet av tre, inte nära vänner, men ändå personer som på ett eller annat sätt, kände varandra lite och hade träffat dig någon gång. Att diskussionen handlade om att vi tyckte att det verkade riggat utifrån det jag skrev i meningen innan har inget att göra med om vi tycker att du valt rätt personer eller inte. Det har NI ju gjort - valt rätt personer alltså! NI valde de ni ville ha - vi diskuterade hur vi tyckte att det såg ut efteråt.Å kom ihåg att det är mycket som kan missuppfattas av saker som skrivs på Internet. Kroppsspråk och mimik försvinner och kvar blir bara kalla ord som ibland tolkas på ett sätt ibland på ett annat.Lycka till Jane med ditt nya DT./Maria
    Kunde inte sagt det bättre själv!
    Lycka till, vi ses i Löberöd
Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket