• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Rostis

    Rostis skrev 2009-02-18 14:35:25 följande:


    rockat...Hur gör ni annars när det i Ottobres beskrivningar står att man skall först sy med raksöm och sedan kanta med zikzak eller overlock. Gör ni så eller kör ni bara overlock (vävda tyger alltså)???
    Syr ingen av Ottobres mönster??
  • Matricia

    Familjetrollet skrev 2009-02-19 19:35:13 följande:
    här funkar det
    [/citat]

    Vad konstigt. Det är helt tomt hos mig. Jag klickar på Nya Tyger och det finns inget att visa i denna kategori. Samma sak med alla andra grupper. Inga recensioner ser jag heller.

  • ak74
    Vad trött jag blir
    Har precis gjort färdigt lite beställningsjobb. Det var bl a en t-shirt som skulle broderas på. Allt gick så otroligt bra. Jag fick gjort mycket mer än jag hade räknat med.
    Sen när jag var färdig med sista plagget upptäckte jag att tröjan hade klämts i skruven som sitter på broderiramen. Så nu är det ett par hål i tröjan.
    Vad gör man??
    Det blir väl att ringa till beställaren och berätta att tröjan hon köpt är trasig. Inte den mest angenäma uppgiften direkt...
  • ak74

    Rostis:
    Jag overlockar bara om inte sömmen ska pressas isär eller om jag vill ha en starkare söm. Jag tror det står så för dem som inte har overlock...

  • Humleblomstern

    madebyinferno skrev 2009-02-18 23:30:53 följande:


    I måndags kväll beställde jag en KAM-press äntligen, och idag så kom den!!! Kan lugnt säga att det är trevligt och snabbt att beställa från www.babythings.se  fick 100 valfria knappar på köpet plus en figurknapp utöver de svarta och vita jag köpte som startbas Behöver jag säga att jag är glad?? Tyvärr hann jag inte testa den redan ikväll men imorrn ska det nog bli av för då kommer nog också materialet till tygblöjan jag tänkt sy från www.babyheaven.se, oj vad det kliar i fingrarna ....natt på er tjejjer
    Vad roligt! KAM-pressar är kul
  • Mari78 m pojktriss

    Puh, jag erkänner mig här och nu som en utav de värsta syoholikerna och då ÄR det bara min hobby. Har visst avverkat...hrmmmfff...ganska många plagg senaste 2½ veckan. Och bloggat dem också.

    Matricia: jag får inte heller upp något i de olika kategorierna. Kan bara se det som går att förhandsbeställa.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)