• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Tiro

    Jag är bara lite nyfiken. Ni som har "PIF":at, vad har ni då gjort? Jag hade tyckt det var roligt men är alldelse för feg...

  • PajaS

    Hej tjejer! Jag skulle bli jääätteglad ifall någon/några av er skulla vilja hjälpa mig med ett mått!

    Vad jag skulle vilja veta är: Längd på ditt barn från ARMHÅLA TILL FOT!?

    Lägg gärna till ålder samt ungefärlig storlek barnet har.

    Jag skulle bli dunderglad ifall ni ville hjälpa mig med detta, sitter och knåpar på mönster i olika storlekar!

    Inboxa gärna!

  • fru fogeby

    idag har jag varit å köpt velour till sonens byxor så ikväll blir det till att premiärsy bebiskläder
    fick bli en turkos färg med svarta muddar..


    Tygbindeberoende!
  • AMDA

    Lallan skrev 2008-12-12 14:31:18 följande:


    Hmmm, jag som inte skulle köpa mer tyg på ett tag  Såg i en blogg att det vaxade landskapstyget hade kommit så då bidde det ett samtal till jofotex med en beställning på både det ena och det andra. AMDA: Apropå mina dumma frågor om undertråd till broderierna så upptäckte jag häromdan att jag tom fått med en hel rulle med undertråd  Köpte tråd igår så i helgen ska det bli premiär på riktigt. Har en ide till present åt en nyföding som jag tror kan bli riktigt bra
    Hihi när jag fick hem min maskin så hade jag så brottom att testa broderienheten så jag packade bara upp det o körde igång...sen upptäckte jag att om jag letat lite längre ner i kartongen hade det funnits ett helt start kit med trådar och underlägg hihi
    Innan du broderar på det du ska ge i present...kör en test på ett likadant tyg så du vet att det blir bra....för ett broderi kan bli väldigt olikaberoende på tyget man broderar på.
  • Armine

    Äntligen har jag fått min overlock servad, men han ade inte trätt den så nu lär jag väl få spunk innan jag klarat av det. Som ni förstår är det första gången jag ska göra det.

  • Armine

    Ibland är man blind, när jag väl tog av skyddet var den redan trädd, så jag har provat på en spillbit. Är helt lyrisk, den kommer att underlätta så mycket när jag syr mina påsar.

    Passade på att klappa på en viking diamond och den andra nya broderimaskinen (minns inte namnet på den) när jag hämtade OL:en. Det kliar otroligt mycket i fingrarna.

  • fru fogeby

    äh, jag får sy på egen hand känns det som.. mina inlägg ignoreras bara ändå..trist när det är en tråd med "sluten krets"


    Tygbindeberoende!
  • Elof och Dagny

    Skulle bli jättetacksam om någon vill hjälpa mig med två mått!!???

    1. Mått på ett par muddisar (eller andra byxor) i stl 98. Från skrev till fot samt från midja till skrev...

    2. Mått på byxor för 3-åring (104?). Midjebredd, från skrev till fot samt från midja till skrev.

    Skulle bli jätteglad för svar då jag sitter å knopar på julklappar men inte har något mönster att jämföra med...


    *Kira 070516 & bf april-09*
  • mian71

    mian71 skrev 2008-12-11 23:21:17 följande:


    Vem är det som har sytt såna där halsdukar som är som en tub, som man kan dra upp över huvudet? Skulle vilja ha lite mått för att kunna göra en sån till min Stora.
    [/citat]

    Upprepar min fråga Är det någon som vet var jag kan hitta en beskrivning eller kanske en bild på en sån halsduk?

    fru fogeby skrev 2008-12-12 20:30:47 följande:
    [citat]
    äh, jag får sy på egen hand känns det som.. mina inlägg ignoreras bara ändå..trist när det är en tråd med "sluten krets"
    Nästan alla i den här tråden upprepar sin fråga då och då eftersom det vanligen är ganska högt tempo här. De försvinner i det allmänna bruset. Ta det inte personligt, utan fråga igen! Så brukar jag göra i alla fall. Ang. festtyger så är jag dålig på sånt, men i första inlägget i den här tråden hittar du länkar till en helt hög med företag som säljer tyg. Lycka till i tygletandet och med velourmuddisarna!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)