• Lou

    McLeods Döttrar

    McLeods Döttrar-tråd härmed öppnad

    ~ VÄLKOMNA! ~
    Här kan vi prata en massa om vad som händer i den australienska serien och om allt som rör den. Kanske vi ska hålla oss till det som händer i serien nu & låta spoilers vara från denna tråden? Om intresse finns kan vi ju alltid starta upp en likadan med just spoilers...

    Ordet är fritt!

  • Svar på tråden McLeods Döttrar
  • FarbroBarbro

    Vilken rolig tråd! Är lite periodare av serien, men missade ju naturligtvis när Claire dog men nu fick jag ju reda på det! Tack govänner! Har faktiskt tänkt skriva ett inlägg om det var nån som visste vad som hänt!

  • Amigos

    Hej jag kollar lite av och till på denna serie och tycker om den. Jag skulle vilja veta om Tess återigen fått vårdnanden om sin systerdotter Charlotte? Så nyfiken.

  • Lou

    Oh sorry.... är mitt upp i målning av vardagsrummet... men här kommer det:

    RESUMÉ TISDAG 21 JUNI2005

    Tess & Nick är på bröllopsresa. Under tiden skall alla fåren klippas och natyrligtvis krånglar det till sig. Stevie är ju bossen och vill klara av allt med glans under tiden Tess är borta. den nya tjejen (tappat namnet) erbjuder sig att borra hål för stolpar men Stevie säger nej då hon inte vet hur man hanskas med den. Men så fort S har försvunnit så tänker den nya tjejen; hur svårt kan det vara!? Sagt och gjort, hon hoppar upp i maskinen och börjar borra. Allt går bra till en början och hon är mäkta stolt. Dessv'rre så ser hon efter ett tag att hon borrat upp ngt Det visar sig vara telefonledningen och alla telefoner blir således stone dead. Hon erkänner inte utan åker till stan för att fösöka fixa till det genom att ringa till telefonbolaget & berätta vart felet är för att snabba på reparationen. En historia som skulle bli dyr. Samtidigt som hon gör brott i telekabeln så sitter Stevie på nätet och för över en stor summa pengar 10 000 Oz dollar och hon vet inte vart de tog vägen. Vid bensinmacken står en fårklippningslastbil till salu och efter att ha ringt banken och fått veta att hennes farmor satt in en summa pengar på kontot köper hon denna till en summa av 9000. Stolt som en tupp visar hon upp den för Stevie som är negativ till tingesten. De beslutar sig för att klippa fåren på varsitt håll. Det går emmelrtid snabbare med den nya tingesten och till slut anv de sig av den. Men, säg den lycka som varar, den går sönder! Men se Jodies kille fixar en reservdel och de kan fortsätta med klippningen som blir klar i tid. Stevie blir totalt vansinnig när hon får reda på vem som är den skyldige till telefonhaveriet ovh den nya tjejen får sina fiskar varma.
    Under tiden som Tess & Nick är på bröllopsresa skall de fixa till den stora sovrummet, dvs Claires gamla rum. Stevie ber Alex att hjälpa till att flytta alla saker från Tes rum in till det nya inkl. Nicks saker. Sagt och gjort.
    När han är klar och S frågar hur det gått svarar han att det är klart. När hon senare går upp möts hon av alla saker mitt i hallen. Han hade tagit ut allt men inte förmått sig att gå in i Claires gamla rum. Stevie förstår att de får göra något åt rummet och de målar & tapetserar och det blir riktigt fint.
    När telekabeln äntligen är fixad sitter S vid datorn igen och ska ta reda på vart pengarna tagit vägen men hon är inte så hemma på datorer och ser den mest som ett "otyg" svår att klura ut. Den nya tjejen frågar om hon kan hjälpa till men S tackar nej men ändrar sig snart och tackar för erbjudandet och låter den nya tjejen kolla. Simsalabim, pengaran var inte borta. Men.... de hade kommitin på den nya tjejens konto så de pengarna hon hade köpt maskinen för var alltså inte från hennes farmor
    Alex pappa köper maskinen av dem för 9500 så de tjänade på affären iaf
    När Tess & Nick kommer hem säger hon att hon alltid velat ha en sådan maskin men då var det försent, den var redan såld.
    Tess blev väldigt förtjust i deras nya sovrum.

    Jag tror det var allt.....

  • Cornette

    Tack igen Lou!
    Hur många avsnitt är det kvar innan uppehållet nu då?
    trevlig midsommar på er alla!

  • Setta

    Står på kanal5´s sida att det sista avsnittet sänds den 29/6 och att säsong 5 visas tidigast våren 2006... det e lååååååååååååååååååååångt dig

  • fia lottan

    Men det finns i alla fall en fortsättning! Jag trodde det var absolut sista avsnittet den 29/6! Men det är ju "bara" avsnitt 106...!! ha ha!

  • Lou

    Hej hopp - har alla sett gårdagens avsnitt (onsdag)? Det har inte jag - än. Skall spela in dagens avsnitt med. (Kan fixa resumé om ngn missar- hojta till) HUR ska jag hinna med att kolla när jag har fullt upp med att måla om vardagsrummet - jag måååste vara färdig ikväll för runt midnatt kommer samnbon hem & han har inte en susning om vad ja gör (Hoppas han gillar färgerna (jo pluralis, en fondvägg i mörk Kenya, dvs chokladbrun & restarande väggar går i en varm, krämig färg men ändå ljus ton, djup Kenya.

    Ha en alldeles föträffligt trevlig torsdag!

  • Cornette

    Lycka till med målningen Lou!
    Själv sitter jag på jobbet o tråkar o deppar, har ingen lust med ngt alls idag...

Svar på tråden McLeods Döttrar