• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Lindilididda

    escorpito: det var just i Barkarby på Stockholm Quality Outlet ja brände mest pengar!! Hitta tex. en sån vi vindjacka på POP för 350kr! Och 3 par Vagabond skor åt migsjälv för 790kr!!

    Det var en toppenresa!

  • annamanna

    grattis tandtrollet!! hoppas ni mår bra!

    angående min laptop..idag går det att skratta åt det hela, men tyvärr blir det service på den iaf.. och det hade inte varit hela världen om det hade varit en hemdator, men då det är firmans.. håhå. nå, en snäll kille lovade att han skulle försöka fixa den idag,så få se då vad det blir å kosta..

  • Catsy

    Det är härligt att bo på landet! Håller helt med Escorpito! Vill nån flytta hit "bakom takana" , så har vi en extra tomt här i Vörå!

  • Lindilididda

    Devania: det är som en liten "by" med en massa butiker, mest märkes (inredning och kläder). Tex Polarn o. Pyret, Mexx, Timberland, Vagabond, Ecco, Linum, Filippa K, Björn Borg, Diesel m.m.m.m. Kanske runt en 30-40 butiker?! Häääärlitt ställe! Där bränns pengarna fort, kan jag säga!!

    De säljer alltså sånt som inte är tex. säsong, allt billigare än butikspris..en outlet

    Det är en bit från centrum av Sthlm, tar inte länge med tåget..

  • Pyzzlan

    GRATTIS Tandrollet om du läser detta!!! Hoppas lillkillen mår bra (och du med förstås)!

    Vi har varit till VCS på hörselkontroll idag och det gick så bra. Det var önskvärt att barnet skulle sova under undersökningen. Som ni säkert vet så sover inte ettåringar på beställning men jag ammade Oskar och så somnade han snällt. Undersökningen gick alltså problemfritt och lagom till vi skulle in till överläkaren så vaknade han. Inne hos läkaren bara skrattade han och flirtade in sig med sköterskan (hmmm, han är bara ett år ännu!) och läkaren sa att såhär glada brukar hans patienter inte vara.

    Det bästa var ändå att resultaten var helt ok, så han verkar ha helt normal hörsel

    Vill ännu klargöra att mitt ställningstagande inte är att något ställe är "bakom takana". Jag har bott i en pytteliten by i England (och tro mig jag kände ingen där) men trivdes jättebra förutom att jag saknade havet. Så jag anser att min rädsla för att lämna havet är befogad - för mig!

    Jag pendlar ca 15 minuter till jobbet idag och mycket mera tid än så är jag inte villig att sätta på resandet. Den tiden är ju bort från familjen. Därför är läget viktigt tycker jag i förhållande till var man har sina arbetsplatser.

    Räknar man sedan avståndet till centrum i tid tar det säkert längre att komma in till centrum från Västervik än det tar t ex från Toby där det bara är att lägga sig på motorvägen och gasa in i 120 km/h.

  • annamanna

    man kan faktiskt bo i Lappfjärd/Lålby oxå Det om nåt borde väl va "bakom takana"

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9