• Skrutteruttan

    Me&i-tråden nr 9

    Startar nu en ny me& eftersom den andra stängs ner om några dagar...Här diskuterar vi underbara kläder, erfarenheter av me & i och förstås annat vi vill ha svar på och funderar över Glad.
    Me & i ´s hemsida har du här:

    www.meandi.se

    Regler från familjeliv:

    OBS! I tråden är det inte tillåtet att posta någon form av annons, varken direkta eller indirekta, varken köpes, säljes eller bytes.

    Allt detta räknas som reklam och ger en varning samt att tråden riskerar att stängas!

    Länk till bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m35971465.html


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:37
    Sluttråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m38896367.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:40
    ...Och nya bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38896802.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 09:43
    För att förtydliga reglerna från familjeliv:

    "Raka svar på direkta frågor är tillåtna. Tex lagerstatus, priser, hur man går tillväga för att kontakta en lokal säljare etc. Däremot får säljarna inte smyga in erbjudanden, framställa produkterna i positiv dager eller ens berätta vad de själva använder ur sortimentet.

    Att flagga för att en rea eller nytt sortiment är i antågande är reklam om inte någon i tråden har efterfrågat ett startdatum, för att ta ett exempel mellan svar på fråga och reklam.

    Det här gäller alla säljare (barnkläder, kosmetika, husgeråd, etc) som hänger på sajten privat."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-07 05:54
    Hemliga plagg-tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m41156660.html

    Slut-tråden:

    beta.familjeliv.se/Forum-5-88/m41156426.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 17:22
    Ny version av sluttråden:

    familjeliv.se/Forum-5-88/m41156426.html
  • Svar på tråden Me&i-tråden nr 9
  • Coca cola light

    Har kikat in kollektionen nu och oj, vad massa fint till killar men inte alls lika mycket till tjejer. Det fanns inte en enda tshirt som jag skulle lägga pengar på till min tjej.

    Som tur är för min plånbok gillar jag absolut inte kaninerna. Jag har världens kaninfobi och jag bara ryser när jag ser de läskiga kaninerna på kläderna.

  • Selmas

    Ja så är man tillbaka som bara shoppare numera efter 3 säsonger som säljare...

    Blev storkund direkt & shoppade oxå städrocken för den va supersnygg på.
    Köpte även storblomma omlott till mig
    maken & sonen fick matchande kallingar samt mest en massa t-shirtar med traktorer, grävmaskiner & verktyg till sonen Båda fick även de lime frottébyxorna & dottern fick pussgroda, storblomma & kalasklänning.
    Mer kommer givetvis i nästa beställningsomgång... Bokade in en ny träff den 4 april dessutom.
    Lyckliga den som är min säljare eller hur

  • Safari
    Coca cola light skrev 2009-01-31 21:32:48 följande:
    Har kikat in kollektionen nu och oj, vad massa fint till killar men inte alls lika mycket till tjejer. Det fanns inte en enda tshirt som jag skulle lägga pengar på till min tjej. Som tur är för min plånbok gillar jag absolut inte kaninerna. Jag har världens kaninfobi och jag bara ryser när jag ser de läskiga kaninerna på kläderna.
    Samma här. Min dotter ville inte ha någon t-shirt i år. De var väldigt "killiga" i år, men det gör ingenting. Blir mer åt sonen
  • Raihana

    Ok , nu kommer dagens shopping som plåster på såren för uteblivna gäster!

    Bobo snart 5 år:
    Verktyg, F1 svart, F1 vit, kaniner orange, svettisjacka cerise, svettisjacka turkos, traktor off-white, bas t-shirt turkos, bas t-shirt orange, traktor marin, grävskopa brun,
    grävskopa turkos, pussgrodor.
    Frottebyxor alla färger & krokodilkalsonger. Och fotbollsbyxa från rean.

    Titti 3 1/2 år:
    Verktyg, F1-svart, traktor off-white, grävskopa turkos, svettisjacka turkos, svettisjacka cerise, kaniner brun, bas t-shirt orange.
    Kalasklänning, frottétunika kanin, sputnik tunika, medaljongklänning, rosa frotteklänning, storblommaklänning & pussgrodor klänning.
    Frottebyxor alla färger, orange pricktights, sputnik tights, medaljongkjol, svettiskjol cerise, krokodilkalsonger & rosa pricktights från rean.

