• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Sandra G

    Ok, så då kan jag minska det med så mycket ändå ner så att jag får storlek 68?


    Småkottarna skrev 2008-12-13 17:15:34 följande:
    Sandra G skrev 2008-12-13 13:33:57 följande: 4 cm på längden och 2 cm på bredden brukar vara ganska lagom i skillnad va?
  • Lallan

    Bra! Då kan jag förtvätta den samtidigt som bomullstyget så blir den tvättbar i 60 grader, perfekt

  • Småkottarna

    Sandra G skrev 2008-12-13 17:34:12 följande:


    Ok, så då kan jag minska det med så mycket ändå ner så att jag får storlek 68?
    Midja stuss innerben, 44, 46, 24, är vad jag har på strl 68.
  • Sandra G

    Kanon! Tack för hjälpen!


    Småkottarna skrev 2008-12-13 17:40:32 följande:
    Sandra G skrev 2008-12-13 17:34:12 följande: Midja stuss innerben, 44, 46, 24, är vad jag har på strl 68.
  • Sandra G

    Har du kanske mått på muddarna också?


    Småkottarna skrev 2008-12-13 17:40:32 följande:
    Sandra G skrev 2008-12-13 17:34:12 följande: Midja stuss innerben, 44, 46, 24, är vad jag har på strl 68.
  • Sandra G

    Var visst inte så lätt som jag trodde. Jag har ju ett mönster som jag tänkte rita efter. Ett ben liksom. Men vilket mått är stuss? Vet ju att det är över rumpan men när jag mäter på mitt mönster så är det inte ens 46. Inte midjan heller. Förstår du hur jag menar?


    Småkottarna skrev 2008-12-13 17:40:32 följande:
    Midja stuss innerben, 44, 46, 24, är vad jag har på strl 68.
  • Småkottarna

    Sandra G skrev 2008-12-13 18:02:10 följande:


    Var visst inte så lätt som jag trodde. Jag har ju ett mönster som jag tänkte rita efter. Ett ben liksom. Men vilket mått är stuss? Vet ju att det är över rumpan men när jag mäter på mitt mönster så är det inte ens 46. Inte midjan heller. Förstår du hur jag menar?
    46 är ju runt om hela stussen, alltså i ditt fall då 4 ben. Stussen blir väl ungefär där själva grenspetsen går ut och tvärs över. Funkar det då?
  • ak74

    Tiro skrev 2008-12-13 13:50:01 följande:


    Är det någon som handlat från Reprodepot.com? Surfade in där och hittade en massa fint? Någon som har erfarenhet att handla utomlands via nätet? Något man ska tänka på? Hur gör man med betlaningen? De tar Visa, hur funkar det?
    Jag har handlat utomlands några gånger, dock inte från reprodepot.com... Ibland har jag betalat via Paypal och ibland med VISA och då har jag e-kort (swedbank). Det tycker jag känns tryggt. Frågaom du undrar något mer
  • Jalapeno

    köp! konsumtion gör dig lycklig
    ännu lyckligare av begagnade grejjer där pengarna går till välgörenhet


    Godingmamma skrev 2008-12-13 15:55:10 följande:
    Jag har också fyndat lite tyg på loppis. Tex svart tyg med klövermönster Och ett retroblommigt flanellpåslakan som nog skall bli en mys-pylle till sonen...När jag var på loppisen gick jag förbi ett gammalt skåp, eller en skänk kanske den räknas som...och nu undrar jag om int den står där och ropar på mig!!?? Vad gör man?? Jag skulle alls inte ha något skåp utan planerade ett klippbord med förvaring under i ett hörn i sovrummet. Men skåpet var ju så fint!! Förvara i det kan man ju alltid men då blir det klippa på golvet i fortsättningen också. Vad skall jag göra tro?? Ack dessa svåra val!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)