• TindraellerLeon

    sjukhus dieten!!!!

    Hallo alla vackra människor..

    här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

    jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

    enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

    SOPPAN!

    2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

    krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

    denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

    det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

    DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

    DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

    DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

    DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

    DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

    DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

    DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

    efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

    man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

    vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

    lycka till alla

  • Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • Göteborgsbruden
    Fridayyy skrev 2009-04-21 09:54:09 följande:
    Ni som går ner så många kilo, har ni stor övervikt? Eller har man så mycket överflödigt vatten i kroppen?????
    Jag har ca 20 kg övervikt. Men det är ju mycket vatten så försvinner i början ändå.
    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Busbebis
    Princess85 skrev 2009-04-20 19:12:30 följande:
    Busbebis: Precis, därför jag kör detta nu för jag känner att jag behöver en liten kickstart, vet precis hur man ska göra för att gå ner i vikt(har gått ner en heldel innan med rätt mat och motion) men nu på senaste har det gått utför och jag har ingen motivation. Hoppas detta ska ge mej en spark i baken Hittillis går det ju bra Mm ja nudlarna vart lite slemmiga för mej oxå men det går ju ner. Lycka till nu och hoppas du går ner!
    Tackar och önskar såklart detsamma.. andra dagen idag och min lille kotte sov till 9.30 och således jag med så jag tog dagens första soppa nu. Blir en dag i grönsakernas tecken så jag lär ju köra i mig en del sallad oxå.
  • Busbebis
    Princess85 skrev 2009-04-21 08:17:57 följande:
    Nä bönor, inte ärtor så det slipper du Idag är jag inne på 4 dagen, mums för banan och mjölk som ska ätas då Har gått ner 4 kg hittills så man är ju glad
    Tur det inte var ärtor för det gillar inte jag heller, hehe.. Bra där med dag 4 och lika många kg. Ska bli så kul att se vad som hänt efter den här veckan för för mig känns det som ett litet experiment, har aldrig ens testat en sån här diet förr.
  • Busbebis
    Fridayyy skrev 2009-04-21 09:54:09 följande:
    Ni som går ner så många kilo, har ni stor övervikt? Eller har man så mycket överflödigt vatten i kroppen?????
    Min andra dag har ju bara börjat ännu så jag vet inte hur många kg det blir men nog har man vatten i kroppen allt, iaf jag nu efter graviditeten (trodde det skulle försvinna men icke). Jag vill gå ner ca 20 kg vilket är helt sanslöst när man tänker efter. Det var ju visserligen bara 8 veckor sen min lille kille föddes men det är ju värdelöst att gå runt i mammakläder nu och ännu mer värdelöst att köpa en helt ny garderob när man ändå inte vill ha de här extra idiotiska kg på kroppen.. fyyy..
  • Limba

    Har inte sett än om någon svarat på frågan vad det är för bönor, Haricon Verts eller vad är det? Jag själv ska starta på måndag har jag tänkt. Följt den här tråden med spänning.

  • Göteborgsbruden
    Busbebis skrev 2009-04-21 10:18:51 följande:
    Tackar och önskar såklart detsamma.. andra dagen idag och min lille kotte sov till 9.30 och således jag med så jag tog dagens första soppa nu. Blir en dag i grönsakernas tecken så jag lär ju köra i mig en del sallad oxå.

    Tack Ah gött med sovmorgon, fick jag igår när tösen sov till 8.30 men idag var det vid 7 som vanligt
    Ja det blev mycket sallad för min del oxå 2:a dagen.
    Haha nä ärtor är inte min favvo heller Ja det känns jättebra att det går så bra och att man inte går hungrig lr så heller
    Ah spännande då, kommer säkert gå toppen!


    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • red rose 06

    ha det funkat för er? kul o veta??

    vem har skrivit denna diet????

  • Busbebis
    Limba skrev 2009-04-21 10:29:44 följande:
    Har inte sett än om någon svarat på frågan vad det är för bönor, Haricon Verts eller vad är det? Jag själv ska starta på måndag har jag tänkt. Följt den här tråden med spänning.
    Jag köpte en påse frysta gröna bönor och hällde i en del av dem..
  • Jez

    blää är inne på andra dagen nu, tyckte soppan var jättegod igår men idag vill jag inte ens känna lukten av den. Huu hur ska det här gå? För övrigt tycker jag att man blev mätt av den och gårdagen gick hur lätt som helst, men idag är jag absolut inte sugen på soppjäkeln och tråkiga grönsaker, nää frukt idag med isåfall. Kan väl inte göra så att det funkar sååååå mycket sämre:p

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!