• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • fru fogeby

    jag är sugen på att göra lite nya kläder till julafton..en tunika till mig, klänning till dottern och kjorta till sonen..finns det nånstans på nätet som har bra tyger för det?


    Tygbindeberoende!
  • Godingmamma

    Indra2: Jag frågade dom jag köpte min CoverPro av ifall jag kunde vända mig till dom med eventuella garantifrågor på en Janome-maskin inköpt i Kalmar, min vanliga maskin, och det gick tydligen bra. Att du inte kan gå till lokala butiken med en englandsköpt maskin kan man ju förstå men det kan hända att det går bra med en från svensk nätbutik!

  • Snoddas Snoddas

    Småkottarna skrev 2008-12-11 21:26:18 följande:


    Funkar inte blogglistan i första inlägget?
    Nej tyvärr! Den blev borttagen för ett tag sedan!
  • Indratvillingmamma

    Godingmamma skrev 2008-12-11 22:10:36 följande:


    Indra2: Jag frågade dom jag köpte min CoverPro av ifall jag kunde vända mig till dom med eventuella garantifrågor på en Janome-maskin inköpt i Kalmar, min vanliga maskin, och det gick tydligen bra. Att du inte kan gå till lokala butiken med en englandsköpt maskin kan man ju förstå men det kan hända att det går bra med en från svensk nätbutik!
    Aha, ja det kanske man kan göra förstås.
  • Småkottarna

    Snoddas Snoddas skrev 2008-12-11 22:22:52 följande:


    Småkottarna skrev 2008-12-11 21:26:18 följande:
    Nej tyvärr! Den blev borttagen för ett tag sedan!
    Jahaa, då var det inte så konstigt.
  • AMDA

    Småkottarna skrev 2008-12-11 22:49:57 följande:


    Snoddas Snoddas skrev 2008-12-11 22:22:52 följande:
    Jahaa, då var det inte så konstigt.
    det finns en bra blogg lista på sytokig
  • Cirrus
    Tygtiiger skrev 2008-12-11 16:35:03 följande:
    julröd tråd!!så, nu hamnade den i favoriternaVilken rosa mudd (av hilcos) är snyggast ihop med rött, rosa eller cerise? Svårt att avgöra på nätet.
    cerise!
  • Cirrus
    Tygtiiger skrev 2008-12-11 18:09:00 följande:
    Hur skulle ni på bästa sätt sy en spökhuva?Sonen ska vara spöke på kalas på söndag. Jag har sytt själva dräkten - en gigantisk raglantshirt helt enkelt - och nu ska jag sy huvan. Han vill helst ha med hål för ögonen och det har jag nekat, jag tycker att ansiktet ska vara fritt, tänkte mig luvan i lakansväv och mudd kring ansiktet. Vad tror ni blir bäst? Typ väpnarluva eller kukluxklanluva?
    Jag skulle nog sy väpnarluva själv.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)