• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Tiro

    Fru Fogeby: Jag har gjort lite kläder av påslakan. Jag har tagit gamla påslakan från 70-talet som är mjuka och jättelena.

  • fru fogeby
    Tiro skrev 2008-12-30 14:58:36 följande:
    Fru Fogeby: Jag har gjort lite kläder av påslakan. Jag har tagit gamla påslakan från 70-talet som är mjuka och jättelena.
    ok, jag tänkte mest på nya... jag ahr fått för mig att man bara kan göra kläder på mjuka tyger.. kanske ska tänka outside the box!
    Tygbindeberoende!
  • Mimmi 71

    Nu har jag äntligen tagit mig tid att fixa till mina pappersetiketter. Har ju sedan länge haft en Brother etikettskrivare (fått av min käre far ) och nu har jag fått till mina "visitkort" i passande format så jag kan klistra på mina etiketter som har formatet 29*90 mm. Jag skriver ut mina etiketter på vanlig skrivare men i lite kraftigare papper och på baksidan klistrar jag då på mina etiketter som innehåller tvättråd och produktfakta. Det blev kanonbra med smala "visitkort" i storlek ca 35*100mm, de blir inte riktigt så klumpiga på barnkläder som mina tidigare. Vad hälrigt det är att ha tid till att få iordning på sådant man önskat länge

    Kanske kan jag tom ta tag i mitt rockande också - har ju varit riktigt dålig på det den sista tiden Håll utkik!

  • Sandra G

    Har det matchande gul mudd till landskapstyget på Jofotex? Eller är det bättre att köpa nån annanstans?

  • yrväder

    Sandra G skrev 2008-12-30 18:02:37 följande:


    Har det matchande gul mudd till landskapstyget på Jofotex? Eller är det bättre att köpa nån annanstans?
    jag har köpt på ohlssons tyger, och den matchar.
  • Pillan81
    Jalapeno skrev 2008-12-30 14:44:58 följande:
    såg det nu i veckan, pillan. Tyvärr inte på rea. Lillasysters favorit, efter kanintyget från Åhléns
    Godingmamma skrev 2008-12-30 17:08:17 följande:
    Pillan81: Jag tror jag såg det nedsatt på Hemtex härom nyssens...
    Tack, då ska jag kolla på "min" butik. Sist jag var där så var det slut.
  • Jalapeno

    Du bor väl i samma stad som liemel, hon har väl köpt allt Titta på hennes fina tvillingrum i hennes blogg.

    vi har en hemtex ett kvarter bort, men där var det som sagt var inte rea. säg till om du vill ha kurir

  • Pillan81
    Jalapeno skrev 2008-12-30 20:14:27 följande:
    Du bor väl i samma stad som liemel, hon har väl köpt allt Titta på hennes fina tvillingrum i hennes blogg. vi har en hemtex ett kvarter bort, men där var det som sagt var inte rea. säg till om du vill ha kurir
    Jo det gör jag
    Träffar henne ibland också eftersom vi har tvillingar i samma ålder. Jättefint rum hon gjort.

    Ska in och kolla i morgon och om det är slut så hör jag av mig
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)