• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • miniliten
    Mimmi 71 skrev 2009-02-01 16:28:42 följande:
    miniliten skrev 2009-02-01 15:58:13 följande: Kolla in denna länk, kanske kan vara till hjälp.sytokig.forum24.se/sytokig-about39.html
    tack snälla den kan nog hjälpa endel men är det räknat på ärmlängden från axelsöm och ner??

    nån som kan mäta nån köpt tröja typ lindex stl 74 från amrhål atill ärmslut?? bara så jag hänger em mej själv idag  =)
  • Sandra G

    Ja, konstigt om hon fick bekräftelse och inte vi andra. Skumt! Hoppas våra gick igenom.


    yrväder skrev 2009-02-01 16:35:24 följande:
    hm...undra om den gick igenom då?
    [/citat]
  • yrväder

    miniliten skrev 2009-02-01 16:35:49 följande:


    tack snälla den kan nog hjälpa endel men är det räknat på ärmlängden från axelsöm och ner?? nån som kan mäta nån köpt tröja typ lindex stl 74 från amrhål atill ärmslut?? bara så jag hänger em mej själv idag  =)
    24 cm på min 74/80
  • yrväder

    Sandra G skrev 2009-02-01 16:37:00 följande:


    Ja, konstigt om hon fick bekräftelse och inte vi andra. Skumt! Hoppas våra gick igenom. hm...undra om den gick igenom då? [/citat]
    jag ska nog mejla och fråga.
  • miniliten
    yrväder skrev 2009-02-01 16:37:21 följande:
    miniliten skrev 2009-02-01 16:35:49 följande: 24 cm på min 74/80
    oj då är verkligen mina köpta små i stl 86... då dom låg på 22,5.

    nån mer som vill vara snäll o mäta... så  jag kan jämföra lite.
  • Nhelia

    miniliten skrev 2009-02-01 16:40:53 följande:


    oj då är verkligen mina köpta små i stl 86... då dom låg på 22,5. nån mer som vill vara snäll o mäta... så  jag kan jämföra lite.
    Storlek 74 (lindex) är 19 cm från mudd till armhålan.
    Storlek 74/80 (åhléns) är 21 cm
    Storlek 80 (lindex) är 21 cm

    De här kläderna är dock tvättade många gånger och har kanske krympt lite? Jag håller själv på med en tröja i storlek 86, så den borde kanske vara 23 cm då?
  • yrväder

    miniliten skrev 2009-02-01 16:40:53 följande:


    oj då är verkligen mina köpta små i stl 86... då dom låg på 22,5. nån mer som vill vara snäll o mäta... så  jag kan jämföra lite.
    det är möjligt att mina är ett par cm för långa, men dom passar perfekt på joel nu, 78 cm lång, och ärmarna är lagoma.
  • Sandra G

    Ja man kanske ska ta och göra det.


    yrväder skrev 2009-02-01 16:37:36 följande:
    Sandra G skrev 2009-02-01 16:37:00 följande: jag ska nog mejla och fråga.
  • yrväder

    nu har jag fått svar från anna på mjuka tyger. gud så snabb hon är. så här skriver hon iaf

    Hej!
    Jo, vad bra att du skrev. Det är så att jag hade glömt att aktivera den
    funktionen i beställningsformuläret. Kan inget om det själv utan har väntat
    på min man som varit bortrest som kan hjälpa mig att aktivera det. Han
    gjorde det idag på fm. SÅ alla som lägger ordrar efter kl 15 idag får
    bekräftelse automatiskt. De som lagt order innan får en manuell men det
    kommer ta lite tid eftersom ordrarna fullständigt bombarderat mig.
    Så era beställningar har gått igenom och ni kommer få bekräftelse så
    småningom.

    för övrigt skrev hon oxå att det kommer interlock i 4 färger med stjärnor på framöver. Nice

  • mian71

    Tack för alla svar på min fundering ang. byxmönster. Jag ska prova mig fram.

    Har fixat en beställning från Bibbi idag, vilken service! Både råd om trådfärger och faktura på en söndag! Har jag tur är grejerna här på tisdag.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)