• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • prinsessan 13 april

    kolla min blogg och använd länken vid räknaren

  • Fabians mamma

    Tackar


    Tygtiiger skrev 2008-12-19 13:15:47 följande:
    fabians mamma: hittat ett hängslebyxemönster i en gammal tidning stl 50 innerbenlängd 11 cm och stl 45 innerbenlängd 8,7 cm. Det har ingen midja, men mitt på hängselbyxan är den 44 cm runtom hela midjan i stl 50.
  • Fabians mamma

    Jag använder Susnets räknare, man skapar ett konto hos dem och sen kan man hämta de koder man vill ha och klistra in i en "gadget" som du lägger till i bloggen.


    Gummsan82 skrev 2008-12-19 13:20:23 följande:
    Någon här som vet hur man fixar en räknare, som visar hur många som besökt bloggen etc? Jag har blogger/blogspot om det nu spelar någon roll...
  • ak74

    Reklamera??
    Jag beställde ett bomullstyg från Stoff och Stil som kom förra veckan. Nu när jag packade upp tyget såg jag att tyget var stämplat på baksidan i ena hörnet och att det dessutom var skrivet något med tuschpenna vilket hade gått igenom och syntes på framsidan. Ska man reklamera eller hoppas att det går bort i tvätten?

    Jag fick för övrigt mina tyger från Jofotex i dag. Vilka härliga tyger! Min son, 3 år blev överförtjust i landskapstyget. Ska det bli tröja till mig?? Sen fick jag 10% rabatt så i princip fick jag tygerna fraktfritt

    Funderar på att sy en tröja med raglanärm till grabben, men vet inte om jag har något bra mönster... Nån som har koll på om det funnits med någon raglan i nån av de senaste Ottobre eller Allt om handarbete?
    Jag har även 2 böcker av Meedom och "Sy till småbarnen" an Anita Gunnars. Finns det nått med raglan där, tro?
    Jag vill så gärna lära mig att göra egna mönster....

  • ZyzterZäta

    ak74: I Ottobre 6/08 fanns ett raglanmönster. Den senaste alltså.

  • Nhelia

    ak74: Tycker absolut du ska kontakta stoff och stil om tyget som var märkt. Kanske får du nytt tyg eller pengarna tillbaka. Varför fick du rabatt på jofotex? Är sugen på att beställa från de nämligen!

  • ak74

    Jag fick 10% rabatt.
    För mig betydde det ca 66kr och portot gick på 77kr. helt ok tycker jag.
    Det var verkligen skön kvalitet på tygerna. Beställde landskapstyg och uggletyg för att testa lite... Det var första gången för mig

  • Nhelia

    ak74 skrev 2008-12-19 14:35:27 följande:


    Jag fick 10% rabatt. För mig betydde det ca 66kr och portot gick på 77kr. helt ok tycker jag. Det var verkligen skön kvalitet på tygerna. Beställde landskapstyg och uggletyg för att testa lite... Det var första gången för mig
    Var det för att du var ny kund som du fick rabatten? Ugglorna är så himla fina! Vilken färg beställde du?
  • Elyelle
    ak74 skrev 2008-12-19 14:15:00 följande:
    Reklamera??Jag beställde ett bomullstyg från Stoff och Stil som kom förra veckan. Nu när jag packade upp tyget såg jag att tyget var stämplat på baksidan i ena hörnet och att det dessutom var skrivet något med tuschpenna vilket hade gått igenom och syntes på framsidan. Ska man reklamera eller hoppas att det går bort i tvätten?
     Har du matt tyget och kollat att om de inte gav dig lite extra tyg, p.g.a. markningen? Annars bor du nog reklamera, for de markningar som varit i mina tyger ibland, har inte gatt bort i tvatten.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)