• Anke

    2-3årstrotset Stödgrupp

    Välkommen till stödgruppen för föräldrar med barn som är inne i trotsåldern.

    Här kan vi skrika ut lite, och ventilera tankar. Man kan be om tips och råd om man vill, men främst är det till för att få ur sig sin frustration.

    Välkomna


    ♥Nora 060810♥Bf 090503♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 09:18
    Ett bra citat

    Barnet vill mycket, vill inget och vet inte vad det vill och handlar därefter.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-22 19:30
    Ny tråd; www.familjeliv.se/Forum-3-168/m40600467.html
  • Svar på tråden 2-3årstrotset Stödgrupp
  • skruttis11
    Snarkofagen skrev 2008-11-13 11:10:29 följande:
    Åh, vilken bra tråd! *favoritar och läser ikapp någon annan dag*HÄR kommer jag och mitt nej-monster att känna oss hemma!
    välkommen hit
    evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
  • isss

    I går morse fick min snart treåriga dotter gå ut på altanen naken... Hon vägrade att klä på sig och efter lite lirk så sa jag att då får du gå till dagis naken, men först får du gå ut och känna om du tycker att det blir bra så. Jättekul tyckte hon! Det tog inte många sekunder innan hon ville in och klä på sig! Nu var det typ tre plusgrader ute och tillfället bjöd på att det gick att göra så. Funkade denna gång och jag behövde bara påminna henne om att hon frös igår när jag skulle klä henne idag. Självklart hade jag inte släppt ut henne i 20 minus! Men dessa onödiga fighter gör en TRÖTT!

  • emmsan123

    Det där med att inte bråka emot när de sätter igång, det är verkligen effektivt! Men det kan vara i de lägena som sonen "spottar" eller snarare gör pruttljud/räcker ut tungan (fattar ni?). För att provocera då alltså, för att få en reaktion. Tyvärr brukar det inte funka att vänta ut honom, men man kan ju vänta och få ett lite bättre tillfälle. Detta att säga att "då går jag till dagis själv då" funkar klockrent på honom! Men bara just till dagis, till andra ställen är det inte lika intressant

    Jag har också kört med liknande, att det är kallt ute, men då har han haft vanliga kläder, men inte ytterkläderna.

  • mammalove77

    "kul" att läsa om andra små trots-monster. Tycker bara att min son är så tidig med att trotsa med så mkt. han är bara 2, men kan mkt väl säga att han inte vill äta, klä på sig, gå till dagis..eller vad det nu kan vara just då.

  • vickis75
    mammalove77 skrev 2008-11-13 12:56:35 följande:
    "kul" att läsa om andra små trots-monster. Tycker bara att min son är så tidig med att trotsa med så mkt. han är bara 2, men kan mkt väl säga att han inte vill äta, klä på sig, gå till dagis..eller vad det nu kan vara just då.
    Hannah började vid typ 1½ och sedan har det bara fortsatt...  Väldigt olika det där från barn till barn tycker jag.
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår.
  • mammalove77
    vickis75 skrev 2008-11-13 12:58:01 följande:
    Hannah började vid typ 1½ och sedan har det bara fortsatt...  Väldigt olika det där från barn till barn tycker jag.
    Då är vi inte ensamma iaf. Ja..det är nog väldigt individuellt...
  • Angelicat

    de så skönt att läsa att man inte är ensam om att ha de jobbigt ibland, min dotter på snart tre år gör mig galen ibland:S...de knövlar när man ska ha ytte kläder osv...Men de snart över hoppas jag:D

  • Angelicat

    de så skönt att läsa att man inte är ensam om att ha de jobbigt ibland, min dotter på snart tre år gör mig galen ibland:S...de knövlar när man ska ha ytte kläder osv...Men de snart över hoppas jag:D

  • AnnikaS

    Tack och lov att jag hittade denna tråden :):)
    Känns skönt att man inte är själv.

    Kan kanske få ett bra tips på hur man får på en bångstyrig 2 åring overallen när vi skall gå från dagis ? En kamp varje dag, dit inga problem, men hem allt från 10-20 min innan den är på och man är därifrån. Kan säga att det är ingen kul historia när man kommer från jobb.

    TACK

  • Anke
    isss skrev 2008-11-13 11:23:51 följande:
    I går morse fick min snart treåriga dotter gå ut på altanen naken... Hon vägrade att klä på sig och efter lite lirk så sa jag att då får du gå till dagis naken, men först får du gå ut och känna om du tycker att det blir bra så. Jättekul tyckte hon! Det tog inte många sekunder innan hon ville in och klä på sig! Nu var det typ tre plusgrader ute och tillfället bjöd på att det gick att göra så. Funkade denna gång och jag behövde bara påminna henne om att hon frös igår när jag skulle klä henne idag. Självklart hade jag inte släppt ut henne i 20 minus! Men dessa onödiga fighter gör en TRÖTT!
    jag gjorde samma sak med dottern, tog henne till balkongdörren och öppnade den, vid 8plusgrader, och hon höll med om att det var kallt och att man måste ha kläder på sig. men lik förbaskat vägrade hon ändå klä på sig.
    ¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Pricken Bf 090503¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
Svar på tråden 2-3årstrotset Stödgrupp