• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Karina 80

    Hej på er!

    Här var det lugnt idag!

    Devania: Jo, det suger nog lite att de inte prioriterar unga och nya förmågor i kommunen framom gamla rävar som snart går i pension. Fick höra av många att "men du är ju så ung ännu, du hinner nog sedan". Men det är ju just när man är ung som man vill och orkar mera och VILL ha ett jobb där man kan förverkliga detta. Nåja, jag väntar och ser vad de bestämmer i Korsholm. Annars tar jag på vikariatet och så får vi vel börja "baka lite bullar i ugnen", så får jag vara hemma då sedan!!

    estevezz: GRATTIS till Arvid!!

    annamanna: Hoppas William hade en fin födelsedag, jag har helt glömt bort att gratta! Några bra tips på en 2års present?? Vi ska ju snart fira Antons 2års dag också!!

    iolanthe: Grattis till huset! Väntar med spänning att få se hur det ser ut snart

    Oj, vilka schlagerfan ni alla är!! Jag har inte alls hängt med och har aldrig varit speciellt intresserad av den sortens musiktävlingar. Fast jag annars är musikintresserad.

    Nä, nu ska jag gå och fixa lite mat till oss. Ha en bra dag!

  • estevezz

    ...och grattis miss G. såg på facebook att det e din dag i da å

  • Amelié77

    Tack estevezz! Tänkte först inte "håxa" varför du gratulerar mig Man glömmer liksom bort att man fyller år själv nu förtiden...
    Grattis till Arvid också!

    Iolanthe - Gratis till husköpet! Är det det där huset på gatan som har samma namn som dottern din? Vi vill också hitta ett hus NUUU! Eller bygga ett... Nån som vet nån tomt som är till salu, helt i Singsby eller Karperö (eller Jungsund eller Sundom eller Solf). Vi har inte sååå stor skillnad var vi bor egentligen.

    Ukrainas låt tycker jag inte är så jättebra som alla verkar tycka! Hörde Tomas Lundin på radion och han tippade att de skulle vinna...nästan så jag tycker Perrellis låt är bättre då om man ska jämföra de två. Men det beror kanske på att jag bara hört Ukrainas låt 2 ggr. Spännande blir det i alla fall. Men det blir säkert nån sån där helt otippad låt som vinner så man känner sig helt blåst och fattar noll...brukar ju vara så nu för tiden.

  • mjauen

    Jag förstår inte heller varför alla tycker att Ukrainas låt är så bra. Fast alla kan ju inte tycka lika heller...
    Jag tyckte faktist om Lordis vinnarlåt! Men redan nästa dag spelade de sönder den på radion.

    Grattis iolanthe till husköpet!

  • Devania

    Grattis till Arvid och MissGoldie!:)

    Paris2006: Alltså jag ska skriva kanden nu. Sen får jag se om jag går till magister eller inte. Tror inte det, är ändå samma lön i stort sett... Om jag går till magister tror jag att jag går till spec.lärare istället. Men det får bli om några år, vill jobba lite emellan...

    Idag ska vi på 2-årskalas, ska bli skojigt.

    Ha en bra dag!

  • iolanthe

    Grattis till både Arvid och MissGoldie!!!

    MG, just det huset är det, och nr 1 t.o.m.

    Men bilder dröjer det nog innan ni får se, det är ju bort från nätet nu, och jag kan nog inte riktigt åka dit och fotografera och lägga ut nån annans hus på nätet.

  • Amelié77

    Förstår att ni inte kunde låta bli att köpa huset då, Iolanthe!
    Måste ni renovera nå eller är det i bra skick?

  • iolanthe

    Nä, jag måste ju bara ha det . Och gångavstånd till mommo och moffa och till kusinerna är ju inte heller så illa.

    Huset är i jättebra skick, det är ju byggt 2006. Enda är ju då att det kan vara märken i tapeterna efter tavlor och sånt, men vi får väl hänga våra tavlor på samma ställen eller nåt. För det är känns ju lite onödigt att tapetsera om nåt som är nytt från förr.

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9