• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • LumLumLum

    Zoffix skrev 2008-12-15 14:21:16 följande:


    LumLumLum skrev 2008-12-15 10:59:39 följande:
    Häftig klänning du gjort!
    Tack
  • fru fogeby

    jag är så sugen på att se era kreationer med alal dessa vackra tyger ni skriver om.. så om ni vill visa upp era alster får ni gärna skriva eran bloggadress i min gb


    Tygbindeberoende!
  • Godingmamma

    Jag vet att det är lite OT men jag är nyfiken på hur man gör, enklast, för att ta bort bakgrunden på en bild av något man sytt (eller vad som helst egentligen)? Har sett det i en del bloggar och skulle tycka det var kul att testa...

  • Godingmamma

    Annan fråga: Har en plastad textilduk från Hemtex men "skötselråden" är borta. Vill ha bort veck på den. Går det att stryka med tyg emellan eller har någon något annat tips?

  • prinsessan 13 april

    Stryk med låg värme på baksida...brukar funka


    Godingmamma skrev 2008-12-15 16:15:47 följande:
    Annan fråga: Har en plastad textilduk från Hemtex men "skötselråden" är borta. Vill ha bort veck på den. Går det att stryka med tyg emellan eller har någon något annat tips?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)