• Andaloal

    Folk gör sig lustiga över sjungande DS på youtube. Läs kommentarer.

    Har inte folk bättre för sig än att sitta och skriva elakheter om en med DS som sjunger. Vilka fula kommentarer liksom... undrar om dom skulle våga vara lika fräcka och säga dom öga mot öga och man undrar vem som har minst förstånd när man läser alla spydigheter. Man blir ju både arg och ledsen. DSmänniskor må vara annolrunda oss friska men knappast att dom skulle sätta sig och vara elaka medvetet. Usch för er som skriver och gör er roliga över sjuka och annorlunda människor. Det är ni som har en störning och ingen annan.


    ">


    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Svar på tråden Folk gör sig lustiga över sjungande DS på youtube. Läs kommentarer.
  • Fluppa

    Men hallå, jag har ingen humor...tyckte inte det var roligt eller bra eller dåligt...Jag tyckte inget alls..


  • TheDyingBride
    Andaloal skrev 2008-09-19 20:35:01 följande:
    Det är inte det tråden handlar om. Utan att man kan skriva kommentarer som I HATE MONGOS osv. Det är ju sjukt elakt.  Jag ville inte veta huruvida hon uppträder bra eller inte. Det finns många friska artister som är sämre än det där.  Utan det jag ville ha fram är att hur elaka folk är i sina kommentarer om en "sjuk" männsika ,det och ingenting annat.
    Man är inte "sjuk" för att man har DS.

    Men men..

    Tyckte iaf hon var sjukt rolig.
    Och det har ingenting med att hon är född med ds att göra, hon hade varit sjukt rolig ändå.
  • Andaloal
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-09-19 20:36:25 följande:
    Raka Pungen skrev 2008-09-19 20:28:21 följande: Att våga stå på en scen framför folk som dömer människor är jäkligt duktig om man dessutom har DS. Sedan tyckte jag inte hon lät så illa heller, kan lova att jag hade låtit värre därför är hon duktig i mina ögon.
    Ja precis.
    Hon var modig.

    Och som sagt jag har hört värre bland "normalt folk"
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andaloal
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:37:32 följande:
    Man är inte "sjuk" för att man har DS. Men men..Tyckte iaf hon var sjukt rolig. Och det har ingenting med att hon är född med ds att göra, hon hade varit sjukt rolig ändå.
    Därav mina " "
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • cammily

    jag tycker att dom får skylla sig själva som lägger ut denna film där. vad hade de räknat med?? att alla ska tycka att de e gulligt??

  • TheDyingBride
    Andaloal skrev 2008-09-19 20:38:40 följande:
    Därav mina " "
    Men ordet "sjuk" användes fortfarande och det är ett ord jag har väldigt svårt för när man pratar om människor med någon form av utvecklingsstörning, jag hör det gaaaanska ofta.

    Men men, det var inte det saken handlade om.
  • TheDyingBride
    cammily skrev 2008-09-19 20:39:57 följande:
    jag tycker att dom får skylla sig själva som lägger ut denna film där. vad hade de räknat med?? att alla ska tycka att de e gulligt??
    Men det är ju knappast tjejen som sjunger som lagt ut den?
  • Andaloal
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:41:38 följande:
    Men ordet "sjuk" användes fortfarande och det är ett ord jag har väldigt svårt för när man pratar om människor med någon form av utvecklingsstörning, jag hör det gaaaanska ofta.Men men, det var inte det saken handlade om.
    Jag hade så svårt att finna rätt ord i min irritation. Så det må va. Jag har inte skrivit något nevärdernade iallafall med mina " "
    Klart jag vet att hon inte är "sjuk" i den bemärkelsen som man är när man brutit ett ben.
    Men en sak är dock säker. Jag gör mig inte lustiga över dom.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • cammily

    nä men troligen inte vem som helst heller?? eller jag skulle inte låta vem som helst filma min dotter å lägga ut de utan att anmäla det

  • LadyB

    Ja somsagt,alla är modiga som vågar sig upp på scenen o sjunga....men jag skrattar åt alla som sjunger inte sååå jättebra...men det e fel o säga så som de har gjort. DS elelr inte DS

Svar på tråden Folk gör sig lustiga över sjungande DS på youtube. Läs kommentarer.