    Fia snart 1 år:
    Pussgrodor t-shirt, kaniner brun, grävskopa brun, verktyg & F1-svart, svettisjacka bägge färger.
    Pussgrodorklänning, Medaljongklänning, kalastunika, rosa frottétunika & sputnik tunika.
    Frottebyxor alla fäger, orange prickiga tights, sputnik tights & rosa pricktights från rean.
    Filt, frotteoverall kanin, kaninbody, prickbody och lejonoverall.

    2 kaninscarves
    1 medaljong, 1 F1 & 1 kalasscarves. Tänkte sy av dom på mitten så får ju varje tjej en varsin 3kants scarve.=)
    Apstrumpor till alla 3. Kaninstrumpor till lillan.

    Och till sist, hör å häpna: en medaljongtunika mamma till mig!
    Slutade på 14895:-.

  • annie dark

    Vi ska bara ha grodklänningen och bäbisoverallen med lejon, det enda jag gillade, ingen tischa som föll oss i smaken tyvärr.
    Verkar det snålt att handla så lite när man är värdinna?

    I fotalbumet finns en pappa med t-shirt men det finns ingen på klädkartan, konstigt! Den skulle vara snygg på sambon.

  • 1 och 1 är 3
    Raihana skrev 2009-01-31 21:41:58 följande:
    Ok , nu kommer dagens shopping som plåster på såren för uteblivna gäster!Bobo snart 5 år:Verktyg, F1 svart, F1 vit, kaniner orange, svettisjacka cerise, svettisjacka turkos, traktor off-white, bas t-shirt turkos, bas t-shirt orange, traktor marin, grävskopa brun,grävskopa turkos, pussgrodor.Frottebyxor alla färger & krokodilkalsonger. Och fotbollsbyxa från rean.Titti 3 1/2 år:Verktyg, F1-svart, traktor off-white, grävskopa turkos, svettisjacka turkos, svettisjacka cerise, kaniner brun, bas t-shirt orange.Kalasklänning, frottétunika kanin, sputnik tunika, medaljongklänning, rosa frotteklänning, storblommaklänning & pussgrodor klänning.Frottebyxor alla färger, orange pricktights, sputnik tights, medaljongkjol, svettiskjol cerise, krokodilkalsonger & rosa pricktights från rean.Fia snart 1 år:Pussgrodor t-shirt, kaniner brun, grävskopa brun, verktyg & F1-svart, svettisjacka bägge färger.Pussgrodorklänning, Medaljongklänning, kalastunika, rosa frottétunika & sputnik tunika.Frottebyxor alla fäger, orange prickiga tights, sputnik tights & rosa pricktights från rean.Filt, frotteoverall kanin, kaninbody, prickbody och lejonoverall.2 kaninscarves1 medaljong, 1 F1 & 1 kalasscarves. Tänkte sy av dom på mitten så får ju varje tjej en varsin 3kants scarve.=)Apstrumpor till alla 3. Kaninstrumpor till lillan.Och till sist, hör å häpna: en medaljongtunika mamma till mig!Slutade på 14895:-.
    Gud vilken lycklig säljare du måste ha!!!
    080826 - Puma Teolin
  • Raihana

    Safari skrev 2009-01-31 21:39:10 följande:


    Samma här. Min dotter ville inte ha någon t-shirt i år. De var väldigt "killiga" i år, men det gör ingenting. Blir mer åt sonen
    Min tjej var tvärtemot. Hon skulle ha verktyg för å vara Wilma i Byggare Bob, F1-tröjan för pappa tittar på Formel1. Hon brukar annars bara vilja ha rosa/lila om hon får välja själv.
  • Raihana

    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-31 21:44:03 följande:


    Gud vilken lycklig säljare du måste ha!!!
    Jovars!
  • Pochahontas
    annie dark skrev 2009-01-31 21:42:29 följande:
    Vi ska bara ha grodklänningen och bäbisoverallen med lejon, det enda jag gillade, ingen tischa som föll oss i smaken tyvärr. Verkar det snålt att handla så lite när man är värdinna? I fotalbumet finns en pappa med t-shirt men det finns ingen på klädkartan, konstigt! Den skulle vara snygg på sambon.
    Jag vill också ha pappatröjan! Var sjutton hittar man den?
    Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
Svar på tråden Me&i-tråden nr 9