• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Sandra G

    Vad är det för tvättråd på det finribbade landskapstyget? 60 grader eller?

  • Nhelia

    Rostis: Ja det var den affären jag mednade! Tack för länken

    Idag har jag fått storleverans från stoff och stil och så har jag varit på skroten i kinna och köpt ännu mer tyg!

    Så roligt, men tyvärr så krånglar min symaskin! Den är trög att sy med och det går långsamt och när jag ska mata fram manuellt är det jättetrögt! Någon som vet vad det kan bero på? Jag har trätt om och kollat trådspänningen, men det har inte hjälpt

  • AMDA

    Har rockat lite...

    Känns som jag är den enda i tråden som inte köpt av flodhästarna på jofotex

  • Sandra G

    Jag har inte heller köpt några.


    AMDA skrev 2009-02-11 17:03:20 följande:
    Har rockat lite... Känns som jag är den enda i tråden som inte köpt av flodhästarna på jofotex
  • Sandra G

    Kan nån svara på mig fråga? Snälla

    Sandra G skrev 2009-02-11 16:15:25 följande:


    Vad är det för tvättråd på det finribbade landskapstyget? 60 grader eller?
  • Sandra G

    Även på den finribbade?


    ZyzterZäta skrev 2009-02-11 17:25:44 följande:
    Sandra: De skrev här tidigare i veckan att det skulle vara 60 grader minns jag
  • Nhelia

    passau skrev 2009-02-11 17:46:47 följande:


    vad är skroten i kinna?
    Det här är skroten: www.skroten.se/
    Jag blev faktiskt lite besviken på priserna ändå...stoff och stil är billigare, men jag hittade en hel del fint! Ska blogga tyger ikväll

    Sandra G: Jag tvättade det finribbade i 60 grader. Jag tyckte nästan att färgerna blektes liite grann, men det kanske var inbillning.
  • Allis X

    Jag frågade om mönster till en gravid/växa klänning här i tråden för ett tag sedan....
    Men nu så har jag hittat en klänning i min mammas gömmor. Äkta 80-tal!!!! Den är i något halvstretchit material. Rak modell. Lite lång dock. så jag behöver sy upp den. Men hur många cm längre fram ska jag ha?
    Den får ju inte se för lång ut fram men inte heller förkort sedan när magen växt på sig lite. Första fintillställningen är i v12.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)