• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • iolanthe

    Karina 80,

    Ungefär, det kan gå bra, men också inte, men det märker man efteråt .

    Jag tyckte inte det var svamligt alls, för ingen kan ju säga på förhand hur det blir. Nu skulle jag inte beskriva henne som varken ängslig eller blyg och det går jättebra när vi har varit på nån resa och så. Men nog tar det ju lite längre innan hon somnar och hon är ledsnare om hon vaknar på natten. Men då är ju allting nytt, nu kommer ju alla våra saker och möbler att vara där.

  • iolanthe

    Och så är ju chansen stor att jag gärna är hemma och fixar och ordnar en månad också innan jag börjar jobba. Och då är ju ida en jättebra ursäkt.

  • Karina 80

    iolanthe: Skiiiit snyggt hus alltså!! Öppet, ljust och mysigt, helt i min stil också! Väldigt nyfiken på vad ni måste betala...men jag förstår om du inte vill berätta. Har själv varit i samma situation när vi köpte hus för 1år sedan. Men du får ju inboxa om du vill. Du behöver inte oroa dej för att vi skulle bjuda på det, fast jag gillade det, vi har det SÅ bra här!!

  • Amelié77

    Jag tycker också huset är fint! Behövs verkligen inte renoveras alls. Men vi bjuder nog inte heller över er , tycker det är lite för litet. Jag skulle vilja ha 1 eller 2 sovrum till. Jag vill ha ett scraprum och gärna ett litet rum som walk-in closet i mitt blivande hus. Men annars var det perfekt! Ni kommer säkert att trivas där.

  • iolanthe

    Roligt att ni gillar det . Men behåller nog priset för oss själva. Vi har också varit fundersamma över att det inte är så stort, ett sovrum till skulle vi nog gärna ha också. Men, men, nu blev det inte så. Får ju hoppas att vi inte får tvillingar bara, då blir det trångt.

  • Samaste

    Nytt och fräscht och verkar vara en passligt stor tomt. Jag blev glad att se att ni köpte huset trots att det fanns terracotta soffor i det Vi har också terracottafärgade soffor som jag har hatat i 7 år och är rädd att vissa, som inte vet vad man ska titta på i ett hus, inte vill köpa vårt för att sofforna är så fula... har hört att vissa reagerar på sånt.

    Oj nej, den där finlandssvenska Fri-låten var ju hemsk! Det var väl den där gröna Janina Anderssons karl som sjöng i bandet. Vi var samtidigt som dom på Mallorca en gång i slutet på 80-talet. Får man kändisbongarpoäng för det mån tro?

  • Devania

    iolanthe: Vad konstigt med dom nuvarande ägarna.. Samma var det nu när vi skulle köpa lya, mäklaren sa att de bygger hus så därför ska de sälja, men så var det inte alls sen när vi träffade dom!:S De ville bara ha en femrummare, men inte bygger de hus inte...
    Mysigt hus ni hittat iaf.

  • annamanna

    iolanthe,

    jättefnt hus! fast åt oss hade det varit för litet redan...

    MissGoldie och Arvid, stort grattis!!

    Karina80: tja, tips på present.. av oss fick han iaf en traktor med grävskopa.. Én uppskattad present, verkar det som!
    www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi&sivu=37060.htm&ryhma=5&kategoria=166&SID=307861328018545932632

    vet inte om länken fungerar.. om inte, så finns den på Biltema under "pelit, leikit".

  • ms17

    iolanthe, huset ser jättefint ut... vi lär ju inte heller bjuda över er eftersom vi redan byggt hus för flera år sen Möblerna deras var liiite gräsliga men dem tar de ju förhoppningsvis med sig

    Stort grattis till alla som fyller år idag!

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9